Část společnosti si pořád myslí, že zásadním bojem feminismu je genderově neutrální záchod, ale nevidí ten celek. Na tom, že bychom všichni měli mít možnost žít ve světě s minimálním rizikem znásilnění, není nic extrémního, říká Johanna Nejedlová, kterou server Bitch Media zařadil do výběru nejvýznamnějších feministek. Neznám žádnou feministku, které by vadilo, že jí někdo podrží dveře, dodává v rozhovoru pro DVTV.
Češka ve výběru 50 feministek světa: Nejsem extremistka, svět může být spravedlivější
středa 2. prosince 2020
·
Štítky:
feminismus,
genderové stereotypy,
hodnoty,
kritické myšlení,
názory,
tolerance
Celý rozhovor naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
34 komentářů:
Feministický magazín Česká škola? Proč by vlastně ne? Vždyť české základní a střední školství je z více než 80 % zfeminizované a feminizaci se podbízejí mnohá média, podniky, neziskové organizace, EU atd. Diskriminace všech dětí absencí mužského vzoru během povinné školní docházky nikomu nevadí?
Pane Komárku, ještě by to možná chtělo nějaký horoskop a možná i odkaz na nehtové studio pro muže.
:)))
Pane Týři, souhlasím. České ZŠ a SŠ by si zasloužily kvóty. 50% učitelek a 50% učitelů. České feministky by se také měly zajímat o osudy žen v muslimských zemích. Nějak je tamní situace nevzrušuje.
Pane Týři, Váš pokus o ironii svědčí pouze o tom, že tématu nerozumíte.
Pane Týři, Váš pokus o ironii svědčí pouze o tom, že tématu nerozumíte.
Zažil jsem počátkem 90 let jako učitel a výchovný poradce tuším asi dva roky na ZŠ jako poslední muž v učitelském sboru. Viděl jsem, jak se změní atmosféra ve třídách i ve sborovně, když feminizace učitelského sboru překročí určitou mez. Zažil jsem i to, jak dovede "přebujelý ženský živel" ve škole "zatočit" s tím, co mu vadí. Žáky a rodiči počínaje a kolegy konče. Znal jsem taky poslance a později náměstka ministryně školství, který někdy z legrace zakládal "Klub mužů postižených manželstvím s učitelkou".
Pane Komárku, mám dojem, že tomu nerozumíte spíš vy, když si bez zjevné souvislosti se školstvím a bez ohledu na stupidní feminizaci českého školství dovolíte v České škole to, co jste si právě dovolil. Možná byste se mohl obrátit na nějakého psychologa, aby vám vysvětlil rozdíl mezi mužskou a ženskou mentalitou a jak je z tohoto hlediska důležitá genderová vyváženost ve školství.
J.Týř
Pane Týři, vím, že toto téma ve Vás vzbuzuje agresi a aroganci, opakovaně jste to doložil svými komentáři. Rozhodně s Vámi nehodlám diskutovat, je to zbytečné, kontraproduktivní.
A: Diskutujte, prosím slušně a věcně.
Čtenáři České školy nechť posoudí, co pan Komárek ví nebo neví a kdo je v této diskusi agresivní a arogantní.
Agrese a arogance nesouvisí s pohlavím. Mám zkušenosti spíš se zvlčilým macho efektem jednoho až dvou mužů (většinou ve vedení školy).
U žen je to ještě horší, ty to umí ještě konspirativněji ...a není obrany - leda se to naučit také.
Na bezohlednou opovážlivost není lékem naučit se jí také. Pak totiž není ten bezohledný opovážlivec jen jeden, ale jsou dva. Týká se to žen i mužů. Na arogantní hysterii nebo výplach mozku je podle mne jen jeden lék. Neoplácet zlo stejným nebo větším zlem. Trpělivě a pravdivě vysvětlovat, jak se věci doopravdy mají tj. v klidu provést důkaz "nekorektnosti" jednání druhé strany.
Feminismus jako takový je vcelku legitimní reakce na předchozí nerovnoprávné postavení žen. Rozumný feminismus je v pořádku, není-li zneužíván například mocensky nebo politicky. Jinou otázkou je, zda to, co je někdy šířeno nebo "provozováno" pod záminkou feminismu, je feminismus v pravém a pozitivním slova smyslu.
"Server Bitch Media"
Mohl by to prosím někdo přeložit? Pro koho nebo od koho jsou ta média?
Wiki: "Bitch is an independent, quarterly magazine published in Portland, Oregon. Its tagline is "a feminist response to pop culture".[2] Bitch is published by the non-profit Bitch Media feminist media organization. The magazine includes analysis of current political events, social, and cultural trends, television shows, movies, books, music, advertising, and artwork. It has about 80,000 readers. Its editor-in-chief is Evette Dionne."
Myslím, že byste si to dokázal najít i sám, pane Portwyne. I přeložit.
Pokud se vám nelíbí magazín Bitch, pak lze najít, že Johanna Nejedlová byla oceněna i jinde: https://www.expres.cz/zpravy/greta-thunbergova-johanna-nejedlova-znasilneni-aktivistka.A191205_161034_dx-zpravy_peve
Dá se ovšem čekat, že odpovíte, že nemáte rádi Brusel.
J. Nejedlovou unzává i A2larm: https://a2larm.cz/2020/11/ceska-johanna-nejedlova-patri-mezi-padesat-nejinspirativnejsich-lidi-podle-magazinu-bitch/
Ale A2larm vám asi zní ještě hůř než Bitch (pokud tušíte, oč se jedná).
Pak je to však těžký.
Pan Komárek a pan Nowak
Mně na tom nesejde, co je ten magazín zač. Předpokládám, že něco jako A2larm, jak uvádí pan Nowak, což vzhledem k tématu článku a názorovému zaměření editora ČŠ nepřekvapí. Ale to je celkem jedno, o jeden progresivistický časopis víc nebo míň... V té záplavě se ztratí.
Jen jsem si tak nějak vzpomněl na jistou ženskou punkovou kapelu, kterou vzývali naši žurnalisté, ale když Miloš Zeman přeložil její název, tak to byl málem důvod pro impeachment. (Aby nedošlo k omylu - prezident by takto mluvit neměl a novinář taky ne.)
Politika v článku je mi ukradená a nekomentoval jsem ji ani slovem.
Jinak teda A2larm, Sputnik, Forum24 a Haló noviny nečtu. Tudíž nemůžu sloužit, co tam bylo.
A o Vaši mediální gramotnosti svědčí, že tyto tituly vřazujete do jedné skupiny...
A pane Portwyne, prosím, neodpovídejte mi, že jste jenom napsal, že je nečtete... To by bylo nejenom mediálně negramotné...
Jo, pane Komárku,
já si ty tituly budu vřazovat, kam budu chtít, a propagandistická média klidně hodím do jednoho pytle.
Sputnik jsem nečetl nikdy, z Haló novin jsem byl upozorněn asi na dva čánky (byly umanuté a blbé). O A2larmu a Foru24 platí víceméně totéž.
Když vezmete umanutý blábol a otočíte všechna znaménka, nezískáte objektivní pravdu, ale zase jen umanutý blábol.
Jistě, to si řaďte, kam chcete. Je to Vaše mediální gramotnost...
Ten rozhovor v DVTV jsem si poslechl téměř celý a nemám proti němu prakticky žádnou žádnou vážnou výhradu nebo odsudek. Něco jiného je můj názor na "mediální gramotnost šéfredaktora" České školy pana Komárka. Ta je podle mne někdy dost bídná. Výhrady mám k tomu, co a jak někdy v České škole zveřejňuje a komentuje. Stačí si, myslím, přečíst podivnosti, které ze své pozice dost opovážlivě a autoritativně veřejně sděluje v této diskusi.
Mahátma Gándhí, celým jménem Móhandás Karamčand Gándhí (v dévanágarí मोहनदास करमचन्द गांधी; 2. října 1869, Pórbandar, Kathiawar Agency, Britská Indie – 30. ledna 1948, Nové Dillí, Indie), byl jeden z největších politických a duchovních vůdců Indie a indického hnutí za nezávislost. Prosazoval filosofii aktivního, ale nenásilného odporu satjágraha (v sanskrtu setrvání v pravdě či uchopení pravdy), založeného na jogínském principu ahimsá (nenásilnost), který nakonec dovedl Indii k vyhlášení nezávislosti 15. srpna 1947.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Mah%C3%A1tma_G%C3%A1ndh%C3%AD
Vtloukání genderismu, feminismu vč. požadavků na povinnou školní "sexuální výchovu" do žákovských, učitelských a rodičovských hlav považuji za protiprávní věc odporující Listině práv a svobod i české Ústavě. Ani v jednom z těchto základních právních dokumentů není škola definována jako politická nebo "výchovná" instituce a slovo výchova se tam ani jednou jedinkrát nevyskytuje. Píše se v nich vždy jen a jen o vzdělávání. Z obsahu těchto základních právních dokumentů lze podle mne dost jasně dovodit, že o společenských jevech má být ve škole vyučováno podle vědeckých poznatků, tj. i vyváženě. Právo plodit a vychovávat své děti je právo především rodičovské. Politika, ideologie ani povinná "sexuální výchova" nejen podle podle mne do školy s povinnou školní docházkou nepatří. Uvažovat by bylo možné jen o "sexuální nauce", tedy především o základních, nesporných a věkově přiměřených věcech. Tohle je věc, ve které se dotyčná top feministka v tom rozhovoru podle mne poněkud plete.
Známý kněz, přírodovědec, učitel, předseda akademického senátu 3. lékařské fakulty UK, spisovatel a skaut přednesl 5. 10. 2016 ve Skautském institutu na Staroměstském náměstí fakta o tom, jak se od Darwinových dob až dodnes uměle, proti vůli lidí a lidskosti samé vyvíjely pokusy "přeonačovat" lidstvo. Kdo si to poslechne, najde možná odpověď i na některé otázky z této diskuse v České škole.
https://www.youtube.com/watch?v=oHFMBgJoM04
tyrjir:
Výchova (nebo též edukace) je cílevědomá, plánovitá a všestranná činnost směřující k přípravě člověka pro jeho společenské úkoly a osobní život.
Jak říkal jeden z mých moudrých učitelů, odděliti nelze, a kdo by se o to pokoušel, je zpozdilý nebo nevzdělaný (pouze cituji, nehodnotím).
Pane Týři,
nevím, jak sem zabloudil Gándhí. To sem spíše patří moje oblíbenkyně Pussy Riot, které se k těmto otázkám vyjadřují v některých rozhovorech.
Sexuální výchova není nový výmysl. U nás se začala propagovat již v 60. letech, zejména se o to snažily v r. 68 a dalších letech dr. Pondělíčková a dr. Šípová. Nevím jak jinde, ale v našem okrese od poloviny 70. let probíhaaly výchovné akce s odborníky na všech SŠ a na mnohých učilištích. "Sex, nauka" jako základní faktografie (anatomie a pod.) je pochopitelně součástí přírodopisu na ZŠ, příp. BI na G. Tam se ovšem počítá nejen s faktografií, ale i s výchovou. Takže Vaše "uvažoval bych" jakoby se jednalo o něco, co se příp. v budoucnu uskuteční, není na místě. Musel byste navrhovat spíše zrušení takové výuky a výchovy, která probíhá.
edukace = komplexní péče o vývoj člověka, to slovo znamená především výchovu nebo pěstování (educare = vychovávat, pěstovat) výchova [výuka a vzdělávání]
- viz didaktika
https://lidovyslovnik.cz/index.php?dotaz=edukace
Nauka o vzdělávání neboli didaktika není totéž, co výchova nebo pedagogika. Tzv. Pedagogické fakulty jsou čistě specificky český (československý)poválečný výmysl a nejsou pro vzdělávání učitelů nezbytně nutné ani ze systémového hlediska ani z hlediska jejich praktických výsledků. V žádné jiné zemi politici ani veřejnost učitele nenazývají jako pedagogy.
Didaktika totiž není podmnožinou pedagogiky i když výchova je součástí a důledkem řádného vzdělávání. Didaktik (učitel) je odborník znalý vědy, který její poznatky dovede převést do podoby srozumitelné/přijatelné žákům - je to odborník na tzv. didkatickou transformaci. Zaměňování pojmů pedagogika a didaktika, výchova a vzdělávání je škodlivá věc a dopouštějí se jíněkdy, bohužel, i někteří politici, ČŠI, MŠMT a možná i někteří učitelé. Otázkou je, proč takovou ve světě ojedinělo věc dělají. Listina základních práv a svobod ani Ústava ČR se výchovou nezabývají, hovoří jen o vzdělávání - tj. o převodu vědeckých poznatků do podoby srozumitelné žákům.
Jestli tohle někteří učitelé, ČŠI, MŠMT a politici vč. např. předsedy současné vlády včas nepochopí a budou dál žvanit o tom, že učitel je totéž, co pedagog neboli vychovatel, přispěje to podle mne zcela logicky k rychlejšímu zániku veřejných škol s povinnou školní docházkou a tyto školy se změní v jakési výchovné útulky pro děti, které nebudou rodiče schopni nebo ochotni vzdělávat lépe (doma nebo v soukromé škole), než jak se to děje ve veřejných školách, kde jsou "učitelé", kteří ani nevědí, že jsou učitelé, považují se za pedagogy a dovolávají se toho, aby nemuseli (tolik) vyučovat a chtěli by hlavně "vychovávat". Do takové školy bych své děti také, pokud možno, neposílal.
:)))
Vždyť ten "***ový rozruch" není k poslouchání... Kdyby si nehrály na politický protest, tak po nich neštěkne pes.
Nevadí mi, že hrají punk. Stranglers nebo Tři sestry jsou taky punk... jenže poněkud lepší.
Pane Týři, přestaňte s tím SPAMováním, prosím. Ten agresivní komentář tady prostě neprosadíte, zkuste to slušně a věcně. Děkuji!
Kdyby si Pussy Riot jen hrály, tak je neodsoudily v polit. procesu. Jejich současné klipy jsou podstatně jiné než původní skladby, stejně by se Vám nelíbily. Je hezké, že Tři sestry hrají lepší punk, ale neorganizují polit. akce (u nás jsou také důvody), nesledují např. stav vězeňství (P.R.se soustavně věnují vězenství v Rusku a v uSA), nepodporují nezávislé advokáty, nepíšou do prestžních novin a časopisů. Třeba to P.R. dělají ošklivou formou, ale možná přispěly trošku k prohře Trumpa ve volbách - kritizovaly ho důrazně po celé jeho fční období. V ČR se o jejich současných aktivitách moc neví, ví se hlavně co "vtipného" o nich kdysi řekl Zeman, jeho kritika je pro mnohé z nás chvála.
Netuším, zda proces byl politický, já myslel, že dostaly flastr za tu výtržnost v kostele, ale to je celkem jedno, já se o politice bavit nechci. Hudebně ta kapela nedosahuje úrovně, která by stála za zmínku.
Co o nich řekl MZ nevím krom toho, že přeložil jejich název. Což mi připomíná manýru některých dětí chodit s anglickými vulgaritami na tričkách, ač ve škole všichni mluví anglicky a na chodbě potkávají rodilou mluvčí.
Jak říkám, politiku komentovat nechci, tohle je či býval server zaměřený na výchovu a vzdělávání.
Celé moje angažmá v této diskuzi se týkalo názvu B**ch Media (raději to vyhvězdičkuji, abych nebyl smazán pro vulgaritu). Říkal jsem si, zda to označení platí pro redaktorky nebo pro čtenářky (přišlo mi to dost urážlivé pro obě skupiny), či zda je to časopis fanoušků placeného sexu. A fakt to nepovažuju za důležité.
Myslím, že diskuze se dostala od problematiky feminismu někam, kam se dostat neměla. Jdu příkladem a končím svou účast, pěkný večer přeji :o)
Kdyby si Pussy Riot jen hrály, tak je neodsoudily/i?/ v polit. procesu. Jejich současné klipy jsou podstatně jiné než původní skladby... Třeba to P.R. dělají ošklivou formou, ale možná přispěly trošku k prohře Trumpa ve volbách - kritizovaly ho důrazně po celé jeho fční období. Napsal tu pan Nowak.
No, možná i na tom něco bude, i když o lecčems z toho dost silně pochybuji. I jiní umělci prožívali začátky své umělecké kariéry podle mne dost "postpubertálním" způsobem. Vrchlickým, tuším například počínaje a mnoha a mnoha dalšími a dalšími až do dnešních dob (ne)konče. Pana prezidenta Trumpa si v něčem vážím a v něčem možná ani moc ne. Podobně jako u jiných politiků, včetně našeho současného premiéra, prezidenta nebo dalších politiků, kteří mi v tuhle chvíli nestojí za to, abych se o nich vůbec zmínil. Politici mají podle svou veřejnou tvář a tvář nebo několik dalších tváří zákulisních. Ta zákulisní tvář bývá někdy v mnohém hodně odlišná od té první a mnohé se o ní dovíme, když se podíváme, kdo a jak jim radí. Viděli už jsme to nejen u nás mnohokrát a taky už se nad těmi politickými pimprlátkovinami nehodlám zbytečně nebo příliš rozčilovat. Mrzí mě, jak pan Komárek "naskočil" na mou úvodní relativně nevinnou poznámku resp. komentář a tím tuhle diskusi vlastně podnítil. Pane Komárku, uvědomujete si to?
V posledních týdnech jsem si pořídil malou stříkací pistolku a další vybavení pro tzv. americkou retuš (teď se tomu říká airbrush a ta výtvarná a zdobná technika se používá nejen pro obrazy, ale třeba i v nehtových studiích atd.). Doufám, že se u mne nestaví PUSSY RIOT. Musel bych je asi odříci, když jejich projevy se mi zkrátka nelíbí. Budu se tedy věnovat jiným uměleckým a technickým tématům.:)))
Politici mají podle MNE svou veřejnou tvář... Nikoli podle :)))
Pane Týři, opakuji, že s Vámi na téma feminismus diskutovat nebudu. A server Nová republika navíc není zdroj, který ČŠ podporuje.
Etický kodex novinářů
Syndikát novinářů České republiky na základě studia mezinárodních i národních dokumentů vypracoval Etický kodex novináře, který je závazný pro jeho členy a k jehož dobrovolnému dodržování vyzval všechny české a moravské novináře bez ohledu na jejich členství v syndikátu.
1. Právo občanů na včasné, pravdivé a nezkreslené informace. Občané demokratického státu bez rozdílu svého společenského postavení mají nezadatelné právo na informace, jak jim je zajišťuje čl.17 Listiny práva svobod, jež je součástí Ústavy České republiky. Novináři toto občanské právo realizují svou činností. Nezbytně proto přejímají plnou odpovědnost za to, že informace, které předávají veřejnosti, jsou včasné, úplné, pravdivé a nezkreslené. Občan má právo na objektivní obraz skutečnosti. Novinář je proto povinen:
a. zveřejňovat jen informace, jejichž původ je znám, nebo v opačném případě je doprovodit nezbytnými výhradami,
b. respektovat pravdu bez ohledu na důsledky, které to pro něj může mít, vyhledávat informace, které slouží všeobecnému zájmu, i přes překážky,
c. dbát na rozlišování faktů od osobních názorů,
d. hájit svobodu tisku i svobodu jiných medií,
e. neodchylovat se věcně od pravdy ani v komentáři z důvodu zaujatosti,
f. nepřipustit, aby domněnka byla vydávána za ověřený fakt a zprávy byly deformovány zamlčením důležitých dat,
g. odmítat jakýkoli nátlak na zveřejnění nepravdivé, nebo jen částečně pravdivé informace,
h. odmítat jakékoli zásahy státních orgánů, jež by mohly ovlivnit pravdivost sdělení,
i. přijímat pouze úkoly srovnatelné s jeho profesionální důstojností,
j. nepoužívat nepoctivé prostředky k získání informace, fotografie nebo dokumentu nebo využívat k tomu dobré víry kohokoliv. Nepoctivost prostředků je při tom třeba posuzovat v souvislosti s veřejným zájmem na publikování příslušné informace.
2. Požadavky na vysokou profesionalitu v žurnalistice. Povahou novinářské profese je odpovědnost k veřejnosti. Proto je základním předpokladem pro tuto činnost vysoká profesionalita. Z tohoto hlediska je novinář povinen:
a. nést osobní odpovědnost za všechny své uveřejněné materiály,
b. vyloučit všechny činnosti, které by jej mohly kompromitovat nebo vést ke konfliktu zájmů,
c. nepřijímat žádné hodnotné dary nebo výhody, které by měly souvislost s jeho novinářskou činností, zvláště pak z důvodů zveřejnění nebo zatajení nějaké informace,
d. nezneužívat povolání novináře k činnosti reklamního pracovníka a nepřijímat žádnou odměnu přímou nebo nepřímou od zájemců o reklamu, odmítnout podílet se na publikování skryté reklamy,
e. nepodepisovat svým jménem obchodní ani finanční reklamy,
f. nepřijímat peníze ve veřejné službě nebo v soukromém podniku tam, kde jeho postavení novináře a jeho vliv by mohly být zneužity,
g. nezneužívat výsad, plynoucích z povolání novináře, k prezentování svých osobních postojů ...
https://syndikat-novinaru-cr-z-s.webnode.cz/etika/kodex/
Pane Týři, přestaňte s tím SPAMováním, prosím...
Okomentovat