„Robert Plaga předpokládá, že školy se otevřou nejdříve v polovině května. Podle ředitele plzeňského církevního gymnázia Daniela Petříčka nejsou vzdělávací instituce na dlouhodobou domácí výuku, včetně maturitní průpravy, uzpůsobené. „Myslím, že většina škol nebyla na takovou situaci přichystaná. Každý ji řeší trochu jinak. My používáme aplikaci Bakaláři. Doplňujeme ji spojením přes sociální sítě, pro cizí jazyky využívají studenti videokonference,“ nastínil v reportáži MF DNES.
O stejných komplikacích hovořila rovněž Jana Hrčková, která vede průmyslovou školu v Tachově. „Na závěrečné zkoušky, které obsahují teorii i praxi, se doma přichystat zkrátka nedá. Tíha leží na nás. Vadí mi, že ministerstvo každého nechalo, ať si opatření zavede po svém. Nevíme, zda jsme se rozhodli správně. Potřebovali bychom konkrétnější informace,“ zdůraznila.
Celý text naleznete v MF DNES
6 komentářů:
Kdyby školám zaplatili pořádné připojení k Internetu a moderní hardware
Pořádné připojení? To jako broadband? A to proč jako? Chcete zorganizovat vánoce pro poskytovatele?
Přece pokud bude škola normálně fungovat, videokonferenci nepoužijete. A kdyby znovu nastala takováhle kalamita, ŠKOLA ten broadband nepotřebuje. Potřebuje ho učitel. Tomu ho nikdo (jiný) nezaplatí.
Kdyby byli (všichni) učitelé pořádně zaplaceni, nemusí nikdo broadband řešit. Každý učitel by si ho SAMOZŘEJMĚ pořídil. Za své.
Nejsme na dlouhodobé domácí vzdělávání připraveni
No bodejť bychom byli. O kompletním přechodu na plošné domácí vzdělávání se seriózně neuvažovalo, tak jak na něj mohou být školy připraveny??
Navíc i nyní učitelé mohou být ve školách, takže by to klidně využili.
Konkrétně u nás bývá cca 1/3 učiteků fyzicky v práci... soudě podle aut parkujících před budovou.
Domácí připojení občas hapruje i těm, kteří (např. díky dobrým vdavkám) o peníze nouzi nemají. Síť prostě není na takový nápor stavěná.
i nyní učitelé mohou být ve školách
u nás bývá cca 1/3 učitelů fyzicky v práci
IMO nezodpovědní blázni. (Pokud nebydlí přes ulici od školy. Což je ve větších městech nepravděpodobné.)
Nevím, jak je to teď, ale před pár lety jsem si jako soukromník platil lepší připojení, nežli moje škola. Sice škola to měla víceméně vyhrazené, zatímco já u O2 v agregaci, tuším 1:20, ale i tak.
Kolega Portwyn má pravdu, na takový rozsah domácího vyučování prostě školy nemohly být připravené. Tak jako asi většina veřejných budov u nás není připravena na zemětřesení stupně 7, protože holt nejsme Japonsko, nebo Kalifornie.
Ale je také smutným faktem, že na mnoha základkách se dodnes dělí několik kantorů v kabinetě o jeden počítač, často starý stejně jako žáci na 1. stupni.
A notebook pro svoji potřebu mají pouze tehdy, pokud si nosí svoje vlastní.
Když jsem chtěl v únoru kupovat kamerku tak za 3 stovky, abych mohl z kabinetu skypovat s jedním žákem, který byl dlouhodobě nemocen, bylo mi řečeno, že mám ještě počkat, protože teď nejsou peníze.
Tak jsem se usmál a domluvil si s žákem on-line konzultace večer, ode mne doma.
Paní Silvie A.
IMO nezodpovědní blázni.
Proč? Jste-li v kabinetě sama, klidně můžete sundat i náhubek.
A v autě Vás nikdo neohrožuje.
Okomentovat