Téměř tři z deseti dětí (28 procent), které vyrůstají v dětských domovech, navštěvují speciální základní školu. Ze starších dětí navštěvuje 72 procent učiliště a čtvrtina některou ze středních škol. Tři procenta náctiletých studují na gymnáziu. Na 43 procent těchto dětí studium na středoškolském stupni nedokončí. Vyplývá to z průzkumu agentury Perfect Crowd pro Nadaci Terezy Maxové. Informuje ČTK.
Problémem bývá i nižší sebevědomí a motivace, případně vrozená omezení jako nízké IQ. Na formování dítěte a jeho motivaci působí i fakt, že domovům není v dostatečné míře zajištěna podpora doučování, psychologická podpora či kroužky, zjistila nadace.
Handicap v dosažení lepší práce s dětmi, které jsou aktuálně v domovech, vidí ředitelé dětských domovů mimo jiné ve vysokém počtu dětí na nízký počet vychovatelů. Zanedbávanou aktivitou je také terénní služba a práce s biologickou rodinou.
Celý text naleznete zde
8 komentářů:
No, šak domovy zrušíme a "ešče vám ukážem, jací sme kabrňáci"...
---
Jinak mluvit o nízkém IQ jako o vrozeném omezení mi přijde podobně nekorektní jako napsat, že "černoši mají hudbu v genech" (kde je naspoň možné to chápat jako "sociální geny").
Pane janečku, budete se divit, ale nízké IQ je opravdu často vrozené. Proto se také nedá "vyléčit" a musí být diagnostikováno do 18 let.
Nebudu... Akorát jsem přehlédl tu větu o zanedbané péči předtím a vrozené IQ a nízké sebevědomí přišly mému algoritmickému myšlení neúplné.
Možná by bylo dobré se ptát, proč nadace TM zadává takový průzkum a zda nemůže být v budoucnu nějak dezinterpretován a zneužit.
Přece jen, dětské domovy jsou trnem v oku jak té moderní levici (spousta mist v následném sociálním projektování...), tak klasické pravici (přece jen jsou to baráky s pěknými zahradami)
No pro úplnost bych se zeptal, kolik procent rodičů dětí v domovech jsou vysokoškoláci. A jaká je korelace mezi vzděláním rodičů(genetikou) a výsledky dětí.
Zdá se mi ten průzkum neúplný.
A to je dobře, nebo špatně, nebo z toho vyplývá, že je moc domovů a moc speciálních škol, nebo co tím vlastně chtěl básník říci? Já jsem to nečekal. myslel jsem doteď, že do domovu přicházejí děti z IQ nad 150 a že většinou jdou rovnou na vysokou.
Od rodičů přebíráme 50% genetického materiálu, od prarodičů 25%, od praprarodičů pak 12,5%,...
Bohužel, zase se objevují supermoderní teorie, které nadřazují výchovu a vzdělávání nad genetické předpoklady. Takto teoretizovali "vědci" především v tehdejším SSSR a málem genetiku zrušili úplně.
No, já bych se sovětských vědců trochu zastal...
Dějte mi zdravé jednodenní dítě jaderných fyziků z Harvardu a do školy vám dodám v sedmi připadech z deseti dítě hraniční... A ani ho nebudu muset nějak intoxikovat nebo zavírat do sklepa.
Na druhou stranu vůbec netvrdím, že z dítěte profetované smažky, kterou oplodnil vlastní bratranec, udělám cokoli pozitivního.
U dětí z dětstkých domovů půdpobí obvykle oba dva ty negativní faktory v jednom směru... Prodávat se to bude jako "dětské domovy nezvládají vzdělávání dětí".
Zadne specialni zakladni skoly neexistuji. Do specialnich skol chodi zaci se stredni a tezkou retardaci.
Okomentovat