Fyzikáři nejsou. Z mezinárodního srovnání vyplynulo, že české děti začaly pokulhávat ve fyzice či zeměpise.

pondělí 12. března 2018 ·

Fyzikáři či zeměpisáři jednoduše nejsou. Na dvou třetinách škol se nepodařilo všechna místa obsadit lidmi, kteří přírodní vědy vystudovali. Tyto předměty pak mají často na starosti učitelé jiných předmětů. „Lepší výsledky přitom v průměru mají žáci na školách, kde je výuka aprobovanými pedagogy, kteří se průběžně dále vzdělávají,“ říká ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal. Školní inspekce se v minulém školním roce zaměřila na úroveň přírodovědné gramotnosti poté, co mezinárodní šetření PISA ukázalo, že se v ní za posledních deset let české děti zhoršily. Informuje MF DNES.


„Průměrný výsledek zemí OECD, které se šetření účastní, se nezměnil, v případě České republiky ale došlo v testech ke zhoršení. Přesunula se ze skupiny zemí s nadprůměrnými výsledky do skupiny zemí s výsledkem na úrovni průměru,“ konstatuje se v národní zprávě k výsledkům PISA.

Nyní Česká školní inspekce zveřejnila svou analýzu situace na školách. Kromě nedostatku odborně kvalifikovaných učitelů poukázala i na to, že řada škol nemá k dispozici potřebné vybavení nebo že se učitelé až příliš často spoléhají pouze na tradiční výklad.

„Z naší analýzy vyplynulo, že na základních školách není aprobovaně zajištěna především výuka fyziky a zeměpisu,“ říká Tomáš Zatloukal.

Kvalitu výuky neovlivňují jen potíže s obsazením učitelských míst. Podle školní inspekce není dostatek vybavení k tomu, aby školy zajistily kvalitní výuku. „Často jde o nedostatek žákovských sad pro experimenty v jednotlivých předmětech, například laboratorní sestavy, měřicí přístroje nebo mikroskopy. Častý je také nedostatek laboratoří, kde by žáci mohli experimenty provádět,“ říká Zatloukal.

Celý text naleznete v dnešní MF DNES

0 komentářů:



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.