Fyziku musí žák především pochopit, pamětní složka je méně důležitá, říká učitel

sobota 23. prosince 2017 ·

Omezit rozsah učiva, neučit povrchně, ale probíraná témata co nejvíce vysvětlit. Tak chce krajský metodik a učitel fyziky a matematiky na Gymnáziu Jateční v Ústí nad Labem Jiří Králík zatraktivnit fyziku pro středoškoláky. Neoblíbenost předmětu podle něj nevyplývá z povahy fyziky samotné, ale spíše z buldozerového přístupu k její výuce, vysvětluje pro Děčínský deník.


„Rozsah látky je předimenzovaný. Je vyučováno příliš mnoho oblastí při příliš skoupé hodinové dotaci, a to nutí učitele vyučovat převážně povrchně. Než si žáci stačí učivo alespoň trochu zvnitřnit, aby ho byli schopni samostatně aplikovat, přesedláváme na další, zpravidla do značné míry nezávislé téma,“ popisuje Jiří Králík. Školáci se tak většinu látky učí nazpaměť.

Za tento problém si však podle Králíka může učitelská fyzikální komunita do značné míry sama. „Vždy, když se ozvou hlasy po redukci učiva, vzedme se vlna nevole s tím, že přece není možné, aby student střední školy neslyšel o povrchovém napětí kapalin, zobrazovací rovnici dutého zrcadla, výkonu v obvodu střídavého proudu s cívkou a tak podobně,“ připomíná učitel.

Fyzice by podle jeho názoru slušelo méně témat. Ta ale musí být provázaná a učitelé by je měli vysvětlit do hloubky.

Celý text naleznete v příloze Děčínského deníku Vědec, řemeslník nebo technik?

0 komentářů:



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.