Tříměsíční zavření škol a nucený přechod na online výuku obnažil letité problémy vzdělávacího systému. Při včerejším představení nového think-tanku Univerzity Karlovy Vzdělávání21 to uvedl ministr školství Robert Plaga (ANO). Podle něj se patologické jevy může podařit odstranit jen soustředěným úsilím expertů a tlakem zespodu. „Potvrdilo se, že rámcové a školní vzdělávací programy jsou přehlcené, že přetrvávají sociální nerovnosti a komunikace škol s rodiči není ideální,“ řekl Plaga. Informuje Deník.
Celý text naleznete zde
5 komentářů:
"Při včerejším představení nového think-tanku Univerzity Karlovy Vzdělávání21 to uvedl ministr školství Robert Plaga (ANO). Podle něj se patologické jevy může podařit odstranit jen soustředěným úsilím expertů a tlakem zespodu."
A zde jsou experti dle pana ministra:
Vzdělávání21 – personální složení think tanku:
· prof. MUDr. Tomáš Zima, DrSc., rektor Univerzity Karlovy
· prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., prorektorka pro koncepci a kvalitu vzdělávací činnosti UK
· PhDr. Michael Zvírotský, Ph.D., Katedra Pedagogiky Pedagogické fakulty UK
· PhDr. Ondřej Andrys, MAE, MBA, náměstek ústředního školního inspektora České školní inspekce
· Mgr. Klára Laurenčíková, předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání
· prof. Ing. Jakub Fischer, Ph.D., děkan Fakulty informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze
· Mgr. Silvie Pýchová, výkonná ředitelka Stálé konference asociací ve vzdělávání
· Mgr. Bohumil Kartous, Ph.D., analytik v oblasti vzdělávací politiky
· prof. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D., Katedra primární a preprimární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
· prof. PhDr. Arnošt Veselý, Ph.D., Katedra veřejné a sociální politiky Fakulty sociálních věd UK
· Mgr. Daniel Pražák, student na Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, organizace Otevřeno
· MgA. Martin Ayrer, koordinátor strategické komunikace UK
Ale on už uvádí změny navržené experty do praxe. A všichni pracovníci ve školství ho "velebí a blahořečí". Jestli to tak půjde dál doženeme ve školství Etiopii.
AKTIVISTICKÝ VZDĚLÁVACÍ KOTLÍK UNIVERZITY KARLOVY A MINISTERSTVA ŠKOLSTVÍ
Vzdělávání21 – personální složení think tanku:
· prof. MUDr. Tomáš Zima, DrSc., rektor Univerzity Karlovy
· prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., prorektorka pro koncepci a kvalitu vzdělávací činnosti UK
· PhDr. Michael Zvírotský, Ph.D., Katedra Pedagogiky Pedagogické fakulty UK
· PhDr. Ondřej Andrys, MAE, MBA, náměstek ústředního školního inspektora České školní inspekce
· Mgr. Klára Laurenčíková, předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání
· prof. Ing. Jakub Fischer, Ph.D., děkan Fakulty informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze
· Mgr. Silvie Pýchová, výkonná ředitelka Stálé konference asociací ve vzdělávání
· Mgr. Bohumil Kartous, Ph.D., analytik v oblasti vzdělávací politiky
· prof. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D., Katedra primární a preprimární pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
· prof. PhDr. Arnošt Veselý, Ph.D., Katedra veřejné a sociální politiky Fakulty sociálních věd UK
· Mgr. Daniel Pražák, student na Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, organizace Otevřeno
· MgA. Martin Ayrer, koordinátor strategické komunikace UK
Ze systémového hlediska ke školství a vzdělávání je tenhle nový "expertní tým" podle mne jednoznačně dalším důkazem o aktivistickém přístupu Univerzity Karlovy a MŠMT ČR ke vzdělávání:
- Nejsou tam vyváženě zastoupeni zástupci vědecké sféry,
- Nejsou tam zástupci zřizovatelské sféry (kraje, obce a jejich organizace),
- Nejsou tam vyváženě zastoupeni zástupci učitelských profesních a rodičovských organizací,
- Nejsou tam zástupci ekonomické sféry včetně zaměstnavatelských organizací,
- Nejsou tam vyváženě zastoupeni zástupci dalších systémově důležitých organizací včetně neziskových organizací.
Opět se, myslím, docela jasně ukázalo, že MŠMT ČR nečiní řádně kroky k přípravě podle platného školského zákona povinného Národního programu vzdělávání.
Z takovéhoto "myšlenkového kotlíku" (think tanku) splňujícího podle mne koukolíkovy definice stupidity a debilizace společnosti, si podle mně opět zobnou především jen vzdělávací aktivisté, ale vzdělávání jako takové bude dál bito jako žito.
J.Týř
Aktivistický myšlenkový kotlík
http://www.ceskaskola.cz/2020/06/univerzita-karlova-zahajila-cinnost.html
https://obalky.kosmas.cz/ArticleFiles/244994/auto_preview1.pdf/FILE/Mocenska-posedlost_auto_preview1.pdf
Zachrání nás experti a tlak zespodu.
Experty vidím v barvách, ten tlak zespodu ne.
Okomentovat