„Myslím si, že pro všechny je problematická především nejistota. Školy, rodiny ani žáci nevědí, co přesně se bude zítra nebo za týden dít. Na druhou stranu mám pocit, že se školy poučily z těch jarních měsíců a mají poměrně ucelenou představu o tom, jak mohou se žáky v rámci distančního vzdělávání pracovat. Rozhodně to ale nevnímají jako optimální formu vzdělávání, ale jen jako náhražku toho skutečného učení tváří v tvář,“ komentuje situaci pro iROZHLAS.cz psycholožka a ředitelka pražského DYS-centra, docentka Lenka Morávková Krejčová.
|
Lenka Morávková Krejčová (ff.cuni.cz)
|
V rozhovoru zazní také tato otázka a odpověď:
Zmínila jste, že učitelé už mají o podobě výuky na dálku představu. Myslíte si, že se již povedla realizovat, nebo s ní školy stále bojují?
Dle mého názoru se v řadě případů již změnila v realitu. Všechny školy se toho musely ve velmi krátkém období naučit opravdu hodně. Řada z nich si vytvořila systém a dokázala udělat to, co nefungovalo, jinak a lépe. Má zkušenost je taková, že řada škol v průběhu těch tří měsíců různě inovovala a zdokonalovala způsob a množství zadané práce i komunikaci se žáky.
Samozřejmě, že jako vždy se najdou školy, kde výuka funguje excelentně, a ty, kde je to velké martýrium. A je úplně jedno, jestli jde o výuku vyjmenovaných slov, násobilky nebo o výuku na dálku. Myslím, že školy, které dobře zvládají běžnou výuku, zvládnou i toto.
Celý rozhovor naleznete
zde
1 komentářů:
Paní "psycholožko", nezapomněla jste, že celý život je jedna nejistota!?
Nedělejte si zde reklamu, aby se Vám Vašim kolegům plnila čekárna!
Omlouvám se, ale už jsem musela takto reagovat. Je to neslýchané, jak s námi všichni manipulují - nebo se o to snaží. Každý by nám chtěl radit, pomáhat....
Žijme a PŘEMÝŠLEJME nad motivy toho, kdo co říká!!
Okomentovat