„S přechodem škol na distanční formu vzdělávání - především pak na online synchronní výuku - se v online světě opětovně objevují rizikové fenomény spojené s únikem osobních údajů do online světa (nahrávky vyučovacích hodin bez souhlasu učitele a jejich sdílení prostřednictvím sociálních sítí, trollování online výuky změnami profilové fotografie, spamováním na zeď, sdílením odkazů na nevhodný obsah apod.), nově se pak objevují situace, kdy se do online výuky připojí další osoba, která začne výuku narušovat,“ píše Kamil Kopecký pro E-Bezpečí.
|
Kamil Kopecký (upol.cz) |
Kopecký také píše:
Žáci totiž sdílejí své přihlašovací údaje do online výuky (např. ID číslo a PIN pro přístup do systému Zoom, kód pro přístup ke konkrétní videokonferenci atd.) s dalšími osobami, které pak mohou výuku sabotovat.
Pro učitele to znamená především to, že by měli omezit plánování vzdělávacích aktivit pomocí rozesílání identifikačních přístupů ke vzdělávacím lekcím svým žákům. Ty je totiž velmi snadné přeposlat dalším kamarádům, kteří mají v oblibě např. streamování.
Jak z toho ven? Stačí změnit způsob plánování vzdělávacích akcí.
Existuje celá řada způsobů, jak minimalizovat riziko, že se do probíhající vzdělávací akce někdo dostane…
2 komentářů:
on line výuka se někdy zvrhává ve web camera live 2.0
Muž na předměstí Paříže uřízl hlavu učiteli, který dětem ukázal karikaturu proroka
Podle několika francouzských médií je obětí útoku 47letý středoškolský učitel dějepisu, který před nedávnem žákům přednášel o svobodě slova a ukazoval jim přitom karikatury proroka Mohameda. Na učitele si následně několik rodičů stěžovalo.
Okomentovat