Česká školní inspekce zveřejnila tematickou zprávu, která je souhrnným výstupem z inspekční činnosti tematicky zaměřené na výuku soudobých dějin.

ČŠI: Tematická zpráva – Výuka soudobých dějin na 2. stupni základních škol a na středních školách
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
No, nemám nic proti propojování obsahů, ale myslím, že dějepis by měl končit buďto tam, kde začíná nový režim, a nebo tam, odkud už nejsou skoro žádní pamětníci... Na ty nové věci je tu přece občanka...
Jinak ta zpráva na mne zas působí, jako kdyby se dětem daly pastelky a papír a řeklo, aby si hráli na vědce. Proč se pod to nikdo nepodepsal? Možná by odpadly ze závěru perly typu:
"Žáci ze základních i středních škol si při výuce dějin osvojí zejména fakta o české a světové historii a lépe porozumí současné situaci ve světě."
"Pro zvýšení atraktivity výuky soudobých dějin dávat větší prostor zážitkové pedagogice (např. vyučovat soudobé dějiny mimo prostory školy přímo v památnících, muzeích apod.), dále pak řízené diskuzi, skupinové a kooperativní výuce, exkurzím, besedám, aktivizujícím výukovým metodám a projektové výuce."
Je tedy úkolem ŠČI rozdávat knížecí rady? Co udělali a udělají tito anonymní rádci, aby se žáci především venkovských škol mohli vyučovat mimo prostory školy? Kdyby neutratili milióny za stupidní testovací nástroje, které nezlepší nic, ani výuku moderních dějin, mohli jsme vyjíždět do památníků a muzeí.
Kdyby se dámy a pánové inšpektoři po finském vzoru zrušili, mohly by děti za ušetřené peníze zážitkovat do alelůůůjáááááá!
Pěkné sobotní odpoledne,
pohledem do školského zákona:
Výstupem inspekční činnosti je
a) inspekční zpráva v případě inspekční činnosti podle odstavce 2 písm. b) a c),
b) protokol o kontrole v případě inspekční činnosti podle odstavce 2 písm. d) a e) a odstavce 3,
c) tematická zpráva v případě inspekční činnosti podle odstavce 2 písm. a),
d) výroční zpráva České školní inspekce.
Takže se zřejmě nejedná o nějaký výzkum, ale o výstup z inspekční činnosti v intencích ŠZ a asi napříč celou republikou. Pak to zřejmě jen někdo sepsal. Teď je otázka, zda tam měl být podepsaný ten, kdo to tzv. "hodil na papír", nebo všichni kdo sesbírali ta data?
Kdyby ČŠI "po Finsku" zrušili, ušetřily by se náklady cca za 500 lidí (jedna větší střední škola).
To už je asi lepší nápad pana Šteffla s osekáním hodin v ŠVP :-)
Navíc by ministr financí mohl přestat úplně financovat soukromé školy. Když jsou soukromé, nechápu proč na ně stát přispívá min 60%, a to bez ohledu na jejich hodnocení zmiňovanou ČŠI v inspekční zprávě. A někdy se jedná i o porušení ŠZ!
Petr
šetřily by se náklady cca za 500 lidí (jedna větší střední škola)
Té jedné větší střední škole nějak nerozumím. Ale, kdyby těch 500 lidí mělo mít průměrný plat, řekněme 25 tisíc, dalo by to ročně 150 milionů. Při odhadem pěti tisících základních škol by to znamenalo 3 tisíce měsíčně nadtarifu pro koordinátora zážitkové pedagogiky. No, není to skvělé?
28% učitelů na ZŠ a 11% učitelů na SŠ nemá potřebnou aprobaci. Zřejmě absolventi pedagogických a filozofických fakult mají pro svou budoucnost jiné představy. S největší pravděpodobností je ani nepřitahuje základní tarifní plat a i do budoucna nic moc, pač kariérní řád to naprosto neřeší.
Ono zaujmout deváťáka v dubnu-květnu-červnu není taky žádné terno. A to vše při hodinové dotaci v učebním plánu - 1 hodina. Navíc na průmyslovce mají dějepis jen v prvním ročníku a je to takový únikový předmět.
jako kdybys fanoušku nevěděl,jak to chodí,tak neplkej o nezájmu mladých,platech a kariéře,tyhle nesmysly pindají ministerští,odborářští,ředitelští...
no nico já bych neukvapoval ,ono ti naši inšpéktóři jsou v klidu, to v tom finsku milej zlatej to je jiná mela,tam mají školské rady a ty kecají do všeho a nejede přes ně vlak/ neběží sob,předsedou je vždy ctnostný občan -místná pastor,tajný alkoholil nebo ctnostná občanka -neurotická stará panna,jejich školské rady jsou inkviziční tribunály
ikdyž zase postavení prostého kantora-pěšáka a ředitele je tam jiné,ředitel a celé vedení se před školskou radou klepou strachy a předseda rady má ve škole jednoho dva donašeče ,tam se velmi těžko sháněj,kteří donášejí na vedení,dovedeš si nico představit tu legraci u nás?polovina sboru by donášele na ředitele,až se mi duše tetelí blahem z toho pomyšlení a ta druhá polovina by donášela na tu prvné polovinu " informátůrů"
Okomentovat