„Ztráta je poměrně velká. Hlavně pokud jde o žáky, kteří o část výuky přišli už v minulém školním roce,“ upozorňuje v reportáži MF DNES ředitel Integrované střední školy automobilní Brno Milan Chylík. Ztracené měsíce se přitom mohou časem projevit v kvalitě a možnostech získávání práce.
Například studenti střední školy Charbulova v Brně měli na jaře odborný výcvik ve vlastních provozech dobrovolný, takže se ho zdaleka neúčastnili všichni. V září, kdy se rozjel naplno, se pak doháněly znalosti chybějící z předchozího období. Snažení však po měsíci opět utnul covid. „Máme velké obavy. Distanční výuka praktické vyučování a odborný výcvik v žádném případě nenahradí. I když mistři byli s žáky v kontaktu každý den, někdo doma pracoval, někdo ne,“ líčí ředitelka Jana Marková...
Ředitelé se shodují, že pokud by se už výuka vrátila k normálu a nepřišla žádná další omezení, dá se zameškané učivo ještě pořád jakžtakž dohnat. „Je to ale hodně o píli a přístupu žáků a spolupráci rodin, což právě u učebních oborů bývá mnohdy komplikované,“ podotýká ředitel automobilní školy Chylík. Pokud by se naopak studium znovu vrátilo do online prostoru, bylo by podle ředitelky střední školy Charbulova už v podstatě nemožné chybějící dovednosti studentů nahradit.
Celý text naleznete v MF DNES
1 komentářů:
Ztratit se dá něco co tam už bylo. Tady nejde o ztrácení, ale o nezískávání.
Okomentovat