Univerzita Karlova zahájila činnost think tanku Vzdělávání21

čtvrtek 11. června 2020 ·

Cílem odborné platformy Vzdělávání21 je systematicky zlepšovat vzdělávání a posilovat moderní pedagogické přístupy a metody. Prvním tématem bude distanční forma výuky a její integrace do školství. Celkovou strategii představili na tiskové konferenci v Karolinu rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima, prorektorka UK pro koncepci a kvalitu vzdělávací činnosti Radka Wildová, ministr školství, mládeže a tělovýchovy ČR Robert Plaga, analytik v oblasti vzdělávací politiky Bob Kartous a výkonná ředitelka Stálé konference asociací ve vzdělávání Silvie Pýchová. Informuje magazín UK iForum.



„Think tank Vzdělávání21 sdružuje řadu předních odborníků z akademické oblasti i praxe, kteří budou diskutovat o aktuálních problémech a příležitostech ve školství, přicházet s konkrétními návrhy a řešeními,“ vysvětluje rektor Tomáš Zima s tím, že název pracovní skupiny neodkazuje pouze symbolicky na 21. století a s ním spojené výzvy. Členové think tanku vybrali 21 aktuálních problémů ve školství, s nimiž se chtějí vypořádat.

Vnitřní strukturu think tanku budou tvořit tři vzájemně propojené platformy: učitel, žák/student a rodič…

Podle ministra Roberta Plagy musí přijít poptávka po změnách ve školství také zdola, což se nyní díky koronakrizi začalo dít. „Neměli bychom plakat nad tím, že nám proběhlá situace ukázala nové neduhy českého školství. Pouze obnažila to, na co řada odborníků dávno poukazovala, a o čem naopak velká část lidí pochybovala, že je skutečným problémem českého školství,“ popisuje Plaga a vypichuje právě skupinu rodičů. „Díky distančnímu vzdělávání mohli doopravdy vidět, co se od jejich dítěte ve škole očekává a že ne vždy jde o úkoly podstatné. Potvrdilo se, že naše vzdělávací programy jsou přehlcené obsahem a je potřeba se koncentrovat na to důležité,“ říká ministr školství. 


Celý text naleznete zde

6 komentářů:

tyrjir řekl(a)...
11. června 2020 14:02  

Tenhle myšlenkový kotlík (think tank) s B. Kartousem v popředí se mi zdá podobně aktivistický (systémově pochybný) jako tým pro přípravu státní Strategie vzdělávání 2030+. Otevřeno pro všechny, ale ne každému se tam bude chtít vstoupit, ne každý bude vyslyšen. Podle mne budou především "honit vodu" na aktivistický mlýn a mnozí schopní, kteří při jejich pádlování nebudou mít správné tempo a směr, budou příslušně "zelfováni". J.Týř

https://obalky.kosmas.cz/ArticleFiles/244994/auto_preview1.pdf/FILE/Mocenska-posedlost_auto_preview1.pdf

Jana Karvaiová řekl(a)...
12. června 2020 6:32  

Má smysl tuhla sqadru vůbec komentovat? Vysvětlí mi někdo přítomnost třeba Laurenčíkové?
Nepřipomíná vám to slavný socialismus - tam byl Štrougal a další papaláši v každé komisi...Fuj tajxl

rváčkazvesela řekl(a)...
12. června 2020 7:53  

Když sleduji vizionářské dozvuky korony, seznávám, že pro mé mentální zdraví bude daleko nosnější sledování Velkého třesku na Nově. Co se v této republice děje je vpravdě skandální. Včera jsem například opět ochutnala naší tepnu D1...její stav by měl být označen za trestný čin!Jet jsme po ní museli - řešili jsme v rodině diagnostiku třítýdenního novorozence a klinika je jen v Praze. Bylo to opravdu urgentní a nikomu bych tyto stavy nepřála.
Takže v souvislostech už se ničemu nedivím ale...jdu sledovat Scheldona a Přátele.

rváčkazvesela řekl(a)...
12. června 2020 7:59  

Na reorganizaci našeho vzdělávacího sytému je moderní jen jeho forma řešení: Tink-tang ...to je asi to spodní prádlo - ne asi - jistě.
Velmi se omlouvám za expresivní vyjádření mých myšlenek ale jsem přesvědčena, že jsou dost přesné a pana Komárka prosím, ať můj příspěvek nemaže. Není to nic vulgárního ani rozvratného.

rváčkazvesela řekl(a)...
12. června 2020 7:59  

...i kreslené komiksy sleduji, je to terapeutické...

tyrjir řekl(a)...
12. června 2020 12:34  

http://www.ceskaskola.cz/2020/06/experti-na-vzdelani-navrhnou-zmeny.html



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.