Prvňáci a druháci se vrátili do lavic a stejně jako na jaře musí dodržovat opatření proti šíření koronaviru. V přicházející zimě ale mohou některá z nich přinést komplikace. I v těch největších mrazech bude třeba alespoň o přestávkách vyvětrat veškerý vzduch ze tříd. Podle vědců právě toto vedle roušek pomůže omezit nákazu covidem ve školách. Ředitelé tak doporučují rodičům děti pořádně obléct. Online deník Aktuálně přináší modelový příklad šíření viru ve třídě.
Jen roušky nepomohou, školy musí větrat. Podívejte se, jak se vir šíří po třídě
Nejsou-li zavedena žádná opatření, tedy nikdo nemá roušku a nevětrá se, může se od nakaženého učitele rozšířit nákaza až na 10 žáků.
Mají-li všichni ve třídě nasazené roušky, ale ve třídě se nevětrá, může se od nakaženého učitele rozšířit nákaza na čtyři žáky.
Při opatření, kdy se po každé vyučovací hodině vyvětrá a všichni mají nasazené roušky, hrozí přenos nákazy od učitele maximálně dvěma žákům.
Celý text naleznete zde
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
11 komentářů:
Větrání je důležité - nevím, zda se dost zdůrazňuje, že větrání okny moc nepomůže - účinnější je průvan při otevřených oknech a dveřích. Nevím, zda se zcela vymění vzduch, ale důležitá je vlhkost vzduchu - o tom odborník nemluví, ale upozorňuje na to to v závěru článek, kde je simulace šíření viru v suché a vlhkém prostředí. Myslím, že roziko nákazy mezi dětmi je zde podceněno: žáci jsou blízko sebe, mluví na sebe, o přestávce křičí. Představa tichých žáčků a mluvícího učitele je velmi zjednodušená.
"Model" (ve skutečnosti jen grafické znázornění vyslovené teze) předpokládá permanentní průvan. Když se okna zavřou, mrak aerosolu začne znovu létat "špatně".
A i kdyby to platilo: Nějak mi z toho statisticky vychází, že během týdne až dvou se stejně nakazí všichni.
Mimochodem, znáte školu, kde se dá otevřít něco jiného než "ventilačky"? Velká okenní křídla nad nimi máme z bezpečnostních důvodů bez kliček. I kdyby je tam školník namontoval (a ředitel by logicky musel nařídit během přestávek v učebnách dozor), stejně by ně učitelky ze země nedosáhly.
Ale teorie je to pěkná.
A protože nejsme blázni, na dotazy médií či zřizovatele samozřejmě odpovídáme: "Ano, ano, větrání zajistíme, to není žádný problém."
Opravdu úžaný výzkum, který zcela vynechal možnost nákazy učitele od mluvících žáků a nákazu žáků mezi sebou obvláště o přestávkách kdy si navzájem řvou do tváře ze vzdálenosti 20 cm. Jak uvádí kdosi už výše, při výskytu nakaženého žáka či učitele ve třídě je nákaza u poloviny přítomných téměř jistá.
Jsem dost skeptická. Dnes jsem se dozvěděla, že dva mí kolegové jdou do předčasného důchodu a dva zemřeli, jeden z toho na koronavirus.
A co do toho započítat nakažené žáky? Testovat se nebudou, hádejte proč.
Média v televizi oficiálně přiznala, že se testuje málo. Cca 3x až 4x méně. Takže pokud je stejná koncentrace nakažených v populaci, tak není za včerejšek 1509 nakažených, ale minimálně 4 500 až 6 000.
Vždycky jsem toužila učit v průvanu.
Já počítám, že nám to větrání možná vydrží za nouzového stavu do Vánoc a že asi zase přidají ty dva dny prázdnin navíc (21. - 22. 12.), protože se všichni ve školách nakazí a po Nověm roce se možná školy otevřou až po Velikonocích.
Mlžení vlády ohledně indexu je šílené. Index podle "staré metodiky" vyšel pro dnešní den 67, načež byl střelhbitě přepočítán podle "metodiky nové" na potřebných 57. Bylo to naprosto nutné, když už se slíbilo otevírání obchodů od 30.11.,že?
Ještě někdo věříte, že si s tím nepohrávají, tak jak jim to vyhovuje?
Jasně, že pohrávají. Ale ono nejde o žáky a školy. Jde hlavně o obchody narvané vánočním zbožím, které se musí prodat stůj co stůj.
Koukám, že to všichni chápeme správně. Školy se otevřít musí, protože předvánoční kšefty se musí hýbat. A když po Vánocích přijde třetí vlna, bude to naše vina, protože jsme blbě větrali.
"Školy se otevřít musí, protože předvánoční kšefty se musí hýbat."
My ve školách něco prodáváme? To, že se kvaltuje s otevřením obchodů chápu, jenže to si vláda měla uvědomit, že se kvaltovat bude, a proto měla být školská opatření v Psovi posunuta o stupeň níže a měla být sestavina jinak. Takto zcela nelogicky pouštíme všecno naráz v jednu dobu a nemůže to dopadnout jinak, než že se nám to vymstí. To, že 30.11. půjdou do škol žáci základních škol, otevřou se všechny obchody, a že středoškoláci nastoupí do škol o týden později, postrádá jakoukoliv logiku. Do jakékoliv opatrnosti to má setsakramenstky daleko.
A je potřeba si uvědomit, že při přesunu do čtverky nesplňovaly podmínku dva kraje, teď při přesunu do trojky už tu podmínku nesplňuje krajů deset. To opravdu ministerstvo zdravotnictví nedohlédne za hranice Prahy a Středočeského kraje, které jako jediné sráží index pod 60?
Okomentovat