MŠMT: Uvádíme na pravou míru článek v MF DNES ohledně hodnocení 2. pololetí

středa 29. dubna 2020 ·

V dnešní MF Dnes se objevil text se zavádějícím titulkem "Podvedené děti", který obsahuje řadu nepřesností. Ministerstvo školství v pondělí 27. 4. vydalo vyhlášku k hodnocení aktuálního pololetí včetně metodiky.



Vyhlášku k hodnocení II. pololetí koncipovalo MŠMT s ohledem na současnou specifickou situaci v našem školství. Zohledňuje výuku do letošního 11. března, která poskytuje podklady pro hodnocení žáka, ale zároveň, pokud to je možné, mají být k hodnocení využity i podklady z následujícího období distanční výuky. Je ale důležité, aby při tom učitelé zohlednili specifické podmínky žáků, které jsou velmi různé, ať už vzhledem k materiálně technickému vybavení rodiny, či časovým možnostem zákonných zástupců dětí. Mnohem více než v minulosti je při tom důležitá zpětná vazba, formativní hodnocení a individuální přístup k žákům.

Vyhláška je právní text, nelze od něj očekávat konkrétní příklady jak postupovat. Ty rozvíjí doprovodná metodika, kterou MŠMT k vyhlášce připravilo a která jako součást dokumentu odešla společně s průvodním dopisem a vyhláškou do datových schránek všech škol.

Metodika učitele jasně vybízí k využití formativního hodnocení a poskytování zpětné vazby žákům. Je zde také uvedeno, že není nutné probrat vše z ŠVP v tomto školním roce a nemělo by docházet k situaci, že by byl žák, který měl doma ke vzdálené výuce špatné podmínky, hodnocen nedostatečně.


Další informace naleznete zde
Citovaný text MF DNES naleznete zde

7 komentářů:

EM řekl(a)...
29. dubna 2020 v 15:02  

...a nemělo by docházet k situaci, že by byl žák, který měl doma ke vzdálené výuce špatné podmínky, hodnocen nedostatečně.

Hmm, a co skvěle vybavený žák (rok do maturity na gymnáziu), který měl z předmětu v 1. pololetí pětku, ve druhém stačil získat další tři a poté ukončil veškeré školní aktivity? Že je živ a zdráv a vede se mu výtečně, je patrné z jeho Instagramu. ???

rváčkazvesela řekl(a)...
29. dubna 2020 v 16:08  

My máme v systému nějaké takové žáky? To není možné, vždyť jim TAK POMÁHÁME, přece nemohou být tak nevděční...
Přesně tento jev je známkou impotence a
absolutní NEFUNKČNOSTI "výchovně vzdělávacího systému" u nás.
Je na čase udělat tlustou čáru a začít nějak jinak. Třeba tak, že odpovědnost žáka za tyto cochcárny bude s jeho věkem aspoň nějak postižitelná. Zatím je za tato slušně řečeno lajdačení postihována především škola.
Taky by mě zajímalo jak mám diagnostikovat přesně socioekonomické podmínky žáka, když o něm vím jen to, že rodiče má, bydlí a má telefon a internet... a to je tak všechno.

BP řekl(a)...
29. dubna 2020 v 16:22  

Nezakazuje nám GDPR vědět o našich žácích některé věci?

Anonymní řekl(a)...
29. dubna 2020 v 17:38  

Nezakazuje nám GDPR vědět o našich žácích některé věci?

ZAKAZUJE!!!! Už nelze po bolševicku lustrovat rodiny! Na to učitelé nemají právo.

rváčkazvesela řekl(a)...
29. dubna 2020 v 17:45  

Lustrovat nesmíme ale pomoci těm slabším musíme:-) A běda, když ne!

rváčkazvesela řekl(a)...
29. dubna 2020 v 17:46  

Je to prostě sluníčkaření na druhou, které nikdo neřešÍ.

tyrjir řekl(a)...
30. dubna 2020 v 1:08  

Podle Ústavy ČR a podle Listiny základních práv a svobod mají děti (a jejich rodiče jako jejich zákonní zástupci) právo na bezplatné počáteční vzdělávání. To jim nesmí stát odpírat ani s pochybnou výmluvou na nějakou epidemii:

V Německu, Rakousku, Dánsku, Francii atd. všechny děti do základních a středních škol mohou resp. brzy budou moci alespoň dobrovolně. V Česku ne. PROČ? Proč budou mít po ukončení nouzového stavu volný pohyb všude, kde se to smí, a jen do škol nebudou smět ani dobrovolně?

Osobně jsem názoru, že tu jde o pokus zastírat špatný stav řízení českého školství ze strany MŠMT - stav který je v rozporu s ústavními a mezinárodně uznávanými právy dětí a jejich rodičů.

J.Týř

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.