Zatímco koronavirová epidemie utlumila společnost, přetížila zdravotnictví a ochromila ekonomiku, pro školství znamená velkou šanci dostat se rychle dopředu. Většina škol tuto šanci využila a během pár dní zvládli digitální technologie učitelé, žáci i rodiče, shodli se experti v diskusi Data vs. vzdělávání, kterou pořádaly Dox a online deník Aktuálně.
Přidává i příběh o malotřídce, kde v pátek nainstaloval potřebné technologie, načež paní ředitelka osobně obešla všech třicet rodin své malotřídky a rodinám na místě vysvětlila, jak se jejich dítě připojí od pondělí k vyučování. "Rodiče jí děkovali, že místo nich přitáhnou děti k výuce a že už s nimi nebudou muset vysedávat a dělat nekonečné úkoly." Podle jeho slov dnes zkrátka umí streamovat i seniorka ze zapadlé školy.
Jeden z autorů vzdělávací Strategie 2030 a člen poradního týmu ministerstva školství Radko Sáblík k tomu podotýká, že nezáleží na charakteru školy či věku učitelů. "Předdůchodová učitelka na malotřídce za pár dnů zvládne on-line výuku, zatímco máme IT školy, kde učitelé akorát posílají e-maily. Ukazuje se, že nejde o předchozí kompetence, ale o odvahu zkusit něco nového."
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
Je zajímavé, jaký slovník používají experti k popisu starších kolegyň: seniorka, předdůchdová učitelka.
Okomentovat