Vzdělávací projekt Učitel naživo: Alternativa běžnému pedagogickému vzdělání

úterý 4. dubna 2017 ·

Po roční pilotáži vstupuje do ostrého provozu vzdělávací projekt Učitel naživo, který chce být alternativou běžnému pedagogickému vzdělání. V prvním roce se otevírá studium pro několik desítek zájemců. EDUin tuto aktivitu vítá především jako možnost ověřit, zda je možné během jednoho nebo dvou let intenzivního studia těsně napojeného na spolupracující školy, rozvinout schopnost učit i u zájemců, kteří původně vystudovali jiný než učitelský obor.


Zdeněk Slejška, ředitel EDUin, řekl: „Debata o tom, jak přivést k pedagogické práci nové a motivované lidi, se vede už několik let. Stejně časté jsou stesky nad nedostatečnou praxí zájemců o učitelství. Tady máme možnost si v praxi ověřit, jak by mohlo fungovat studium postavené na každodenní spolupráci se školami. Každý týden jeden den ve škole, zpětná vazba od párového učitele, soustavná podpora mentorů, s nimiž může student probrat problémy, na které v hodině narazí. To je přesně to, co by potřeboval každý student pedagogiky, ale i většina začínajících učitelů.“


Další informace naleznete zde a zde

2 komentářů:

Jiri Janecek řekl(a)...
4. dubna 2017 v 11:52  

No, nevím... Asi by stálo za diskuzi, co přesně znamená slovo "alternativa".

Po krátké inspekci na těch www stránkách mi to přijde jako možnost dělat rok na částečný úvazek někde asistenta za 13 litrů z vlastní kapsy. Jestli je výstupem pedagogické vzdělání podle zákona o ped. pracovnících jsem tam nenašel...

Jan Hučín řekl(a)...
4. dubna 2017 v 17:40  

Díval jsem se na stránky projektu. Pokud tomu dobře rozumím, je to forma rozšiřujícího pedagogického vzdělání postavená hodně na praxi. Což je podle mě potřebné, potenciální učitel by se měl snažit rozpoznat, zda k učení má předpoklady (a teď nemyslím teoretické znalosti, ale ani naivní postoj "mám rád žáky, tak to určitě půjde").

Teoretický základ je maskovaný pod moderní nálepkou "výcvik", ale je tam nejspíš úplně normálně něco z pedagogiky, něco z psychologie, něco z didaktiky předmětu, prostě jen přeznačkované pedagogické minimum :-)

Ale jo, oproti idealismu nevyžadujícímu vůbec žádné pedagogické vzdělání se mi tenhle projekt zdá jako konečně něco smysluplného. Nicméně -- a to žádný projekt nezmění -- nebude-li práce učitele finančně dost ohodnocena, může být takových projektů tisíc, a skoro nic nezmění.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.