Za zachování prezenční výuky jsem bojoval, pod tlakem víkendových čísel to ale už nešlo, řekl ministr školství Robert Plaga v České televizi. Zavření škol je podle něj zásadní součást omezování sociálních kontaktů. Žáci 1. stupně základních škol se každopádně vrátí do lavic 2. listopadu, zdůraznil Plaga. Do škol chce co nejdříve poslat také studenty závěrečných ročníků, nebo prváky na středních školách. Informuje iDNES.
Robert Plaga (msmt.cz) |
10 komentářů:
Žáci prostě nastoupí...i kdyby je tam neměl kdo učit:-)
Jen aby to nebylo jen přání pana ministra. Všichni chceme učit, ale ten koronavirus je prostě jiná liga. A o učitele nejde. Slyšela jste snad, rvačkozvesela, nějakou zmínku o zdraví učitelů?
Přání je otcem myšlenky. U politika docela neštěstí pro občany. Viru je to jedno.
Taky jste uvěřili, že první stupně nezavřou? Taky jste uvěřili, že na střídačku pojede druhý stupeň déle než jeden den? V tom případě jste stejně naivní, jako náš ředitel.
On správně neříká jak :-)
Čísla určitě poklesnou a dost možná, že opravdu na 0,8 - což ovšem stejně znamená, že poslední týden v říjnu bude 700 až 1500 mrtvých. Ale možná už bude nestoupne moc nad 10 000 pozitivně testovaných denně.
Vrátit alespoň na dva dny v týdnu by se měli prvňáčci a na jeden den ostatní. Tomu bych věřil a pokládal bych to za rozumné.
Tak už to není pravda, už na tom netrvá.
PROJDE PLAGOVA NEOLIBERÁLNĚ DILETANTSKÁ STRATEGIE VZDĚLÁVÁNÍ 2020+ PARLAMENTEM ČR?
Premiér Babiš to nemá snadné. Lavíruje mezi konzervativními a liberálními přístupy, jak umí, a nemůžeme mu možná příliš zazlívat ani ten strejcovský styl, ke kterému se někdy pod mnohostranným tlakem uchyluje (nejen on, ale i například V. Klaus ml.:). Naposledy to, myslím, včera docela jasně vyjádřil např. Milan Uhde:
https://ct24.ceskatelevize.cz/3205876-milan-uhde-interview-ct24
Mnohem věcnější argumentaci předvedl včera ve 20.00 ministr zdravotnictví Prymula:
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/zive-televizni-projev-ministra-zdravotnictvi-prymuly/1944907
S ministrem zdravotnictví souhlasím. Řekl zcela jasně, že žáci 1. stupně ZŠ se BEZPODMÍNEČNĚ vrátí do školy začátkem listopadu. Za necelé dvě hodiny to ale v Událostech a komentářích ČT výslovně popřel ministr školství Plaga, který řekl, že ten návrat je podmíněný poklesem reprodukčního koeficientu korónaviru:
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/220411000371013/video/795116
Je to podle mne docela pochopitelný spor mezi konzervativním a neoliberálním přístupem, kterému jsme všichni, včetně premiéra, vystaveni. Ten spor je nutný a jen v něm se "narodí" dobrá řešení problémů. Ministr Plaga je podle mne jednoznačně představitelem neoliberálního přístupu, kterému se profesor Prymula snaží od jara mnohdy marně čelit. K tomuto problému bude, tuším, dnes v 17.45 pořad v TV Nova věnován zvláštní pořad...
Ta patálie s korónavirem je vážná věc, ale neospravedlňuje potlačování základních lidských práv a svobod, mezi nimiž je základní lidské právo na bezplatné počáteční vzdělávání jedno z nejdůležitějších. Ministr Plaga namísto toho, aby v případě pokračování nouzového stavu mluvil například o navýšení vzdělávacího rozpočtu na jinde obvyklé procento z HDP, o povolání studentů a absolventů pedagogických fakult do škol, o možném pokračování prezenční výuky alespoň pro žáky 1. až 3. tříd atd. mluví radši o možném pokračování úplné uzávěry základních škol. PROČ?
Až skončí nouzový stav, možná i dřív, pokusí se neoliberálně orientovavý ministr Plaga "protlačit" Parlamentem svou, podle mne, diletantsky neoliberální státní Strategii vzdělávání 2030+ jejíž součástí nebo důsledkém je i přejmenovávání učitelů na pouhé vychovatele ("pedagogy"). Doufám a věřím, že mu to neoliberální diletantství v Parlamentu jen tak neprojde.
Viz např:
http://www.ceskaskola.cz/2020/06/ministerstvo-skolstvi-predstavilo-navrh.html:
Ta Strategie je podle mne aktivisticky vytvořený, odborně i prakticky pochybná a právně nezávazný dokument. Jakési ideologické dílo, kterým se pokouší MŠMT docela hloupě nahradit školským zákonem určený Národní program vzdělávání, který by musel projít širším odborným posouzením a schválením Parlamentem ČR.
Viz i
http://www.ceskaskola.cz/2020/06/on-line-konference-strategie-2030_21.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/robert-plaga-zvladnout-to-muzeme-jen.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/06/oldrich-botlik-uloha-z-rozsudku-odbyte.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/06/ondrej-steffl-proc-nestaci-rvp-jen.html
J.Týř
VLÁDA DNES ASI SCHVÁLÍ STRATEGII 2030+ aneb PEPEK VYSKOČ MÁ DNES SVÁTEK?
Stav sledovanosti FB stránek Edu2030plus dnes 19.10.2020:
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/nesmyslne-zmatecne-nekoncepcni-hodnoti.html
!! DNES !!
Po dvou letech příprav je dnes na programu vlády schvalování Strategie 2030+
Držme společně palce
https://www.facebook.com/Edu2030plus/posts/736406516910739
1 866 lidem se to líbí
2 294 lidí to sleduje
https://www.facebook.com/Edu2030plus
JAKÉ JSOU VÝSLEDKY PLAGOVA AKTIVISMU?
V Česku je tuším cca 7000 škol s cca 140 tis. učiteli. Ministerské stránky stojí podle mne "za starou bačkoru". Facebook mají téměř všichni, a přesto tam ty podle mne alibistické "grantožroutsko aktivistické kompetenčně konstruktivistické bláboly" o státní Strategii vzdělávání 2030+ sledují jen asi dva tisíce lidí a líbí se to necelým devatenácti stům. I Pepek Vyskoč, kdyby si udělal stránku, by možná měl větší sledovanost...
http://www.ceskaskola.cz/2020/04/nesmyslne-zmatecne-nekoncepcni-hodnoti.html
http://www.ceskaskola.cz/2020/03/robert-plaga-zvladnout-to-muzeme-jen.html
Sledovanost stránek Edu2030plus se od jara téměř nezměnila. Ta aktivistická Strategie 2030+, zdá se, slouží především k seberealizaci a sebechvále hrstky aktivistů a k odkladům řešení podstatných problémů českého školství.
Spousta sebechvály, ale skutek (ohlas u školské veřejnosti), zdá se, někam "utek".
Vláda tu Strategii vzdělávání 2030+ dnes asi schválí.
Pepek vyskoč má dnes, zdá se, svátek.
Ministr školství a premiér nesplnili Programové prohlášení vlády (byla slíbena Revize RVP a bylo slíbeno vytvoření Národního programu vzdělávání - bezvýsledně). Ta aktivistická strategie nic z toho řádně nenahrazuje.
Za této situace možná můžeme být za "decentralizaci" školství rádi... Než se řídit "strategickým" (ne)řádem z MŠMT, to už je snad lepší džungle...
J.Týř
Nevím, pane Týři, proč se zbytečně rozčilujete, protože Strategie 2030+ je něco, co naprostou vetšinu učitelů po zkušenostech se strategiemi minulými vůbec nezajímá, zvláště v současné situaci. Tu Strategii si ministerstvo může vetknout za klobouk, ať už strategicky nebo nestrategicky.
Strategie 2030+ je něco, co naprostou vetšinu učitelů po zkušenostech se strategiemi minulými vůbec nezajímá, zvláště v současné situaci. Tu Strategii si ministerstvo může vetknout za klobouk, ať už strategicky nebo nestrategicky.
No právě. Nereozčiluji se, jen s pobavením a pozastavením nad lhostejností vlády a Parlamentu k osudu vzdělávání v Česku připomínám jistého Josífka Vyskočovic. :)))
Okomentovat