Hlavní přínosem SIPVZ pro pedagogickou veřejnost je získání takových kompetencí, které umožní učitelům využívat výhody ICT přímo ve vzdělávacím procesu. Prostředkem k naplnění tohoto cíle jsou volitelné předmětové moduly školení P, které se zaměřují na konkrétní vzdělávací oblasti a předměty (využití ICT v matematice, českém jazyce, dějepisu, zeměpisu atp.) Národní garant každého modulu připravil obsah školení, studijní materiály, podpůrné webové stránky, vyškolil lektory a stává se důležitou profesní autoritou. Moduly P pokrývají zejména základní a gymnaziální vzdělávání. Odborné oblasti byly dosud až na výjimky (ekonomie, CAD) stranou hlavního zájmu. Odbor SIPVZ nyní zaměřuje pozornost i na tyto oblasti a vyzývá aktivní školy ke spolupráci.
Výzva aktivním učitelům a školám
Pokud působíte na škole, která má zkušenosti s využíváním ICT ve vzdělávání v některé z níže uvedených oblastí, zapojte se do přípravy vzdělávacích obsahů a staňte se členy pracovních týmů aktivních učitelů pro příslušnou oblast:
Cestovní ruch (turismus, hotelnictví, gastronomie)
Doprava a spoje
Elektronika (elektrotechnika a elektronika, telekomunikace)
Strojírenství a strojírenská výroba
Chemie (technická chemie, chemie silikátů, potravinářská chemie, farmacie)
Textilní, oděvní a obuvnická výroba
Stavebnictví, geodézie, kartografie
Umění a užité umění (výtvarná a hudební výchova, multimediální tvorba, restaurátorství, tanec, dramatické umění,…)
Zdravotnictví, veterinářství
Zemědělství a lesnictví, Ekologie a ochrana životního prostředí
Hornictví a hornická geologie, hutnictví a slévárenství
Nábytkářství, zpracování dřeva
Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie
Malířství, natěračství, lakýrnictví, kadeřnictví (služby)
Filozofie, teologie
Tělesná kultura a sport
Právo, právní a veřejnosprávní činnost
Publicistika, knihovnictví
Pedagogika, učitelství, sociální péče
Informační a komunikační technologie
Předpokládá se, že budou vznikat pracovní týmy, které by celorepublikově koordinovaly ICT aktivity v oblasti příslušné vzdělávací oblasti, prezentovaly zkušenosti a dobré příklady na e-gramu, resp. oborově zaštiťovaly evaluaci výukových materiálů. V budoucnu by takový tým garantoval výměnu zkušeností mezi pedagogickými pracovníky v dané vzdělávací oblasti napříč všemi druhy škol. Tvořilo by jej cca 3-5 osob a byl by honorován na základě dohod o pracovní činnosti.
V současné době se jedná zejména o přípravu obsahu školení pro koncové příjemce vzdělávání – učitele odborných škol – a přípravu vzdělávacích materiálů. Schůzka zájemců proběhne v říjnu 2005 na MŠMT.
Pokud máte zájem angažovat se v této problematice, zašlete na adresu blanka.hrdlickova@msmt.cz email s přihláškou k účasti na říjnovém setkání včetně oblasti, ve která působíte se stručnými referencemi o Vaší profesní odbornosti.
Ondřej Neumajer, Radek Maca
MŠMT
0 komentářů:
Okomentovat