Školy uzavřeme podle semaforu, uvedl po středečním jednání vlády ministr zdravotnictví Roman Prymula. Jenže tímto prohlášením vyvolal zmatky. Nejde totiž o semafor, který každý týden jeho resort aktualizuje a zveřejňuje na stránkách věnovaných epidemii koronaviru. Tento semafor je rozdělen podle okresů, školy se ale v pondělí uzavřou na základě krajského semaforu, o kterém do tohoto týdne přitom takřka nikdo netušil. Tématu se věnují Seznam Zprávy.
 |
Jarmila Rážová (mzcr.cz) |
„Objevují se kraje, které jsou podle okresů prakticky celé oranžové, a proto je jednodušší vydávat opatření na území celého kraje,“ uvedla na dotaz Seznam Zpráv hlavní hygienička Jarmila Rážová.
Konkrétní příklady ale ukazují, že to tak neplatí vždy. Všude platí něco jiného. Třeba středoškoláci z oranžového okresu Rokycany mohou do školy v pondělí jít, na rozdíl od ostatních spolužáků z Plzeňského kraje, který je převážně oranžový. Ale na druhou stranu žáci ze zeleného okresu Žďár nad Sázavou nejdou do školy, protože zbytek Vysočiny je oranžový.
O tom, zda půjdou děti do školy, tedy nerozhoduje epidemiologický semafor, na který ministr Prymula odkazoval, ale řídí se to rozhodnutím krajských hygieniků.
Hra se semafory by byla jen dalším ze série klopotně vysvětlovaných kroků, kdyby se netýkala provozu všech středních škol v republice. Pro ředitele jde opět o novou a mnohdy nepříjemnou situaci i kvůli tomu, že se dosud stejně jako všichni občané v případě otázek řídili „okresním“ semaforem zveřejněným Ministerstvem zdravotnictví na jeho internetových stránkách. Ten se jich ale podle aktuálních informací vůbec netýká.
1 komentářů:
Levá ruka dělá něco jiného než pravá. Informace a dezinformace v médiích uvádějí rozporné informace. Počty nakažených skáčou jak na trampolíně, jak je zrovna viru dovoleno. Šíří se spousta historek, jak mnozí neodebrali vzorek a přesto jim přišly pozitivní výsledky. To, co je neodiskutovatelné, je zaplněnost nemocničních lůžek a počty mrtvých.
Ministerstva by si měla konečně ujasnit priority, přestat okecávat a řádně řešit problém. Každý to hází na toho druhého. MŠMT na zdravotnictví a hygienu a naopak.
Zmatek v nařízeních. Místo jasných informací a jasného řešení krize ve školství stále amatérský chaos. Místo jasného pokynu a jeho zdůvodnění, aby to pochopil i trotl, jen nezávazná doporučení, která nefungují. Kdyby učili občany s inteligencí v dolní polovině průměru, věděli by, že složitější pokyn znamená nepochopení, nesplnění a katastrofu.
Opravdu si naivně myslí, že občané čtou mnohastránková doporučení? Že se v nich vyznají? To nečtou ani mnozí učitelé.
A to nemluvím o odbojové tradici proti nařízením vrchnosti. Vždy se najdou bojovníci, kteří nehledí na oěti v okolí.
Co se stane, když oranžový okres zezelená? Navíc co je zelenému okresu platné, že je zelený, když středoškoláci na internát jezdí z půlky republiky. Pokud je většina republiky oranžová či červená, pak něco navázat na barvu okresů, která se neustále mění,je nesmysl. Čím víc výjimek, tím větší nefunkčnost.
Okomentovat