„Je léto, teplo, čas dovolených. Lidé jsou unavení po mnohatýdenní karanténě. Ekonomiky jsou unavené neméně, a pokud je neoživí letní turistická sezona, bude zle. Takže si dáváme státem a epidemiology tolerovanou a podporovanou pauzu. Chodíme do nočních klubů, jezdíme k moři, tísníme se na Rysech a na Sněžce, nakupujeme bez roušek, kašleme na rozestupy. Oslavujeme svobodu a navíc máme pocit, že virus zkrotnul a konečně se začal chovat jako ta příslovečná „chřipinka“,“ komentuje Michal Komárek pro Český rozhlas Plus.
Michal Komárek (archiv autora) |
Nemocných sice přibývá nejvíc od začátku epidemie, ale to, co by bylo v březnu a v dubnu signálem ke katastrofickému scénáři, je dnes jen pozadím k letní nevzrušené selance.
Bez ohledu na to je tu ale jedna věc, na které by se snad shodli odborníci i laici: Viru ve společnosti nyní cirkuluje pravděpodobně víc než třeba v květnu. A možná nejvíc od začátku epidemie. A za této situace otevřeme v září školy.
V principu asi málokdo pochybuje o tom, že to je správně. Že většina dětí školu, ať z těch, či oněch důvodů, potřebuje. A že rodiče potřebují, aby jim škola děti hlídala.
Z jiného úhlu pohledu by si ale naše společnost zasloužila, aby na ni někdo povolal legendární norský Barnevernet, který by jí děti odebral.
Dětem totiž říkáme: Noste roušky, dodržujte rozestupy, nebavte se s kamarády a kamarádkami z jiných tříd, neustále si myjte a dezinfikujte ruce. Chovejte se zodpovědně, neohrožujte sebe ani ostatní. Říkáme jim: Chovejte se tak, jak jsme my dospělí nedokázali.
To je bohužel hlavní nepřiznaný obsah ministerských manuálů pro otevření škol. Děti mají jít příkladem.
Snad to zvládnou.
Celý text a audio naleznete zde
3 komentářů:
Ano, škola má děti hlavně zajistit(hlídat) aby ekonomika šlapala - nazývejme věci správným jménem.
V době možností výuky online, je dle selského rozumu bezpečnější pro děti i starší učitelky(-le) učit pomocí ICT techniky a pro sociáklní kontakt dětí ponechat menší a stabilní skupinky kroužků, sport. klubů a rodinných kontaktů...ale asi mám, trochu jiné představy...
Sama jsem byla tvrdě vyplísněna (jemně řešeno) za to, že jsem rodičům v květnu doporučila, aby děti pokud možno nechali doma na Skype, kde mi pracovaly téměř všichni ze třídy. Bylo se mnou jednáno, jako s kriminálníkem a byla jsme odejita. Ale již se nedivím, učitel nemá zastání, nesmí vyjadřovat svůj názor, je čistě na libovůli ředitele, jak hodnotí jeho jednání...
Píšu s chybami, jelikož je to pro mě hodně emotivní.
Tady opraveno:
Ano, škola má děti hlavně zajistit(hlídat), aby ekonomika šlapala - nazývejme věci správným jménem.
V době možností výuky online, je dle selského rozumu bezpečnější pro děti i starší učitelky(-le) učit pomocí ICT techniky a pro sociální kontakt dětí ponechat menší a stabilní skupinky kroužků, sport. klubů a rodinných kontaktů...ale asi mám, trochu jiné představy...
Sama jsem byla tvrdě vyplísněna (jemně řečeno) za to, že jsem rodičům v květnu na jejich dotaz, jak to vidím já, doporučila, aby děti pokud možno nechali doma na Skype, kde mi pracovaly téměř všechny ze třídy. Kdo nebyl na Skype, dělal úkoly, které jsem zadala přes ETK. Bylo se mnou jednáno, jako s kriminálníkem a byla jsem odejita. Ale již se nedivím, učitel nemá zastání, nesmí vyjadřovat svůj názor, je čistě na libovůli ředitele, jak je nakonec hodnocen...je to taková naše monarchie.
rváčkozvesela, pokud jste byla "odejita" bez právně validního důvodu, můžete se bránit, můžete žalovat, můžete žádat o odškodnění. Prezenční výuka v červnu byla nepovinná, rodiče i žáci si mohli vybrat, zda chodit, nechodit, či přihlašovat se na Skype. V této situaci bylo vaše doporučení spíše projevem selského rozumu, než vážným porušením pracovní kázně, které umožňuje propuštění. Pokud je váš ředitelík opilý prstenem moci, je nejvyšší čas, aby mu někdo zatrh tipec.
Okomentovat