"Pokud se děti vrátí do konce května do školy, jsme maturity schopni zvládnout, zvláště když zmizí písemné zkoušky, které to hodně protahovaly. Proto bývají hodně předsazené před další zkoušky. Považujeme to za dobrý model," říká v reportáži deníku Aktuálně ředitel Gymnázia Nymburk a bývalý šéf Asociace ředitelů gymnázií Jiří Kuhn.
Jana Churáčková (zseden.cz) |
Rozhodně se neobávají, že by dva měsíce tohoto zvláštního režimu zanechaly nějakou nesmazatelnou ztrátu v objemu výuky. Za mnohem větší problém označují studijní návyky dětí. "Nejhůře na tom bude asi morálka dětí. Dosud měly den přesně rozvržený - teď vstanu, teď jedu do školy, tam budu pracovat, pak jedu na kroužek. Přišly i o řadu sportovních aktivit, ne každý uběhne maraton na balkoně, jak jsem někde četla. Až se do školy vrátí, bude jim minimálně čtrnáct dní trvat, než se ‚zahřejou do provozní teploty‘," říká ředitelka ZŠ Eden Jana Churáčková.
Celý text naleznete zde
9 komentářů:
Miroslav Hřebecký rovněž varuje, že samostudium a vyučování na dálku může ještě zvětšit rozdíly ve vzdělávání. "Obávám se, zda učitelé, zavalení e-maily, neřeší jen ty, kteří jim píšou a odpovídají. Měli by totiž taky řešit ty, které se za celou dobu neozývají a ty, které ani nemají čím se ozvat, protože rodina je sociálně slabá. Růst nerovností se extrémně znásobí.
A může pan Miroslav Hřebecký, programový ředitel z EDUin, sdělit, jak má učitel/ka kontaktovat žáka, když se nikdo z rodiny neozývá?
Pokud je rodina tak sociálně slabá, že nikdo nemá mobilní telefon (urkytě, urkytě), je už možné pouze napsat dopis.
Oni se neozývají/na výzvy nereagují ani někteří gymnazisté. Že by neměli počítače a smartphony a netrčeli denně hodiny na netu, tomu snad nevěří ani kucí eduínský.
Budem mít blbý děti ale budem spolu. Xindl x.
Studijni moralka je jedna ze zakladnich kompetenci, ktera by se mela rozvijet nejakych 15 let uz na zakladnich skolach… Na ukor treba goniometrickych funkci.
Nedovedu si predstavit, jak by takovato krize postihla moji nezkompetentnovanou generaci.
Pan Janeček
Otázka přece nestojí, zda učit studijní morálku nebo goniometrické funkce.
To se navzájem vůbec nevylučuje a může se to učit současně :)
Ze staršího blogu D. Dvořáka:
"Trochu jiný příběh jsou, jak mě upozornila Jana Straková, non-kognitivní vlastnosti. Tam je to s přenositelností lepší. Ovšem National Research Council (2012) tvrdí, že největší korelaci s úspěšností ve škole i v pozdějším pracovním životě prý vykazuje svědomitost charakterizovaná jako odpovědnost, pracovitost a dobrá organizace. Možná pravé „skryté kurikulum“ základní školy je opravdu výchova k pečlivosti (i v interpunkci). Židé věděli, že na některých textech se nesmí svévolně změnit ani „iota“. Zajímavé je, že v RVP ZV není svědomitost jako žádoucí vzdělávací cíl či výstup výslovně zmíněna ani jednou (ve srovnání např. s tvořivostí, tvořivým přístupem, na který má kurikulum 31 odkazů). Podobně v RVP ZV není vůbec uvedena pracovitost; pečlivost je zmíněna jen v souvislosti s pečlivou výslovností.“
https://www.ascestinaru.cz/blogy-dominika-dvoraka/
Ja vim, pane Portwyne, a ani se snad na zadnou otazku odpovidat nesnazim…
Jen chci, aby nezapadlo, jak malo prinesla a dost vzala modernizace skolstvi a reformy tech poslednich dvaceti let. O co uzitecnejsi by dnes mohla byt televizni vyuka, kdyby vsichni osmaci zrovna probirali Ohmuv zakon a sedmaci Pythagorovu vetu. O co lepe by se pracovalo vam ucitelum, kdyby misto metraku vizionarskych mouder panu Brdicky ci Neumajera dal nejaky ze zbylych ustavu ministerstva po prvnim vikendu zavrenych skol k dispozici propracovany material, ktery by pokryl aspon z poloviny distancni vyuku.
Pan Janeček
Jo tak. No, pracovalo by se fakt líp. I těm dětem.
Obávají se ale studijní morálky dětí
Ona 'studijní morálka' dětí je věcí především těch dětí. A možná jejich rodičů.
Učitelé nechť se do toho radši ani nezkoušejí montovat.
Ad "studijní morálka".
Pracují na středních nejčastěji první a druhé ročníky.
Obecně spíše poctivci a premianti.
Třeťáci jsou v "poho". Někteří si už i stihli najít brigády.
Maturanti jsou na tom stejně jako během celého roku. Někteří pracují a jiní si říkají, že "nějak to dopadne". A doufají, že maturity nebudou.
A dlužno připomenout, že mnozí středoškoláci se zapojili do dobrovolné činnosti a pomáhají. Patří jim za to dík.
Okomentovat