Plaga chce zákonem posunout maturity, až se otevřou školy

pátek 20. března 2020 ·

Ministr školství Robert Plaga (ANO) předloží zákon, kterým bude chtít posunout termín maturit na dobu, kdy se znovu otevřou školy. Na tiskové konferenci po jednání vlády to řekl premiér Andrej Babiš (ANO). Kvůli šíření koronaviru jsou uzavřeny základní, střední, vyšší odborné i vysoké školy. Informuje ČTK.




Celý text naleznete zde

41 komentářů:

Milan Keršláger řekl(a)...
20. března 2020 v 9:46  

Podle situace v Číně je výrazné omezení pohybu na 3 měsíce. Rektor Zemědělské univerzity prý zrušil kontaktní výuku do října. Bude-li se karanténa obcházet, nařídí Prymula zákaz vycházení.

V MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ, VŠ je dohromady skoro 2 milióny dětí. Školy se jen tak neotevřou, protože by to současná opatření úplně vymazalo. Počítejme s tím, že školy se už tento školní rok neotevřou. Maturity a přijímačky by mohly proběhnout co nejpozději, možná až v srpnu/září a to ještě za restriktivních opatření...

Nechci to zlehčovat, ale na malárii umírá v subsaharské Africe ročně 0,5 miliónu, zejména malých dětí, aniž bychom si toho povšimli. COVID-19 má celosvětově zatím 9000 obětí.

BP řekl(a)...
20. března 2020 v 11:01  

Já to také nechci zlehčovat, ale porodnost v subsaharské Africe je násobně vyšší než ve vymírající Evropě. Takže i těch pár tisíc lidí, které tu ještě smrt čeká, může být pro Evropu fatální. A už píší o tom, že ohrožena je také skupina mladých mezi 20 a 40 lety, což jsou vlastně potenciální noví rodiče.
A nikdo ještě neví, jaké následky si ponesou vyléčení lidé. To se teprve ukáže v čase.

Milan Keršláger řekl(a)...
20. března 2020 v 11:13  

@BP: Statistiky v Itálii říkají něco jiného.

Nicka Pytlik řekl(a)...
20. března 2020 v 11:30  

zákonem posunout maturity, až se otevřou školy

Všechno se posune! Doba se mění zavirovaně...
A jestli to půjde hodně dobře, za rok se bude pokračovat tam, kde se teď přerušilo.

BP řekl(a)...
20. března 2020 v 11:51  

Pane Keršlégře,

nové poznatky říkají i jiné věci.

Hrozba nejen pro seniory. COVID-19 může mít těžký průběh i u mladých lidí

Zdroj: https://eurozpravy.cz/veda-a-technika/veda/hrozba-nejen-pro-seniory-covid-19-muze-mit-tezky-prubeh-i-u-mladych-lidi.a7d86e0f/

Milan Keršláger řekl(a)...
20. března 2020 v 12:02  

@BP: Statistika mluví jasně, pravděpodobnost výskytu jevu v reálu není nikdy nulová. Tady i vás může sežrat žralok, ale nepojedete-li k moři, nestane se to (leda byste spadl do akvária v ZOO). Navíc Eurozprávy nemají daleko k bulváru (nebo fake news, chcete-li).

Lenka Pokorná řekl(a)...
20. března 2020 v 13:05  

"zákonem posunout maturity, až se otevřou školy"

Už se na tu formulaci, která to v zákoně ošetří vyloženě těším.

V každém případě se znovu ukazuje, že Plaga je absolutně neschopný a domnívám se, že současná situace ho doslova paralyzovala. Beru sice v úvahu, že nahoře mají "jiné starosti", ale měli by se přece jenom trošku vcítit do nejistoty žáků 9. ročníku a maturantů a k něčemu se rozkývat, zvláště v situaci, kdy je nad slunce jasnější, že duben ani náhodou a květen kdoví jestli.

BP řekl(a)...
20. března 2020 v 13:23  

Pane Keršlégře,
četla jsem to poprvé tady na novinkách. takže také fake news?

https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/mladi-neznamena-imunitu-proti-koronaviru-upozornuje-americka-studie-40317366

Milan Keršláger řekl(a)...
20. března 2020 v 13:51  

@BP: Viděl jste tu odkazovanou studii z Itálie, viděl jste ta čísla? Pod 60 jsou případy, ale je jich nesrovnatelně méně (nižší desítky), zatímco nad 60 jsou to tisíce, tj. dva řády jinde (brzy 3 řády jinde). Můžete tedy v klidu říct, že (je-li vám 20) zemřete buď na sežrání žralokem nebo na koronavirus. Neuchopitelnost malých čísel je běžné (proto lidi třeba sázejí) a nechcete přijmout fakta.

Proč na faktech nezáleží? Náš mozek panikaří a brání se cizím názorům
Psychologická iluze: hrozba terorismu funguje stejně jako loterie

Místo loterie a politiků si dosaďte koronavirus a počty obětí (malárie vs. koronavirus). Poplašné zprávy, bulvár, fake news... kdo chce kam...

BP řekl(a)...
20. března 2020 v 14:44  

Pane Keršlégře,

já už jsem 60+, ale mám obavy o mladou generaci, protože Vy také nemůžete vědět, co zanechá tato nemoc na orgánech mladých lidí (a ne jenom jich!) a jak je poznamená pro další život. A toto zatím neví nikdo, protože "vyléčených" je prozatím velmi málo, aby se mohly dělat nějaké relevantní závěry. Ale už existují první studie, na které odkazuje zmíněný článek, studie z Belgie, kde je vidět na snímcích plic vyléčených jedinců závažné poškození tkáně. Já nevím, zda u těch 4 našich vyléčených pacientů někdo dělá snímky na počítačovém tomografu. Silně o tom pochybuji.

Milan Keršláger řekl(a)...
20. března 2020 v 14:49  

@BP: Protože těžký průběh COVID-19 je oboustranný zápal plic, bude to mít následky jako každý jiný zápal plic vyžadující hospitalizaci (což je typicky tzv. trvalý nález na plicích, vidět je dobře na rentgenu).

BP řekl(a)...
20. března 2020 v 14:55  

„Ty snímky jsou jednoduše děsivé. Ti lidé se mohou zotavit, ale jejich životy jsou v nebezpečí. Jedná se o mladé lidi, sportovce a nekuřáky,“ cituje Demeyera belgický server Libre.be. U některých pacientů může podle něj nemoc Covid-19 zasáhnout až 90 procent tkáně.

Co může koronavirus SARS-CoV-2 s plícemi jinak zdravého mladého člověka udělat, demonstruje Demeyer před kamerou agentury Reuters na snímku z počítačové tomografie. Ukazuje na něm postižená místa plicní tkáně, v nichž se hromadí tekutina. Jedná se patrně o zánětlivý výpotek, který tělo produkuje v rámci boje s infekcí.

BP řekl(a)...
20. března 2020 v 15:00  

Víte pane Keršlégře, toho zlehčování této nemoci už bylo ze strany hygieniků a všech povolaných osob z nejpovolanějších dost.
I paní Merkelová už obrací, když začíná nemoc v Německu kosit lidi. Ona to asi jen tak obyčejná chřipka přece jenom nebude, a že by se mělo nechat promořit touto chorobou až 70 % všeho lidstva, je pro mě, a to už jsem stará, děsivou představou.

BP řekl(a)...
20. března 2020 v 15:07  

U lidí s krevní skupinou A je pravděpodobnější, že se nakazí virem SARS-CoV-2 a nemoc Covid-19 bude mít vážnější průběh. Ukázaly to předběžné výsledky testů v Číně u dvou tisíc nakažených ve Wu-chanu. Naopak odolnější byli lidé se skupinou 0.

Tak já mám B minus, můžu si třeba myslet, že mě to nepostihne.

Milan Keršláger řekl(a)...
20. března 2020 v 15:19  

@BP: COVID-19 je už absolutně mimo kontrolu a bude tady s námi do doby, než bude vyrobena vakcína a proočkováno 85-95% lidí (tzv. kolektivní imunita). Současná opatření hrají o čas, avšak (jak se píše zde) výsledkem léčby/opatření by neměly být větší škody, než bez něj (tj. "operace byla úspěšná, pacient zemřel").

I vy se můžete vyhnout nákaze, protože se dá matematicky odvodit, že po nakažení cca 60% populace už bude faktor R0 < 1 (R nula bude menší než 1), takže začne ústup, nikoliv však vymizení nákazy (tj. ta hra o čas). Otázkou je, zda vakcína vůbec bude, protože na chřipku (též koronavirus) univerzální vakcína také není.

Jak se bude prodlužovat omezení, bude sílit tlak na uvolnění restrikcí (tj. obětování určitého počtu životů za hrozbu úplného rozkladu ekonomiky), což je samozřejmě politické rozhodnutí (a panu Babišovi to nezávidím). Chápejte, že stát nemá peníze na to, aby platil lidem výplaty jen tak po delší dobu. Navíc to jsou silně inflační peníze (dostanou peníze, ale nebudou výrobky) a můžete očekávat dramatický dopad na reálný příjem (tj. i propad vašeho blízkého důchodu).

BP řekl(a)...
20. března 2020 v 15:26  

Jj, propadla jsem už teď, neboť učím na soukromé škole a můj příjem je oproti státní škole cirka mínus třináct tisíc hrubého každý měsíc, pane Keršlégře.
Lituji jen, že jsem nezůstala na ÚP. Teď by mi sice zrovna končila podpora, ale šla bych třeba péct rohlíky k Babišovi do Penamu. Tam se asi hned tak nezavře.

mirek vaněk řekl(a)...
20. března 2020 v 17:45  

Virus postihuje plíce, srdce... Tedy i vyléčení mohou být postižení či invalidní. Není to chřipka. Při 3% úmrtnosti(když nemocnice stíhají) je to 30 000 mrtvých a to musíme doufat, že virus nezmutuje v něco horšího. Čím víc nakažených tím víc mutací. Při větším počtu mutací to mohou dostat lidé opakovaně. Takže proto opatření. Při zpomalení šíření se doufá ve vakcínu či lék.

Politici mají dlouhé vedení, ale někteří spoluobčané ještě delší. Pokud opatření nezaberou bude to katastrofa. A nějaká ekonomika se bude moct jít klouzat. Zatím je dost záson, ale jestliže to bude trvat dlouho a nemocných přibývát, bude problém.

Plaga řešil maturity 2roky. Myslí si někdo. že za měsíc vyřeší tak složitou situaci, jako uzavření klasifikace za 2 pololetí,přijímačky, maturity, závěrečné zkoušky, přijímačky na VŠ aj.?

L.snirch řekl(a)...
20. března 2020 v 20:21  

"V každém případě se znovu ukazuje, že Plaga je absolutně neschopný a domnívám se, že současná situace ho doslova paralyzovala."
Paní Pokorná, uveďte, jako jsou reálné časové možnosti a formy pro přijímačky a maturity.
Existuje jiná možnost než odklad na dobu neurčitou?
Pokud znáte možnosti, pište. Jinak jen planě moralizujete.

Mimochodem, státní maturita a přijímačky spolehlivě zparalyzuji přes byrokracii na 2 měsíce školy i v normálním stavu. Natož ve stavu, v jakém je Evropa nyní.

P.S. Čím rychleji se státní maturita zruší a nahradí školní, tím lépe.

Milan Keršláger řekl(a)...
20. března 2020 v 20:28  

Plaga za to nemůže. Musí se počkat ještě týden až 10 dní, až se projeví nějaká reakce na přijatá opatření. Pak Prymula řekne ještě 2 měsíce a bude na politicích, co s tím udělají. Plaga se bude muset přizpůsobit.

Osobně bych povolil přijímačky, žáky naředit. Jenže kde sebereme respirátory, že? Takže možná v červnu s rizikem nákazy? Nebo to necháme na září (to je normální repetentský termín).

BP řekl(a)...
20. března 2020 v 21:06  

Pan senátor Michael Canov navrhuje, že maturita má být čtvrťákům letos v této mimořádné situaci úředně udělena bez zkoušek a bude to prosazovat proti Plagovu zákonu o odsunu maturit, protože také říká, že se v tomto školním roce do škol už nevrátíme.
Je to prý v nastalé situaci marginálie. A má pravdu.

BP řekl(a)...
20. března 2020 v 21:08  

Noví prvňáci na střední školy mohou být vybráni bez přijímacích zkoušek na základě výsledků ze ZŠ. Nebylo by to nakonec nic nového.

Nicka Pytlik řekl(a)...
20. března 2020 v 21:30  

Noví prvňáci na střední školy mohou být vybráni bez přijímacích zkoušek

A každý kam by chtěl.
Vláda by ve stavu nouze mohla většinu středních škol vyhlásit za gymnázia.
Pytlici to vidí spíš na roční odklad úplně všeho. Úplně všeho. Ono se to nezblázní.
Děti i jejich rodiče budou mít alespoň dostatek času si promyslet, co je v tom životě lidském podstatné je, a co podstatné není. Pytlici se velmi přimlouvají za zavedení předmětu ruční práce. Rouška se jen tak nenaprogramuje a na tři dé tiskárně nejspíš asi nevytiskne.

Lenka Pokorná řekl(a)...
20. března 2020 v 23:17  

"Paní Pokorná, uveďte, jako jsou reálné časové možnosti a formy pro přijímačky a maturity."

Přijímačky zrušit a žáky přijímat na maturitní obory podle známek uvedených na přihláškách - vůbec nic se nestane, stejně se na maturitní obor dostane každý, kdo si ho foukl na přihlášku, maturitu prozatím odsunout do podzimního termínu. Držet děcka ještě čtrnáct dnů v nejistotě, kdy, co a jak, mi nepřijde zrova košer.

"Existuje jiná možnost než odklad na dobu neurčitou?"

No právě, na dobu neurčitou. Pochopte, že děcka netuší jestli ta doba neurčitá nastane po Velikonocích, či na začátku května, či června, nebo snad až září? Chtěl byste být v jejich kůži?

Jestli to Plaga obejde dobou neurčitou, tak nemá na svém postu vůbec co pohledávat. Je samozřejmě možné, že maturity nebude možné uskutečnit ani v září, ale přece nebudeme děcka držet v presu a ve stavu pohotovosti celého půl roku. To jim jako chcete říct: Milé děti, až se situace stabilizuje, tak pěkně naklušete maturovat, protože pan ministr ve své neschopnosti zavedl princip neurčitosti.

Milan Keršláger řekl(a)...
21. března 2020 v 8:26  

@Lenka Pokorná: nemůžete uprostřed měnit pravidla hry, to je nefér.

Plaga je závislý na Prymulovi a vládě jako celku, a ta je závislá na postupu Čínské chřipky. Plaga nemůže rozhodovat za a ně ani před nimi. Buďte rozumní. Díky.

Škola začne možná až v září, s epidemií se budeme vypořádávat měsíce, říká Vojtěch

L.snirch řekl(a)...
21. března 2020 v 9:14  

Paní Pokorná,
vy na rozdíl od všech máte přesnou informaci, kdy koronavir v Evropě skončí. Jenže nám ji tajíte a my ostatní máme jediné relevantní datum na dobu neurčitou.
Vytváříte tady nesmyslnou propagandu, že státní maturita je střed světa občanů ČR, dokonce i nyní. V pořadí problémů se přitom nevejde do první stovky.
Vy si naivně myslíte, že ministr školství je kompetenčně nad vládou a nad ústředním krizovým štábem a že tedy on je řídí. Fakt jste mě překvapila.
Předpokládám, že to nepíšete pod svým skutečným jménem a Lenka Pokorná je falešné jméno. Jinak si to neumím vysvětlit, takovou iracionalitu by skutečný člověk pod svým jménem nemohl napsat.

Petr Portwyn řekl(a)...
21. března 2020 v 10:45  

Paní Pokorná navrhla zrušit přijímačky a žáky brát na SŠ podle známek.
Od reformátorů bych čekal explozi nadšení a navržení paní Pokorné na Platinového Ámose, řád Bílého lva, superprestižní Global Teacher Prize a Nobelovu cenu za mír, a ono nic.

Proč?
Navrhla přesně to, o co tady na ČŠ někteří ze všech sil a po léta bojují. Víte přece, ten stres a jedna zkouška, co "rozhodne o životě", močové měchýře, koncentrované zlo jménem CERMAT a tak.
Proč neslyším provolávání slávy?

Lenka Pokorná řekl(a)...
21. března 2020 v 10:51  

Pane Šnirchu, opět jste projevil svůj dlouhodobý problém, vůbec nic jste nepochopil. Rozhodně jste tedy tedy nepochopil Plagův princip neurčitosti. A jestliže jste v mém příspěvku objevil byť jenom sebemenší náznak propagandy státní maturity, tak to jste opravdu kouzelník.
Já samozřejmě vůbec nevím, jak se bude situace vyvíjet, ale zato velmi dobře vím, jaký zmatek teď musí mít v hlavách deváťáci a maturanti. A ať už je to v kompetenci toho či onoho, měl by děckám někdo vyslat signál a já si myslím, že už si toho nahoře začínají být naštěstí vědomi.

"@Lenka Pokorná: nemůžete uprostřed měnit pravidla hry, to je nefér."

Pane Keršlágere pravidla se měnit budou, to už je nad slunce jasnější. Copak jste si nepovšiml, že se v průběhu několika málo dní změnila pravidla už v celé řadě oblastí? Jen na ta děcka se prozatím každý vyprdl, a to je právě to, co jde za Plagou. Copak jste si nepovšimli aktivity některých dalších ministrů a toho, že Plaga je někde zalezený v díře?


Milan Keršláger řekl(a)...
21. března 2020 v 11:01  

@Lenka Pokorná: logická souslednost je vám asi cizí, proto si nerozumíme. Pravidla se (zatím) nemění, proto musíme vyčkat vývoje mimo naši možnost ovlivnění. Podzimní termín je (zatím) jistota, červnový je méně pravděpodobná možnost (přijímaček i maturit). MŠMT mimochode materiály vydává, ale zatím není nutné masovými prostředky, protože není konkrétní informace pro veřejnost. První neurčitá je dnešní ranní, což jste snad četla/viděla, když jsem poslal odkaz.

L.snirch řekl(a)...
21. března 2020 v 11:24  

Každý občan i studenti tuší (z náznaku p. Prymuly, p. ministra zdravotnictví), že do školy se nastoupí nejdříve v květnu, spíše v červnu, možná až v září. Nejde totiž jen o Česko, ale celou Evropu a stačí se podívat nejen na vývoj v Itálii, ale i v Německu, Francii, Španělsku a podívat se na mapu a zjistit, že Česko není ostrov v oceánu.
"jaký zmatek teď musí mít v hlavách deváťáci a maturanti."
Devatáci i maturanti se můžou v klidu učit na dálku a čekat, až se termíny a postup procesu v relevantní dobu doví. V době, kdy je několik milionu doma ze škol , továren, v karanténách, živnostníci bez příjmu, řešit termíny přijímaček a maturit je fakt husté téma.
Učitelé a rodiče děti a studenty bez problému uklidní.
Je stovky jiných priorit než přijímačky a maturity.
To je ta propaganda, že cpete lidem do hlavy, že jsou nyní důležité jejich termíny jiné než na neurčito. Termíny, které by neplatily v okamžiku vyslovení.
Nevěřím, že vystupujete pod skutečným jménem a tedy nevím (a ani nechci vědět), s jakým záměrem tyto komenty píšete. Jsou absurdní.

Nicka Pytlik řekl(a)...
21. března 2020 v 12:31  

školy se nastoupí nejdříve v květnu, spíše v červnu, možná až v září

A kterého roku?

Pavel Doležel řekl(a)...
21. března 2020 v 12:41  

Pane Keršlágere, vy už fušujete i do medicíny, koukám.

Ne, opravdu nelze říci (a ani vědci to dnes ještě neví), že následky nakažení koronavirem jsou "pouze" těžký zápal plic. Pokud byste to studoval malinko do hloubky, věděl byste, že ty mechanismy působení RNA virů a způsobů, jakým mohou poškodit organismus, jsou spousty. Jo, já chápu, že ty příznaky vypadají podobně, ale vy byste měl mít alespoň tolik nadhledu, že pochopíte, že tomu opravdu nerozumíte a vyvarovat se těch silných sebejistých tvrzení typu "Protože těžký průběh COVID-19 je oboustranný zápal plic, bude to mít následky jako každý jiný zápal plic vyžadující hospitalizaci (což je typicky tzv. trvalý nález na plicích, vidět je dobře na rentgenu).".

Stejné symptomy nemusí zdaleka znamenat stejné dlouhodobé následky. To působení může vést třeba k fibróze plic, k poškození ledvin, septickému šoku, k multiorgánovému selhání, vede pochopitelně i k virové transdukci, která není úplně prozkoumána (viz třeba vliv na AP-1: https://europepmc.org/article/med/14623261, která je zkoumána v souvislosti s řízením onkogenních mutací, atd.) Paní BP má pravdu v tom, že ty dlouhodobé následky dnes nikdo pořádně nezná. Ony ani nemoci SARS a MERS nejsou totéž, jako klasická pneumonie způsobená většinou streptokokem pneumoniae, což je pochopitelně bakterie, a nikoliv vir. Opravdu, ale opravdu hodně závisí na tom, jaký je původce zápalu plic. Je opravdu veliký rozdíl v prognóze i v přidružených symptomech a poškozeních, jestli je zápal plic způsobený streptokokem, nebo třeba cytomegalovirem.

Prosím, pro příště, nepouštějte se do tak sebejistých tvrzení, když o tom prakticky nic nevíte. Já sice také ne, ale jednu věc vím jistě - tvrzení: "Protože těžký průběh COVID-19 je oboustranný zápal plic, bude to mít následky jako každý jiný zápal plic vyžadující hospitalizaci." je projevem naprosto laického projevu rádoby všeználka. To snad nemáte ani vy, ani čtenáři zapotřebí.

Milan Keršláger řekl(a)...
21. března 2020 v 13:00  

Pane Doležel, moje tvrzení že následky budou, jste nijak nevylepšil, protože nález bude (jako ho mám i já osobně) a mohou být i následné přidružené komplikace (jako mám já osobně).

BTW: Nepochybně jste také amatér, takže vaše osobní výpady nejen že sem nepatří, ale postrádají i logiku. Faktické poznámky samozřejmě beru.

Lenka Pokorná řekl(a)...
21. března 2020 v 13:41  

"V době, kdy je několik milionu doma ze škol , továren, v karanténách, živnostníci bez příjmu, řešit termíny přijímaček a maturit je fakt husté téma."

Tím jako chcete pane Šnirchu říct, že není potřeba to řešit? No já myslím, že i neschopové za ANO jsou si vědomi, že řešit se to musí, a že v průběhu příštího týdne či nejpozději do konce března k tomu dojde.

A teď trošku odbočím. Nedá se přehlédnout, že krizovou situaci zvládají daleko lépe Hamáček či Maláčová, kdežto členové vlády z ANO, kteří dělají jen na pokyn Babiše a jen to, co jim odsouhlasí, jsou nepoužitelní, a to Vojtěchem počínaje a Plagou konče. Babiš padá na hubu, nestíhá a oni nemají samostanosti ani, co by se za nehet vešlo.

L.snirch řekl(a)...
21. března 2020 v 13:51  

V pondělí dostane info od MŠMT, jak jistě, jako informovaný občan víte. Do pondělka snad vaše zvědavost po termínu přijímaček a maturit vydrží. Studenti jsou informovaní a v klidu.

A teď trochu odbočím.
Nejlépe to zvládají občané sami, kteří si už dávno za totality zvykli, že na stát se nedá spoléhat.
Zrovna si v dílně vyrábím plicní ventilaci. Chcete návod?

Lenka Pokorná řekl(a)...
21. března 2020 v 14:04  

"Studenti jsou informovaní a v klidu."

A myslíte, že budou v klidu i tehdy, až Plaga do zákona prosadí princip neurčitosti?

"Zrovna si v dílně vyrábím plicní ventilaci. Chcete návod?"

Děkuji za nabídku, ale návodů k sebevraždě je jistě na internetu spousta.

Pavel Doležel řekl(a)...
21. března 2020 v 14:19  

Ano, pane Keršlágere, jsme oba amatéři. Proto se já nepouštím do siláckých tvrzení typu: "Protože těžký průběh COVID-19 je oboustranný zápal plic, bude to mít následky jako každý jiný zápal plic vyžadující hospitalizaci."

Z veřejně dostupných informací jasně vyplývá, že:

1) Ne každý, kdo je pozitivní na nový typ koronaviru dostane zápal plic.
2) Jestli bude mít nemoc Covid-19, neboli SARS2, stejné následky jako (cituji) "každý jiný zápal plic", dnes nikdo neví. Soudě dle statistik smrtnosti to tak zatím moc nevypadá, protože smrtnost "každého jiného zápalu plic" je obecně nižší a u každého původce jiná.

Nepíšu to proto, abych ukázal, jaký jsem machr, že jsem si přečetl pár článků, ale proto, abych vás požádal, abyste si to machrování laskavě také odpustil. Nevíte nic, ale silácké řeči máte. U vás bohužel poměrně častá kombinace. Argumentovat v tomto případě mojí osobou je zcela irelevantní.

Pavel Doležel řekl(a)...
21. března 2020 v 14:31  

"Nejlépe to zvládají občané sami, kteří si už dávno za totality zvykli, že na stát se nedá spoléhat. Zrovna si v dílně vyrábím plicní ventilaci. Chcete návod? "

Jistě. Paranoik si bude vyrábět plicní ventilaci a pak možná i mimotělní oběh. A pak se na něj i sám napojí. Bunkr pro přežití třetí světové už dávno má a v ní konzervy na 25 let.

Pro normálně uvažující lidi - bez státu a v tomto případě bez vládních omezení, bychom byli v řiti. U nás totiž není problém v tom, že bychom se na stát nemohli spoléhat - to je jen celoživotní postoj určité malinké části nedospělých jedinců bojujících proti "systému" za všech okolností, protože mají dojem, že sami všechno umí nejlíp. Už proto, že všechno vidí jako Hurvínek válku a nejsou schopni domyslet souvislosti. U nás je problém v tom, že kvůli těmto jedincům se u nás každá nákaza rozšíří, protože oni nechápou, co to znamená "zákaz", nebo "nařízení" a vysvětlují si všechno tak, že jim někdo jen dává nějaký návrh na zvážení, zda se jim chce a zda se to jim zrovna v daný okamžik vyplatí. Tito lidé, kteří nikdy nedospěli a srdnatě bojují proti zlé vrchnosti, která jim dozajista usiluje o zdraví, či rovnou o život a která je jen chce omezovat, budou objíždět zátarasy po polních a lesních cestách, nevydrží sedět v zájmu celé společnosti 14 dní doma na prdeli a v zásadě jim jde jen o jejich vlastní zábavu a uspokojení - všechno ostatní nejsou schopni ani vnímat. A pak ještě budou kritizovat vládu a podávat na ni trestní oznámení.

BP řekl(a)...
21. března 2020 v 15:31  

Pane Doležele, ne všechny vaše příspěvky na ČŠ čtu a ne vždy mi mluvíte z duše, ale tentokrát vám musím dát za pravdu. I mezi mými kolegy se tentokrát našly nezodpovědné osoby, které si o jarních prázdninách vycestovaly do zahraničí pouze z toho důvodu, že letenky získaly za směšný peníz, i když se u nás už objevily první případy nakažených jedinců.
A co horší, že se nestyděly (tyto osoby podceňující celou situaci) po prázdninách ohrožovat nejen své kolegy, ale i žáky ve škole, neboť své výlety do zahraničí tajily.
Ostatně jsem tu polemiku s panem Keršlégrem začala já. Mám toho banalizování této nákazy celkem už plné zuby. Spolehlivé a ověřené léky na tuto nemoc zatím neexistují, výsledky po vyléčení také zatím ještě nikdo nezná a nakonec na stránkách MZČR existují grafy, které jasně ukazují, že u nás byla prokázána nákaza touto chorobou u většího počtu lidí do 44 let než 45+.
Což je pochopitelné vzhledem k celkem rychlým opatřením, které naše vláda přijala skoro bez otálení.

Michal Komárek řekl(a)...
21. března 2020 v 15:55  

Myslím, že už to stačilo. Je to nedůstojné. Děkuji!

Pavel Doležel řekl(a)...
21. března 2020 v 23:12  

Souhlasím s paní BP. V Čechách když něco zakážete, tak se stane co?

No, dostanete obratem dotaz - a na tiskovkách vlády se to opakovalo několikrát - jak to budete kontrolovat a jak to budete trestat. U nás se totiž lidé rozhodují ne tak, že věří těm, kteří jsou odborníky na danou věc a ve prospěch všech. U nás si každý sám zváží, co hrozí jemu a jen jemu, nanejvýše ještě jeho rodině a pak ještě jak reálné je, že se přijde na to, že něco nedodržuje. To je zřejmě ten skutečný dopad 40 let socialismu. Bohužel se projevil nejvíce na těch, kteří si myslí, že jsou jeho největšími odpůrci. Ono je to vidět už na dodržování dopravních předpisů.

A pak se někteří diví, že přístup ke vzdělávání, který funguje ve Finsku, nebo v Dánsku, u nás nefunguje.

Petr Portwyn řekl(a)...
22. března 2020 v 10:25  

Na LN článek o maturitách.
Uvedeny výroky výhradně lidí spjatí s MŠMT a EDUin.

https://www.lidovky.cz/domov/padaji-i-divoke-navrhy-maturity-a-prijimacky-zustavaji-kvuli-zavrenym-skolam-velkou-neznamou.A200321_103327_ln_domov_ele

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.