Zavírání ekonomiky je to poslední řešení při nejhorším scénáři, říká ministr zdravotnictví a epidemiolog Roman Prymula v rozhovoru pro iDNES. Zároveň ale dodává, že musí přijít opatření, která srazí reprodukční číslo. Pokud by dosáhlo rozměru dva, znamenalo by katastrofu. Prymula věří, že se situace začne zlepšovat do dvou týdnů. Zváží opatření na druhých stupních základních škol.
 |
Roman Prymula (mzcr.cz)
|
V rozhovoru zazní také tyto otázky a odpovědi:
Příští týden máte veřejnosti představit možné strategie pro boj s epidemií. Proč teď?
Aby tady pořád nebyly diskuze na téma, že se něco neví nebo je to překvapení. Cílem je ukázat komplex opatření, která se budou zapínat podle toho, jak se bude situace vyvíjet. To znamená jestli reprodukční číslo nebude klesat dostatečně rychle, budou se muset přidat opatření. Pokud však klesat bude, tak se některá opatření vypnou. Myslím, že strategii zveřejníme v pátek.
Tento pátek byl zatím z pohledu nárůstu rekordní...
Čísla zatím nejsou nic moc. Ale v pátek byla zapnuta posilovací kapacita, takže třeba v Praze natrasovali přes osm set prvních kontaktů. Což znamená, že dotrasovali i lidi z minulého dne. I proto takové číslo.
Řada škol už přešla na distanční výuku.
Mají se na omezení připravit i základní školy?
Druhý stupeň je zatím bez omezení. Ale je tam spousta případů, což je nyní dost vidět. Na základních školách to přibývá poměrně rapidně. Určitě se nebude sahat na první stupně. Ve scénářích však není vyloučeno, že druhý stupeň nějaké omezení potká.
Celý rozhovor naleznete
zde
1 komentářů:
1. až 3. třídy učme prezenčně ve skupinách po deseti dětech s odstupy a s respirátorem a nebo co nejvíce venku a od čtvrté třídy ty děti mohou být i chvíli doma o samotě( s podporou mobilů a Skype...) A rodiče se mohou střídat v zaměstnání nebo si zkrátit úvazek. Taky existují prarodiče, kteří mohou dohlédnout.(když se nebude chodit do kroužků, kin, tělocvičen a jiných zalidněných oblastí, tak se děti mohou s prarodiči stýkat. Ekonomiku to příliš nezasáhne.
Druhostupňové žáky a středoškoláky můžeme učit distančně s jasnými pravidly - nesplníš - za pět. Jako proč ne ?!
Je to jen o "morálce" něco dělat - prostě se děti musí učit. To bylo je a bude. A didaktická videa jsou, ne že ne. Jen se trochu porozhlédnout . Např. Matýskova matematika.
Kdo nemá PC, bude pracovat na papír, ten donese úkoly do školy do krabice pěšky, aspoň se projde:-)
Též si myslím, že každý učitel je ochoten podávat konzultace telefonicky - tak hodinu denně.
V archívu Učítelky je také mnoho materiálů, jen si to pustit. Jenže mě jedna z maminek odmítavě odsekla - "My televizi nemáme..."jenže v archívu je vše na netu...kdo chce, hledá způsoby, kdo ne důvody. A o tom to je.
Okomentovat