V osnovách matematiky, dějepisu nebo češtiny se nic nemění, přesto žáci dávají v hodinách větší pozor a látku si lépe pamatují. Pomáhají jim k tomu krátké hry v úvodu vyučovací hodiny propojující hudbu, matematiku a pohyb. Bystří dětem mozek a rozvíjí jejich nadání. Metodu Izraelce Ophera Brayera od září zkouší pětistovka žáků z deseti základních škol v Ústeckém kraji. Její autor chce jít ještě dál. Tvrdí, že pokud k tomu bude vůle, vytvoří v tuzemsku obdobu Silicon Valley. Reportáž přinášejí Hospodářské noviny.
![]() |
Opher Brayer (icuk.cz) |
V Česku žije teprve několik let. „Dokážu, že je možné vzít město tak chudé a bez naděje, jako je Ústí nad Labem, a udělat z něj centrum technologií a vědy,“ věří Brayer. Na přednášce Prague Business Clubu se setkal s ústeckým podnikatelem Martinem Hausenblasem, jenž mu zavádění novinek v kraji společně s Inovačním centrem Ústeckého kraje pomáhá dojednávat. Začínají u vzdělávání.
„Pozorujeme, že u dětí rozvíjejí potenciál kreativity. Jsou schopné vidět věci z úhlu pohledu, který dříve neviděly. Musíme ale přihlédnout i k zrání a k tomu, jak učitelé v hodinách pracují,“ popisuje ředitelka školy Neštěmická Marie Čápová.
Jak postupy účinkují, zkoumají odborníci z ústecké Univerzity Jana Evangelisty Purkyně. Brayer a jeho kolegové usilují o to, aby je ministerstvo uznalo jako oficiální metodu pro školení učitelů a na její šíření poskytlo peníze. Přes prázdniny by vyškolili asi čtyřstovku učitelů a metodu od příštího školního roku přenesli na deset tisíc dětí.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
aby mu z toho nakonec nevyšel západní břeh jordánu a intifáda
https://www.novinky.cz/domaci/474586-ceske-silicon-valley-spolklo-penize-a-zkrachovalo-veritele-chteji-zpatky-miliardu.html
Okomentovat