MŠMT: SIPVZ: Pracovní skupiny pro odborné vzdělávání

pátek 30. září 2005 ·

Hlavní přínosem SIPVZ pro pedagogickou veřejnost je získání takových kompetencí, které umožní učitelům využívat výhody ICT přímo ve vzdělávacím procesu. Prostředkem k naplnění tohoto cíle jsou volitelné předmětové moduly školení P, které se zaměřují na konkrétní vzdělávací oblasti a předměty (využití ICT v matematice, českém jazyce, dějepisu, zeměpisu atp.) Národní garant každého modulu připravil obsah školení, studijní materiály, podpůrné webové stránky, vyškolil lektory a stává se důležitou profesní autoritou. Moduly P pokrývají zejména základní a gymnaziální vzdělávání. Odborné oblasti byly dosud až na výjimky (ekonomie, CAD) stranou hlavního zájmu. Odbor SIPVZ nyní zaměřuje pozornost i na tyto oblasti a vyzývá aktivní školy ke spolupráci.

Výzva aktivním učitelům a školám

Pokud působíte na škole, která má zkušenosti s využíváním ICT ve vzdělávání v některé z níže uvedených oblastí, zapojte se do přípravy vzdělávacích obsahů a staňte se členy pracovních týmů aktivních učitelů pro příslušnou oblast:

  • Cestovní ruch (turismus, hotelnictví, gastronomie)

  • Doprava a spoje

  • Elektronika (elektrotechnika a elektronika, telekomunikace)

  • Strojírenství a strojírenská výroba

  • Chemie (technická chemie, chemie silikátů, potravinářská chemie, farmacie)

  • Textilní, oděvní a obuvnická výroba

  • Stavebnictví, geodézie, kartografie

  • Umění a užité umění (výtvarná a hudební výchova, multimediální tvorba, restaurátorství, tanec, dramatické umění,…)

  • Zdravotnictví, veterinářství

  • Zemědělství a lesnictví, Ekologie a ochrana životního prostředí

  • Hornictví a hornická geologie, hutnictví a slévárenství

  • Nábytkářství, zpracování dřeva

  • Polygrafie, zpracování papíru, filmu a fotografie

  • Malířství, natěračství, lakýrnictví, kadeřnictví (služby)

  • Filozofie, teologie

  • Tělesná kultura a sport

  • Právo, právní a veřejnosprávní činnost

  • Publicistika, knihovnictví

  • Pedagogika, učitelství, sociální péče

  • Informační a komunikační technologie

Předpokládá se, že budou vznikat pracovní týmy, které by celorepublikově koordinovaly ICT aktivity v oblasti příslušné vzdělávací oblasti, prezentovaly zkušenosti a dobré příklady na e-gramu, resp. oborově zaštiťovaly evaluaci výukových materiálů. V budoucnu by takový tým garantoval výměnu zkušeností mezi pedagogickými pracovníky v dané vzdělávací oblasti napříč všemi druhy škol. Tvořilo by jej cca 3-5 osob a byl by honorován na základě dohod o pracovní činnosti.

V současné době se jedná zejména o přípravu obsahu školení pro koncové příjemce vzdělávání – učitele odborných škol – a přípravu vzdělávacích materiálů. Schůzka zájemců proběhne v říjnu 2005 na MŠMT.

Pokud máte zájem angažovat se v této problematice, zašlete na adresu blanka.hrdlickova@msmt.cz email s přihláškou k účasti na říjnovém setkání včetně oblasti, ve která působíte se stručnými referencemi o Vaší profesní odbornosti.

Ondřej Neumajer, Radek Maca



MŠMT

0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.