Koronavirus dal kvůli nucené karanténě učitelům a školám prostor k tomu, aby si promysleli, jaké učivo je nezbytné, a jaké naopak nadbytečné. Museli se také zamyslet nad tím, co musí dětem na dálku učitel vysvětlit a co lze snadno najít na internetu. Mnohé to tak nadchlo, že už teď vědí, že zkušenost přenesou i do dalších let. Tak jako na Gymnáziu Říčany. „Jedna úprava je, aby vzdělávání bylo bez zátěže encyklopedických znalostí, a naopak s rozvojem vědomostí, dovedností a návyků s praktickým uplatněním,“ vysvětluje ředitelka gymnázia Anna Stočesová Martinková v reportáži iDNES.
„Čeština je zaneřáděná pojmy. Anafora, epifora, epizeuxis, tušíte?“ ptá se češtinářka ze Společnosti učitelů českého jazyka Veronika Valíková. Tyto termíny se učí například středoškoláci kvůli didaktickým testům u maturit. Ale ani žáci na základních školách nejsou ušetřeni podivných otázek. Například nedávno vydaný pracovní sešit pro 8. ročník základní školy se mimo jiné ptá, které ze slov přeneslo svůj význam metonymicky, a dává na výběr oko, ručička a segedín. Tuto úlohu, jako špatný příklad, zmiňuje dokument Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ ministerstva školství.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
No, tak na skole v Ricanech prestanou s biflovanim enczklopedickych znalosti…
Je nejaky zvlastni duvod, proc se s tim jit chlubit do novin?
Okomentovat