„Bohužel české školy jdou příliš často opačným směrem. Fakticky se snaží připravovat děti na situaci, v níž nebudou mít internet na dosah. Přitom jedinou takovou situací je dnes v jejich životě jejich škola. Reálný svět už nikoli,“ komentuje Michal Kaderka pro Seznam Zprávy.
Michal Kaderka (eduin.cz) |
Dostáváme se kvůli tomu do jistého vakua: děti se odmítají učit, protože si uvědomují informační potenciál internetu, ale zároveň neumějí na internetu najít odpověď ani na jednoduché otázky. Místo zásadní dovednosti rozlišovat mezi důležitými informacemi a informačním plevelem se školy zaměřují na klasický dril, jako by internet vůbec neexistoval.
Po uzavření škol kvůli koronaviru byli učitelé vedle „podvodů“ s googlováním úkolů konfrontováni také s ignorací distanční výuky. I přesto, že učitelé viděli aktivitu žáků na sociálních sítích, čelili zároveň výmluvám, že studenti nemají pro výuku vhodné technologie nebo jim nejde internet.
Nelze pochybovat, že mnoho žáků prostě využilo příležitosti a situace, kdy nad nimi nikdo nemá kontrolu. Dá se to ale brát i tak, že školní děti si distančním vzděláváním vyzkoušely, jak vypadá práce budoucnosti, v níž zdaleka nerozhoduje jen schopnost ovládat digitální technologie, ale také sebekázeň a schopnost sebe samého řídit...
Celý text naleznete zde
10 komentářů:
Neskutečné kecy.
"děti se odmítají učit, protože si uvědomují informační potenciál internetu, ale zároveň neumějí na internetu najít odpověď ani na jednoduché otázky."
souhlas-internet má být doplňkem ne fundamentem,tím musí být škola
"Místo zásadní dovednosti rozlišovat mezi důležitými informacemi a informačním plevelem se školy zaměřují na klasický dril, jako by internet vůbec neexistoval."
a tak jest to správně,žák musí mít nabiflována fakta,aby se mohl na internetu orientovat
Myslím, že když si někdo dělá z osttaních dobrý den, a píše nějakou legraci, měl by to nějak dát najevo, aby někoho nezmýlil. Třeba takhle:
"žák musí mít nabiflována fakta,aby se mohl na internetu orientovat" ;-)
Jinak na Kaderkově textu je vše pravdivé, ale jediná chyba je, že s podobnými neobjevmými texty o internetu, žácích a informacích se v poslední době roztrhl pytel. Jakoby to byla nějaká objevená Amerika, ale ona není. Je ok občas věci připomenout znovu, ale čeho je moc, toho je příliš.
k HORŠÍMU, JAK JINAK!
Škola se musí změnit? Jak? K horšímu nebo k lepšímu?
Místo planých plků by to chtělo knkrétní návrhy co změnit, jakým způsobem a proč.
na Kaderkově textu je vše pravdivé
děti se odmítají učit, protože si uvědomují informační potenciál internetu
Chci vidět, jak dokážete pravdivost tvrzení výše. Těch důvodů může být stovka, a děti si informační potenciál internetu neuvědomují.
děti si distančním vzděláváním vyzkoušely, jak vypadá práce budoucnosti, v níž zdaleka nerozhoduje jen schopnost ovládat digitální technologie, ale také sebekázeň a schopnost sebe samého řídit...
A vyzkoušely si to tím, že nic z toho nedělaly.
na Kaderkově textu je vše pravdivé
I tohle?
Dostáváme se kvůli tomu do jistého vakua: děti se odmítají učit, protože si uvědomují informační potenciál internetu, ale zároveň neumějí na internetu najít odpověď ani na jednoduché otázky. Místo zásadní dovednosti rozlišovat mezi důležitými informacemi a informačním plevelem se školy zaměřují na klasický dril, jako by internet vůbec neexistoval.
Podle mého je to spíše excelentní ukázka nepochopení.
Děti se odmítají učit, protože se jim to všechno moc usnadňuje a ony leniví.
S tím drilem jste to přehnal pane Kaderko. Možná byste měl jít na chvíli učit.
Bohužel české školy jdou příliš často opačným směrem. Fakticky se snaží připravovat děti na situaci, v níž nebudou mít internet na dosah. Přitom jedinou takovou situací je dnes v jejich životě jejich škola. Reálný svět už nikoli.
Ale houby.
Situací, kdy nechci/nemohu/nemám čas pořád něco hledat na internetu je v životě spousta. Přál by si pan Kaderka, aby při operaci jeho slepého střeva lékař pořád něco hledal na netu? Nebo zubař při vrtání, abych uvedl méně extrémní situaci?
Nebo - úplná trivialita - neznalost slovíček komplikuje konverzaci s cizincem, i když máte v kapse Jeho Svatost Mobil.
Použití internetu k praktickým činnostem je relativně řídké i u lidí kvalifikovaných, kteří internet potřebují k výkonu své práce.
Internet nemůže být tabu
A on někdo říká, že by tabu měl být?
Ne?
Pak je ten titulek blbý.
Okomentovat