Několik tisíc dětí zůstalo off-line i v současné době plošné on-line výuky. Někteří nemají potřebné vybavení, jako je počítač a připojení k internetu, jiným zase s výukou nemohou či nechtějí pomáhat rodiče. S řadou rodin se za celé týdny škola vůbec nespojila. Navíc se často jedná o žáky, kteří nestíhali už před nouzovým stavem a současná situace jejich zaostávání ještě prohlubuje. Reportáž přináší online deník Aktuálně.
Náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys upozorňuje, že socioekonomické faktory mají na vzdělávání výrazný dopad i za běžného režimu ve školách. Ale pakliže se výuka realizuje na dálku z domova, je přístup rodiny ke vzdělávání dětí naprosto stěžejní proměnnou. "O to více pak záleží na tom, jak škola k takovému vzdělávání přistupuje, jakým způsobem reflektuje socioekonomické charakteristiky rodin svých žáků a jakými cestami se snaží vliv případného nízkého socioekonomického statusu rodiny korigovat," dodává. Toto hledisko je potřeba podle jeho slov zohledňovat také při stanovování forem a obsahu distančního učení i v rámci hodnocení žáků.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
Ano, a mnozí z nich jsou z kategorie - mě nic nezajímá. Viz specka v našem okolí, kdy si žáci nechodí pro práci, kterou jim ve speciálních schránkách nechávají pedagogové každý týden. Viz naši žáci, kteří neotevřou doma dveře učiteli nebo AP, kterým jim úkoly nese osobně.
"S řadou rodin se za celé týdny škola vůbec nespojila."
A už je to tady. A co rodiče, a co děti, aktivita z jejich strany se nepředpokládá? On je takový problém zvednout telefon a domluvit se s ředitelem na postupu, pokud nemám přístup k internetu a potřebné vybavení? Koneckonců za dobu tří týdnů se to dá zvládnout i bez telefonu prostřednictvím České pošty.
Okomentovat