V Evropě se zhoršuje situace ohledně koronaviru a s tím přicházejí v platnost různá nařízení. Jedním z těch diskutovaných je i omezení školní docházky. Pozitivní zkušenost má s on-line výukou Finsko, a to proto, že do digitalizace již léta investuje. Jak si vede v porovnání s Českem, čím může jít příkladem? Lidovky upozorňují na reportáž týdeníku Die Zeit.
 |
Marjaana Ajanto (linkedin.com) |
Například software Wilma, který mají studenti ve školním notebooku, slouží ke komunikaci mezi žáky, rodiči a učiteli. Učitel tak nemusí každému z žáku či rodičů zvlášť volat či psát emaily, ale pro všechno existuje jednotná platforma, kde jsou oddělené „místnosti“ pro komunikaci, uvádí Die Zeit.
Aplikace umožňuje zaznamenávat docházku, známky žáků, jednotně nahrávat zadání i řešení domácích úkolů.
Tento přístup usnadňuje výuku jak žákům, tak učitelům. Žáci si nemusí nosit na všechno zvláštní sešity, učebnice a další pomůcky, ale stačí jim jejich notebook... „Myslím, že mým studentům toho přes dobu koronakrize moc nechybělo,“ říká finská učitelka Marjaana Ajanto. Všechny hodiny přesunula na online platformu a v komunikaci pokračovala přes aplikaci Wilma. Zdůraznila, že po dobu online výuky se ještě více soustředila na zpětnou vazbu od žáků a obou rodičů.
Problém, před kterým finská učitelka varuje, je, že rodič začne při homeschoolingu suplovat roli učitele. Řešením výuky nesmí být to, že učitel zadá cvičení v učebnici a rodiče je s dětmi vyplní. „Tady ve Finsku platí: rodič není učitel. Výuka je v kompetenci školy a nese za ní odpovědnost příslušný kantor,“ říká pro Die Zeit.
Reportáž Die Zeit naleznete
zde
0 komentářů:
Okomentovat