Barbora Čermáková: Vnitřní fungování školy během jejich uzavření

čtvrtek 10. září 2020 ·

„Podle šetření ČŠI uvedlo po třech týdnech distanční výuky 40 % dotazovaných ředitelů, že je vzdělávání pro učitele aktuálně mnohem náročnější, než kdy dříve. Pedagogický sbor musí být totiž vyškolen nejen ohledně zdravotních opatření, ale z velké části také v používání prostředků pro online výuku. Stejně tak musí škola předem zjistit, jaké technické zázemí mají rodiny a jestli je pro ně online vzdělávání vůbec možnou variantou. Výuka ale nepočká, a proto školy veškerou tuto činnost odvádí za pochodu. Kvalita distanční výuky tak může být zpočátku velmi nízká,“ píše Barbora Čermáková na blogu EDUin.



Čermáková pokračuje: 

Jakmile se školy překlenou přes tuto část, mohou se začít soustředit na samotný obsah výuky a patřičně upravit kurikulum. Odlehčit ho takovým způsobem, aby bylo možné děti vzdělávat distančně a za pomoci rodičů, kteří mají jen omezené kapacity a prostředky pro zajišťování vzdělávání. Úprava kurikula je náročná a zdlouhavá činnost, na které by se měl v ideálním případě podílet celý pedagogický sbor. To ale při současném vytížení často není možné. Na velké části škol k tomuto kroku vůbec nedojde a rozhodování nad obsahem leží jen na ramenou učitelů, což může vést k přehlcení žáků (a potažmo rodin) úkoly.

K problematice se vyjadřuje ČŠI: “Na necelé třetině základních škol rozhodlo o obsahových prioritách vzdělávání po uzavření škol její vedení. Na více než desetině úplných základních škol do rozhodování o obsahových prioritách výrazněji zasáhly předmětové komise. Na polovině základních škol se pedagogové i během mimořádné situace řídili původními tematickými plány. Prakticky tedy šlo o snahu překlopit beze změn stávající výuku do online prostředí.”



Celý text naleznete zde

0 komentářů:



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.