Velké množství informací, které se děti v předmětech musejí naučit, je potřeba zredukovat i podle ministra Roberta Plagy. „Základem debaty je podle mého to, že je třeba děti naučit extrémní množství informací. Nikdo se však v tuto chvíli nebaví o vyhazování nějakých předmětů. Ale připusťme si, že až se dostaneme k tomu, jak má vypadat ‚člověk budoucnosti‘, tak budeme muset seřadit jednotlivé oblasti vzdělávání podle priorit a přiřadit k nim příslušnou časovou dotaci,“ prohlásil ministr. K diskusi o revizi RVP a přípravě Strategie vzdělávání 2030 se vrací iDNES.
![]() |
Robert Plaga (msmt.cz) |
„To přeci nejde. Je to jako by jste se ptali kozla, kolik se má na zahradě pěstovat zelí. Samozřejmě co nejvíc. Učitel matematiky vám pak také řekne, že se předmět nedá učit bez logaritmů, geometrie, aritmetiky nebo podobných věcí a všechno musí v předmětu zůstat,“ komentoval Šteffl výstupy ministerských odborníků k problematice revizí.
Celý text naleznete zde
3 komentářů:
Přesně obráceně! množství fundamentálních informací je třeba zvýšit a počet předmětů s nepotřebnými,které si vyguglíme či předmětů,kde se žák může rozvíjet individuálně sám radikálně snížit:
1/první blok -dvě hodiny humanitní (1 hod čj denně)
2/druhý blok - dvě přírodovědné (1 hod mat denně)
provozováno denně
3/třetí blok-společenskovědní,umělecký,sportovní
provozováno tři dny v týdnu
Radikálně je třeba přehodnotit neefektivní výuku cizího jazyka a výrazně snížit počet hodin.
Vše výše uvedené by mělo být jedotným standardem pro státní školy,na soukromých nechť si metají alternativně kotrmelce dle vlastního uvážení.
ministr ideálně zapadá do marketingové politiky "makání" hnutí ANO:
"vlk se nažral a koza zůstala celá"
1/je- li potřeba uděláme z vlka tygra/pinče
2/je-li potřeba uděláme z kozy capa
Ne. Tady se mluví o hodnotové změně vzdělávání. A jestli dosud žádná reforma neproběhla, tak teď si vyhrňte klotové rukávy a ministrovi přejte dlouhého trvání.
Okomentovat