Učitelé sdružení v Učitelské platformě souhlasí, aby rodiče měli možnost v odůvodněných případech vzdělávat děti nadále z domova. Podle učitelů však není uskutečnitelné, aby každá škola zajistila prezenční výuku a zároveň distanční způsob vzdělávání pro žáky, kteří žijí v domácnosti s rizikovými členy rodiny. Mnohé školy by se tak dostaly do personálního kolapsu.
Učitelská platforma: Nárok rodičů na souběžnou distanční i prezenční výuku ve všech školách je nerealizovatelný
čtvrtek 19. listopadu 2020
·
Štítky:
názory,
otevření škol,
pandemie,
rodiče,
Učitelská platforma,
vyučování na dálku
Podle pedagogů sdružených v Učitelské platformě není možné na všech školách vyhovět žádosti rodičů zajistit souběh prezenční i distanční výuky. Ministerstvo školství rozhodlo o návratu do škol pro žáky 1. a 2. ročníků základních škol, žáků přípravných tříd a žáků speciálních škol od 18. listopadu. Mnozí rodiče proto žádají možnost zvolit si distanční výuku, protože se oprávněně domnívají, že přítomnost jejich dětí ve škole by ohrozila seniory či chronicky nemocné osoby, se kterými žijí v jedné domácnosti.
"Návrat dětí do škol je bezesporu pro některé rodiny velmi rizikovou situací. Zajistit zároveň prezenční a distanční výuku je ale možné jen v některých větších školách nebo tam, kde probíhá tandemová výuka,” vysvětluje předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová. V některých školách by případný plošný návrh způsobil, že učitelé budou učit dvojnásobný počet hodin a může dojít k jejich postupnému vyčerpání. Navíc je příprava na prezenční a distanční výuku zcela odlišná. “Věříme, že pokud budou ředitelé moci rodičům v této situaci vyhovět, udělají to. Ale požadavek automatického nároku na distanční výuku při té prezenční způsobí v některých školách kolaps,” dodává Petra Mazancová.
"V těchto případech bych postupovala stejně jako v případě, kdy rodiče žádají dlouhodobé uvolnění ze školy, nebo je dítě nemocné," navrhuje ředitelka ZŠ Smart v Roudnici nad Labem Klára Koubská. Pokud to bude technicky možné, mohou se žáci do hodiny připojit online, případně si mohou doplnit učivo podle týdenních plánů a využít podporu pedagoga.
Online připojení žáků přímo do hodiny však není vždy možné. Problém je se zvukem, protože žáci ve třídě nemluví do mikrofonu a žáci doma tak neví, co se ve třídě děje. Stejně tak tento způsob výuky zcela vylučuje většinu metod, které učitelé používají a je vhodný v podstatě jen pro frontální výuku. Dojde pak k paradoxní situaci – zhorší se výrazně kvalita výuky pro žáky doma, ale i pro ty ve třídě, a to za enormně zvýšené zátěže učitelů. Potíže mohou být i s připojením, protože ne každá třída má wi-fi. "Pokud to bude jen trochu možné, budeme takřka každý den trávit část výuky venku. Přesuny ven provádíme podle aktuálního počasí, což se vylučuje s plánovaným online vysíláním," upozorňuje učitelka 1. třídy ze základní školy v pražských Kunraticích Markéta Vokurková.
Podle pedagogů z Učitelské platformy by případný souběh prezenční i distanční výuky měl dopad na kvalitu výuky pro žáky ve třídě i doma. Tento model výuky by se stejně neobešel bez pravidelného rozesílání materiálů s občasnou konzultací a vyhodnocením zpracovaných úkolů s učitelem.
Zdroj: Učitelská platforma
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
21 komentářů:
...to ale rodiče a veřejnost nezajímá. Pro ně je podstatný fakt "za co berou peníze, když mají prázdniny a hodina trvá jenom 45 minut míso 60 minut". Takto se v ČR pohlíží na učitele - s DESPEKTEM A OPOVRŽENÍM!
Že učitelé mají v rodině "rizikové členy domácnosti" zajímá koho?!
Nechápu, proč na webu Česká škola nejsou zveřejňovány tiskové zprávy dalších školských organizací, ale výhradně jen ty od UP. Pedagogická komora např. vydala tiskovou zprávu k počtu mateřských škol v karanténě. Proč si ji zde čtenáři nemohou přečíst?
Pane Sárközi,
manipulujete, případně přímo lžete. Není pravda, že tu jsou zveřejňovány výhradně zprávy UP, a nejsou tu zveřejňovány ani všechny. A jak velmi dobře víte, zveřejňujeme i některé zprávy spolku PK.
Tiskové zprávy UP jsou zde zveřejňovány jak na běžícím pásu, tedy každá, kterou UP vydá... Tiskové zprávy jiných organizací nikoliv. Například tato zásadní tisková zpráva Pedagogické komory na České škole prostor nedostala. Proč?
Pedagogická komora, z.s., oslovila jednotlivé krajské hygienické stanice s dotazem, v kolika mateřských školách byla od letošního září vyhlášena karanténa kvůli koronaviru. Z obdržených údajů vyplývá, že ve Zlínském kraji postihla karanténa v tomto školním roce již 41 % mateřských škol (155 MŠ), v Plzeňském kraji to bylo 29 % mateřských škol (81 MŠ). V posledním říjnovém týdnu se na území Hlavního města Prahy ocitlo v karanténě 109 mateřských škol (25,5 % MŠ), ve Středočeském kraji šlo o 155 mateřských škol (19 % MŠ).
https://www.pedagogicka-komora.cz/2020/11/pocet-materskych-skol-v-karantene-roste.html
Pane Sárközi, zřejmě záměrně nepíšete pravdu. A o ediční politice ČŠ s Vámi diskutovat nebudu.
Ona existuje něco jako "ediční politika ČŠ?" To myslíte vážně? To jste se nám ale pěkně podřekl, že?
A já nebohá jsem si vždy myslela, že ČŠ poskytuje vyvážené a nestranné zpravodajství!!!
To jsou mi věci,,, připomíná mi to praktiky jiného století, ne? Politika v ČŠ? to není o informacích o školách, co se v nich děje? ČŠ má nějaký problém se zveřejněním, že v mateřských školách bují covid, ale dělá se, jako že to nikdo nevidí?
Paní Adamová,
"ediční politika" je terminus technicus, když mu nerozumíte, je mi líto.
Paní Toflová,
také nerozumíte termínu "ediční politika". A navíc zjevně ČŠ nečtete, neboť byste jinak věděla, že o covidu v MŠ píšeme
Jádrem problému je to, že u čtenářů České školy může vzniknout falešná představa, že UP je jediný spolek, který něco dělá, když se tu zveřejňuje jedna jejich tisková zpráva za druhou, zatímco tiskových zpráv od jiných školských spolků je zde poskrovnu nebo dokonce žádné. Větší vyváženost České školy by její čtenáři určitě ocenili.
Pane Sárközi,
ať už píšete za sebe nebo za spolek PK platí to, co jsem Vám tady psal už vícekrát: Naštěstí to nejste Vy, kdo rozhoduje o tom, co ČŠ publikuje. A také nadále platí, že s Vámi na toto téma nebudu diskutovat. Děkuji!
Poněkud arogantní odpověď na věcné upozornění, že pro kvalitního novináře by měla být vyváženost důležitou hodnotou. Vyšší než jeho osobní preference. To je základ profesionálního přístupu a profesní cti žurnalistů.
Pane Sárközi, Vaše upozornění má k věcnosti velmi daleko. Ostatně, jak bývá u Vašich příspěvků pravidlem. Pokračovat v této diskusi nemá smysl. Děkuji a těším se na Vaše věcné a zasvěcené příspěvky!
Profesionální přístup a profesní čest novinářů, o tom jsem nikdy neslyšela. Co to je?
EVA ADAMOVÁ: Některé redakce mají svůj etický kodex novináře. Existuje etický kodex pro členy Syndikátu novinářů ČR. Základem profesionálního přístupu je nestrannost a vyváženost.
Některé redakce mají svůj etický kodex novináře
A také některé instituce mají svůj etický kodex, zpravidla v naprostém rozporu s tím, co příslušná instituce PROGRAMOVĚ provádí. Že i přesto novináři v těchto institucích působí svědčí ... o vysoké odborné a morální úrovni těch novinářů.
Nechápu, proč na webu Česká škola nejsou zveřejňovány tiskové zprávy dalších školských organizací, ale výhradně jen ty od UP.
Já to chápu.
Některá média mají kromě redakce ještě redakční radu, kam se lze obrátit v případě pochybnosti o profesionalitě práce novináře nebo možném střetu zájmů.
Ano, já věřím tomu, že různá média mají profesionální přístup a profesní čest novinářů ukotvenou někde na papíře. Ale asi ji tam mají ukotvenou tak pevně, že ji odtud nemohou odervat a přenést do praxe, aby ji mohl obyčejný člověk někdy i vidět.
Okomentovat