Hana Havlínová: Žák s poruchou autistického spektra a jeho začlenění do třídy ve škole běžného typu (3. část)

sobota 16. června 2018 ·

Pro výuku anglického jazyka jsme cíleně zvolili místnost s interaktivní tabulí, což pro Michala znamenalo významný motivační prvek. Při práci s tabulí byl ochoten i schopen počkat, až se všichni žáci vystřídají, dokázal respektovat ostatní děti ve třídě. Se spuštěním tabule okamžitě ožil a začal se sám hlásit o slovo. Interaktivní tabule zcela splňuje princip názornosti, umožňuje aktivní podíl žáka na výuce. Výukové materiály jsem tvořila a přizpůsobovala jak probíranému učivu, tak přítomnosti Michala ve skupině a jeho potřebám.


 
Často jsem využívala také odpovědní hlasovací systém (Activvoty), při kterém všichni žáci pracují – odpovídají zároveň. Zajímavé je to, že přestože ho tato práce velice bavila, hlídal si svůj pracovní čas a po jeho uplynutí činnost ukončil a o jakékoliv další sebezajímavější aktivity se přestal zajímat.

V okamžiku, kdy Michal začal mít problém docházet do třídy, jsme museli vyřešit další způsob výuky. Po dohodě s asistentkou jsem pro Michala připravila práci vždy na 14 dní, tak aby si ji mohla sama rozvrhnout podle Michalových potřeb a momentálních nálad. Jednalo se o podstatné kapitoly z učebnice, gramatické tabulky, slovní zásobu a některá procvičovací cvičení z pracovního sešitu. Výhodou bylo to, že asistentka ovládala angličtinu na potřebné úrovni a mohla tak s Michalem pracovat samostatně.

Každý týden pravidelně ve stejnou hodinu jsme se s asistentkou na 20 minut vystřídaly. Ona dohlížela na děti, které měly zadanou práci ve třídě a já jsem s Michalem procházela poslechová cvičení, rozhovory a zároveň jsem si ověřovala znalost probrané gramatiky a slovní zásoby. Za období tří měsíců nechtěl Michal pracovat pouze jednou, jinak se mnou velmi dobře spolupracoval a dané učivo zvládl v plném rozsahu s vynikajícími výsledky. Písemné testy psal stejné jako ostatní žáci daného ročníku.

Celý text naleznete zde
Předchozí části naleznete zde a zde

0 komentářů:



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.