Počet nadaných žáků základních škol se ve statistikách ministerstva školství od září 2016 zvýšil zhruba o dvě pětiny. Na začátku aktuálního školního roku jich bylo 1881, zatímco o rok dříve 1080, sdělilo ČTK ministerstvo. Počet nadaných by ale podle odborníků mohl být ve skutečnosti asi padesátkrát větší.
Mimořádně nadaných jsou podle odborníků v každém ročníku asi dvě procenta. I těch se ale v ČR daří odhalovat výrazně méně. Počet těch, kteří mají individuální vzdělávací plán, se dlouhodobě pohybuje kolem 0,08 procent. Letos je to 739 dětí z celkového množství 926.108 žáků. Naproti tomu letos do škol chodí přibližně 68.000 handicapovaných a znevýhodněných žáků, kteří mají nárok na nějaký druh podpory od státu, uvedl Andrys. Jejich počet tvoří zhruba sedm procent všech dětí v základních školách.
"Obecně platí, že podpoře nadaných a talentovaných by měla být věnována mnohem větší pozornost, přičemž diskuze se naopak vedou primárně o dětech a žácích se speciálními vzdělávacími potřebami, čili s nějakou formou handicapu," podotkl Andrys.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
Jsem pro, ať mají i nadaní ve škole dobrý pocit. Jak to ale udělat s učiteli, kteří už 20 let nemají dobrý pocit, protože tohle všechno, co po nich chete není prostě v lidských silách za stávajícíh podmínek.
V očekávání dalších zajímavostí, co by se ještě všechno mělo ve škole dělat.., i když MŠMT neslyší na základní potřeby učitelů .. natož na jejich pocity ..
učitel obyčejný :-)
Okomentovat