Autoři studie uvádějí čtyři principy, podle nichž lze rozpoznat, zda aplikace podporuje učení:
- Je aktivní, tj. vyžaduje mentální úsilí, nejen pouhé pohyby prstem po obrazovce.
- Vyvolává zaujetí, ale nerozptyluje.
- Je smysluplná v kontextu života dítěte.
- Je sociálně interaktivní, protože děti se nejlépe učí s ostatními včetně rodičů nebo vrstevníků.
Čím více z těchto požadavků aplikace splňuje, tím je pravděpodobně vyšší její vzdělávací kvalita. Některé aplikace obsahují písmena nebo číslice, ale jejich vzdělávací hodnota je přesto nízká. Autoři upozorňují také na přítomnost rušivých prvků, jako jsou zvukové nebo vizuální efekty, které oslabují efektivitu učení.
Zdroj: PsychologicalScience.org
Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.
2 komentářů:
A na MŠMT založí odbor výběru
aplikací. Místa pro 130 lidí!
Ja teda pokud jsem nekdy neco aplikoval, tak jedine v situaci, kdy bylo jasne, ze se nic moc ucit nebudu...
Starsi generace aplikovaly obcas pred ucenim fenmetrazin, ale ten uz se snad nedela...
Okomentovat