Průzkum: Studenti potřebují a chtějí jiný způsob výuky, než jaký se nyní na středních školách nabízí

pátek 31. května 2019 ·

„Výsledky průzkumu napovídají, že studenti potřebují a chtějí jiný způsob výuky, než jaký se nyní na středních školách nabízí a kterým nejspíš prošli i jejich rodiče. Pokud má téměř polovina maturantů dojem, že se za třináct let školní docházky nenaučili učit se, měli bychom se nad tím zamyslet,“ říká Miluše Vondráková, akademická ředitelka společnosti Tutor k výsledkům průzkumu mezi 548 letošními maturanty. Informuje Deník.


Miluše Vondráková (repro ČT)
Její slova podtrhují další zjištění aktuálního šetření. Středoškolákům nejvíc vadí, že je výuka příliš výkladová, málo interaktivní a důraz se klade na memorování přehnaného množství teoretických informací. Mezi dalšími problémy zmiňovali systém známkování, malou kompetenci některých učitelů či nutnost nosit i v devatenácti letech omluvenky od rodičů.

Zajímavá zjištění přinesly otázky na oblíbenost maturitních předmětů. Z dvojice český jazyk/matematika má 60 procent letošních maturantů raději první předmět, 36 procent druhý. Přitom nejvíce dotázaných středoškoláků, 34 procent, mělo obavy ze zkoušky z češtiny a literatury (ta je povinná pro všechny), 21 procent z matematiky, 20 procent z cizího jazyka a 26 procent z jiného předmětu v rámci školní části maturity.


Celý text naleznete zde

6 komentářů:

Jiri Janecek řekl(a)...
31. května 2019 11:28  

By mne zajimalo, jak z ankety poznat, co lide potrebuji?

---

"nutnost nosit i v devatenácti letech omluvenky od rodičů."

???
Trumfujeme vcerejsi "monopol pedagogickych fakult"?

Petr Portwyn řekl(a)...
31. května 2019 12:37  

A to je přesně to, co jsem psal panu Komárkovi o práci většiny aktivistů, píšících o školství.
Buď naprostá neznalost, nebo obyčejné lhaní.

laimes řekl(a)...
31. května 2019 12:46  

potřebovat a chtít jest dobrý základ, od kterého bychom se měli odpíchnout: své potřeby by měl definovat stát,který tu naši společnost musí udržovat v chodu a mírném pokroku,definovat školu státní,no a komu to vychovovat nebude a bude chtít něco jiného, měl by zde být široký soukroný prostor,který vyjde vstříc libovolnému chtění jedince

Q. E. D. řekl(a)...
31. května 2019 16:38  

Průzkum: Zaměstnanci potřebují a chtějí jiný způsob práce, než jaký se nyní u zaměstnavatelů nabízí

poste.restante řekl(a)...
31. května 2019 17:45  

Pokud má téměř polovina maturantů dojem, že se za třináct let školní docházky nenaučili učit se, měli bychom se nad tím zamyslet,“
Jistě. To znamená, že k tomu třináct let téměř polovina neměla důvod. Nároky na ně byly tak nízké, že necítili potřebu učit se a hledat způsoby jak se učit.
Ale faktem je, že je to opravdu neučíme.

výuka příliš výkladová, málo interaktivní
Ona totiž interaktivní výuka je řádově dražší, nežli ta výkladová.
Peníze a nic jiného v tom nehledejte.

důraz se klade na memorování přehnaného množství teoretických informací
To slyšeli v televizi. S čímpak to asi srovnávali. S britskými, japonskými školami?
Nebo se svými rodiči?
My k maturitě z jazyků museli ke každé otázce umět úryvek básně či textu zpaměti.
Zvládli by to dnešní maturanti, kteří si nejsou schopni za 4 roky přečíst ani 20 knih podle vlastního výběru?
Prdlajs vědí, co je to "memorování".
A proto také spoustu postupů nejsou schopni aplikovat.

Mezi dalšími problémy zmiňovali systém známkování, malou kompetenci některých učitelů či nutnost nosit i v devatenácti letech omluvenky od rodičů.
To ani nemá cenu komentovat.

E.Kocourek řekl(a)...
31. května 2019 21:49  

Souhlas poste.restante . ////



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.