„Ministr zdravotnictví Blatný v pátek sliboval, že další postup v uvolňování bude řízen přehlednou a transparentní tabulkou, kterou je ve vládě ještě třeba dojednat. Ale ještě dřív, než tabulka vznikla, přichází další izolované opatření. Blatný a ministr školství Plaga ujišťují, že otevření škol je v této souvislosti promyšleným a systematickým krokem. Slibovaná tabulka má být domluvena do pátku a otevření prvních a druhých ročníků v ní podle ministrů už bude obsaženo,“ píše Jiří Nádoba pro Respekt.
Jiří Nádoba: Domácí úkol pro ministra Plagu. Co je třeba dotáhnout před otevřením škol
čtvrtek 12. listopadu 2020
·
Nádoba také píše:
Avízo směrem ke školám a rodičům tedy přichází dřív, aby se všichni mohli připravit. To je rozumné, ale z této logiky plyne, že místo zavřených škol by mělo být v balíku proticovidových opatření něco nového. I když obsah slibované tabulky (má fungovat jako pětirychlostní jízdní řád pro různé stupně ohrožení) není znám, ví se, že ještě několik týdnů bude platit nejhorší, pátý stupeň ohrožení. A tedy maximální sada opatření.
Plaga v tomto kontextu zmiňuje výměnou za otevření škol apel na maximální nasazení režimu home-office ve firmách. To je ale jen doporučení, které firmy mohou pustit jedním uchem dovnitř a druhým ven. Zatím se tedy zdá, že otevřené školy jsou – podobně jako otevřená sportoviště – jen parciální výhrou jednoho ministra, který se ad hoc zbavuje jednoho nepopulárního opatření. Jak bude vypadat celek, nevíme. Uvidíme, zda se to dozvíme dřív, než školy otevřou.
Celý text naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Blatný v pátek sliboval, že další postup v uvolňování bude
Proto přece byl neználek Blatný jmenován ministrem, aby mohl páchat takovéto nesmysly.
.-(..oni páchají nesmysly všichni bez rozdílu. Názory odborníků nikoho nezajímají.
Domácí úkoly jsou přece nepřípustné. Takhle přetěžovat pana ministra.
Dobrý článek, stojí za to číst celý.
Mj. se v něm píše: "Plaga si v této souvislosti stěžuje, že „náklady brždění“ epidemie odneslo enormně právě školství." Plaga si zřejmě neuvědomuje situaci ve zdravotnictví, ale i problémy majitelů restaurací, obchodů apod. Podobně se ale ozývají i z některých škol: stěžují si na nejistotu, nejasné perspektivy a nedocházá jim, že v nejistotě žijí dnes všechny profese.
Okomentovat