Mgr. Bohumila Toupalová je absolventkou speciální pedagogiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, kde zároveň také vyučovala. Jako dlouholetá učitelka ve speciálním, základním a středním školství se systematicky zabývala problematikou dětí se specifickými poruchami učení a chování, jakož i dětmi a mládeží s pervazivními vývojovými poruchami. Je též autorkou a propagátorkou unikátní metody výuky s využitím trampolíny.
Jaké jsou největší problémy českého regionálního školství?
- Krize autorit (osobností i institucí).
- Příliš mnoho kreativity.
- Čím dál méně odbornosti.
Jak hodnotíte průběh přípravy společného vzdělávání?
Průběh přípravy hodnotím jako nedostatečný - tedy za 5.
Jaký je váš názor na povinný předškolní ročník v mateřské škole?
Fakt, že poslední rok před vstupem do ZŠ bude povinný, nezmění nic na tom, že těm, pro které je toto opatření koncipováno, mnoho nepomůže.
Jaký je váš názor na jednotné přijímací zkoušky na maturitní obory středních škol?
Podle mne je to nesmysl. Vysvědčení z jednotlivých ročníků ZŠ je výslednicí efektivity výukového procesu jednotlivého žáka v kontextu požadavků stanovených RVP, potažmo ŠVP. Klasifikační stupeň 5 je informací o tom, že žák nedosáhl na předpokládaná kriteria v určitém předmětu v daném ročníku (případně slovní hodnocení). Nikde ale není napsáno, že žák se 4 na konci 8. ročníku by nemohl úspěšně vykonat přijímací zkoušku na nějakou střední školu. Tedy pokud vedení střední školy nestanoví speciální vstupní penzum znalostí a dovedností (dřív se tomu říkalo talentové zkoušky).
Další odpovědi naleznete v rubrice Anketa.
2 komentářů:
Klasifikace ze ZŠ nevypovídá o kvalitě žáka vůbec nic.
Střední škola potřebuje žáky, takže bere každého(stejně jako dnes i mnohé VŠ). Dítě studuje řadu let, některé ročníky vícekrát a pak nesloží státní maturitu, protože nikdy na maturitním oboru být nemělo. Najděte lepší systém, jak tomu zabránit, než státem kontrolované přijímací zkoušky.
Nikde ale není napsáno, že žák se 4 na konci 8. ročníku by nemohl úspěšně vykonat přijímací zkoušku
Nikde také není napsáno, že nepřijetím na střední školu právě letos končí život. Mládež se může rozvíjet v tolika oblastech lidské činnosti, ke kterým jalové posedávání v lavici doopravdy nepotřebuje. Jazyky, literatura, umění, hudba, zpěv, tanec, sport, programování, tvorba webu, a dosáhnout klidně úrovně mistrovství.
Snad nic nezkazím, když zde zmíním, že už delší dobu nosím v hlavě ideu poměrně unikátní metody výuky s využitím potěhu. Můj děda byl švec.
Okomentovat