Situace ve školství? Napětí, nejistota. Nejsme na dlouhodobé domácí vzdělávání připraveni, shodují se ředitelé středních

úterý 24. března 2020 ·

„Robert Plaga předpokládá, že školy se otevřou nejdříve v polovině května. Podle ředitele plzeňského církevního gymnázia Daniela Petříčka nejsou vzdělávací instituce na dlouhodobou domácí výuku, včetně maturitní průpravy, uzpůsobené. „Myslím, že většina škol nebyla na takovou situaci přichystaná. Každý ji řeší trochu jinak. My používáme aplikaci Bakaláři. Doplňujeme ji spojením přes sociální sítě, pro cizí jazyky využívají studenti videokonference,“ nastínil v reportáži MF DNES. 



Pedagogové však narážejí na překážky. Některé předměty, jako chemie, fyzika nebo biologie, kdy je nutné pracovat v laboratořích, jdou nahradit jen velmi těžko... Nepřipravenost na mimořádný stav vidí také ředitelka rokycanské střední školy v Jeřabinové ulici Irena Vostrá. „Zvrat se stal v podstatě ze dne na den. Učíme se za pochodu. Zadáváme úkoly elektronicky. Zavádíme on-line kurzy, ale někteří starší kantoři neumí tolik s technikou,“ přiznala. Největší problém ovšem mají u studentů posledních ročníků, kteří teď nemohou na povinné praxe do podniků a firem…

O stejných komplikacích hovořila rovněž Jana Hrčková, která vede průmyslovou školu v Tachově. „Na závěrečné zkoušky, které obsahují teorii i praxi, se doma přichystat zkrátka nedá. Tíha leží na nás. Vadí mi, že ministerstvo každého nechalo, ať si opatření zavede po svém. Nevíme, zda jsme se rozhodli správně. Potřebovali bychom konkrétnější informace,“ zdůraznila.


Celý text naleznete v MF DNES

8 komentářů:

Q. E. D. řekl(a)...
24. března 2020 v 15:52  

Hlavní problém je stát a zřizovatelé. Kdyby školám zaplatili pořádné připojení k Internetu a moderní hardware, byla by to obrovská pomoc. Ale v dnešní době, pokud chcete něco slušného, musíte si napsat projekt, kde si z každé stovky ukrojí minimálně padesátku banda příživníků (čti: úředníků, politiků, auditorů atd.). Pak něco dělejte.

Silvie A. řekl(a)...
24. března 2020 v 16:33  

Kdyby školám zaplatili pořádné připojení k Internetu a moderní hardware

Pořádné připojení? To jako broadband? A to proč jako? Chcete zorganizovat vánoce pro poskytovatele?
Přece pokud bude škola normálně fungovat, videokonferenci nepoužijete. A kdyby znovu nastala takováhle kalamita, ŠKOLA ten broadband nepotřebuje. Potřebuje ho učitel. Tomu ho nikdo (jiný) nezaplatí.
Kdyby byli (všichni) učitelé pořádně zaplaceni, nemusí nikdo broadband řešit. Každý učitel by si ho SAMOZŘEJMĚ pořídil. Za své.

Petr Portwyn řekl(a)...
24. března 2020 v 17:10  

Nejsme na dlouhodobé domácí vzdělávání připraveni

No bodejť bychom byli. O kompletním přechodu na plošné domácí vzdělávání se seriózně neuvažovalo, tak jak na něj mohou být školy připraveny??

Q. E. D. řekl(a)...
24. března 2020 v 21:10  

Pořádné připojení? To jako broadband? A to proč jako?

Protože na spoustě škol je Internet tak mizerný, že učitelé (i kdybych sami chtěli) nemají jak využívat on-line služby. Tudíž teď plavou a svépomocí všechno zjišťují a zajišťují. Pokud by školy byly dobře vybaveny, učitelé by s moderními technologiemi pracovali naprosto bez problémů.

Navíc i nyní učitelé mohou být ve školách, takže by to klidně využili.

Petr Portwyn řekl(a)...
25. března 2020 v 7:23  

Navíc i nyní učitelé mohou být ve školách, takže by to klidně využili.

Konkrétně u nás bývá cca 1/3 učiteků fyzicky v práci... soudě podle aut parkujících před budovou.
Domácí připojení občas hapruje i těm, kteří (např. díky dobrým vdavkám) o peníze nouzi nemají. Síť prostě není na takový nápor stavěná.

Silvie A. řekl(a)...
25. března 2020 v 7:36  

i nyní učitelé mohou být ve školách
u nás bývá cca 1/3 učitelů fyzicky v práci


IMO nezodpovědní blázni. (Pokud nebydlí přes ulici od školy. Což je ve větších městech nepravděpodobné.)

poste.restante řekl(a)...
25. března 2020 v 8:22  

Nevím, jak je to teď, ale před pár lety jsem si jako soukromník platil lepší připojení, nežli moje škola. Sice škola to měla víceméně vyhrazené, zatímco já u O2 v agregaci, tuším 1:20, ale i tak.

Kolega Portwyn má pravdu, na takový rozsah domácího vyučování prostě školy nemohly být připravené. Tak jako asi většina veřejných budov u nás není připravena na zemětřesení stupně 7, protože holt nejsme Japonsko, nebo Kalifornie.

Ale je také smutným faktem, že na mnoha základkách se dodnes dělí několik kantorů v kabinetě o jeden počítač, často starý stejně jako žáci na 1. stupni.
A notebook pro svoji potřebu mají pouze tehdy, pokud si nosí svoje vlastní.

Když jsem chtěl v únoru kupovat kamerku tak za 3 stovky, abych mohl z kabinetu skypovat s jedním žákem, který byl dlouhodobě nemocen, bylo mi řečeno, že mám ještě počkat, protože teď nejsou peníze.
Tak jsem se usmál a domluvil si s žákem on-line konzultace večer, ode mne doma.

Petr Portwyn řekl(a)...
25. března 2020 v 18:54  

Paní Silvie A.
IMO nezodpovědní blázni.
Proč? Jste-li v kabinetě sama, klidně můžete sundat i náhubek.
A v autě Vás nikdo neohrožuje.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.