Středoškolská ekonomika nemusí být nuda. Iniciativa Učitelé z Marsu propojuje marketing třeba s dějepisem

úterý 6. června 2017 ·

„Pokud chceme uskutečnit změny ve středním školství, nesmíme si jako školy vzájemně konkurovat, ale spolupracovat,“ řeklo si loni deset kantorů po konferenci Be In Karlín, která se konala na pražské obchodní akademii v Kollárově ulici. Začali se jednou měsíčně scházet a společně tvořit kostru výuky ekonomiky, která by nebyla odtržená od reálného života. Cílem je, aby studenti chápali, co a proč se učí. Reportáž přinášejí Lidové noviny.


Taťána Šárovcová (kollarovka.cz)
„Shodli jsme se, že vytvoříme metodiku výuky na středních školách, která podle nás reflektuje všechny nové vzdělávací trendy, nové didaktické postupy, ale i ty staré, zapomenuté,“ vysvětlila Táňa Šárovcová z Kollárovy, jedna z Učitelů z Marsu, jak se pro své nadšení nazývají. „Chceme děti co nejvíc vtáhnout do reality a ukázat jim, že ekonomika je nástroj, který může změnit svět k lepšímu,“ plánuje kantorka.

Jak to vypadá v realitě? V květnu a červnu probíhají na pěti školách testovací dny, v nichž si učitelé zkoušejí své nápady v praxi. „Cílem testování je ověřit si, jestli nová metodika učí děti porozumět reálnému světu, jestli se v něm potom lépe orientují, řídí své podnikatelské i nepodnikatelské projekty. Jestli umí uvažovat v souvislostech o tom, co se kolem nich děje,“ přiblížila Šárovcová. Ve škole v Kollárově ulici se po tři dny v aule scházely dvě třídy druháků. Místo klasické výuky je čekalo jedno velké téma: marketingový mix probraný z několika úhlů pohledu. Blokovou výuku vedla právě učitelka ekonomiky Táňa Šárovcová v tandemu s Pavlem Fialou, „občankářem“ a dějepisářem.

„Berou věci jako danosti, nespojí si vědomosti mezi sebou. S hrůzou jsme zjistili, že svět nepozorují, nepodivují se nad ním, ale berou ho jako daný,“ povzdychla si kantorka s tím, že svou vinu nese škola, protože je na souvislosti neupozorňuje a oni je pak nevidí ani v každodenním životě.

Stejný pohled má i Pavel Fiala, podle kterého je špatně, že jsou studenti v jedné hodině 45 minut naladění na jedno téma a v další hodině se musí jejich myšlení přeorientovat jinam. „Nic se nenaučí, mají jen zmatek v hlavě, unikají jim souvislosti, nedostanou se do hloubky a všechno to klouzání po povrchu vede k memorování.“



Celý text naleznete v dnešním vydání Lidových novin
O konferenci Be In Karlín jsme psali zde

0 komentářů:



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.