Přečtěte si: Které aplikace podporují učení?

úterý 12. května 2015 ·

Skupina výzkumníků z několika amerických univerzit uveřejnila zprávu založenou na poznatcích z výzkumů v oblasti psychologie, lingvistiky a neurovědy a nabízející rodičům, pedagogům a tvůrcům aplikací soubor vodítek a kritérií pro hodnocení jejich vzdělávací kvality.


Autoři studie uvádějí čtyři principy, podle nichž lze rozpoznat, zda aplikace podporuje učení:

  1. Je aktivní, tj. vyžaduje mentální úsilí, nejen pouhé pohyby prstem po obrazovce. 
  2. Vyvolává zaujetí, ale nerozptyluje. 
  3. Je smysluplná v kontextu života dítěte. 
  4. Je sociálně interaktivní, protože děti se nejlépe učí s ostatními včetně rodičů nebo vrstevníků.

Čím více z těchto požadavků aplikace splňuje, tím je pravděpodobně vyšší její vzdělávací kvalita. Některé aplikace obsahují písmena nebo číslice, ale jejich vzdělávací hodnota je přesto nízká. Autoři upozorňují také na přítomnost rušivých prvků, jako jsou zvukové nebo vizuální efekty, které oslabují efektivitu učení.

Zdroj: PsychologicalScience.org

Výběr ze zpráv, novinek a zajímavostí ve vzdělávání provedlo výzkumné oddělení společnosti Scio.

2 komentářů:

6. B řekl(a)...
12. května 2015 v 19:13  

A na MŠMT založí odbor výběru
aplikací. Místa pro 130 lidí!

Jiri Janecek řekl(a)...
13. května 2015 v 9:36  

Ja teda pokud jsem nekdy neco aplikoval, tak jedine v situaci, kdy bylo jasne, ze se nic moc ucit nebudu...
Starsi generace aplikovaly obcas pred ucenim fenmetrazin, ale ten uz se snad nedela...

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.