Senátor Canov podal trestní oznámení na neznámé pachatele na MŠMT. Podle něj zneužili miliardy korun z dotací na sport

pondělí 5. června 2017 ·

Senátor a starosta Chrastavy Michael Canov (Starostové pro Liberecký kraj) dnes podal trestní oznámení pro podezření z podvodů v dotačním programu ministerstva školství (MŠMT), který je určený na investice do sportovních zařízení. Canov se domnívá, že v letech 2013 až 2015 byly zneužity řádově miliardy korun. Vychází z výsledků kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ). Canov znění trestního oznámení zveřejnil na webu města a autentičnost dokumentu ČTK potvrdil. Ministerstvo uvedlo, že závěry NKÚ promítlo do nového investičního programu zveřejněného minulý týden.

Michael Canov (chrastava.cz)
Canov se ve svém podezření opírá o závěry prověrky NKÚ. "Tvoří ucelenou síť, sice nepřímých, zato však přesvědčivých důkazů o tom, jak mně neznámí pachatelé působící na MŠMT neuvěřitelně nehorázným a drzým způsobem doslova tunelovali Program 133510, kdy vyváděli dotační prostředky pro jimi předem určené žadatele zcela bez ohledu na podmínky Programu a kvalitu projektů všech žadatelů," uvedl v odůvodnění Canov.

Senátor v trestním oznámení zdůraznil, že podle zjištění NKÚ ze vzorku 35 akcí, které dostaly dotaci, jich minimálně 30 nesplňovalo základní náležitosti. Při dodržování zásad dotačního programu by musely být okamžitě vyřazeny. Canov také uvedl, že MŠMT zcela ignorovalo kritéria, podle kterých se měly z programu přidělovat dotace. "Již jen toto provinění samo o sobě znamená, že veškeré dotace byly přiděleny neoprávněně resp. že byly rozkradeny," podotkl senátor.


Celý text naleznete zde

7 komentářů:

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
5. června 2017 v 22:31  

Chtěl jsem tady k tomu napsat, že se na MŠMT krade a to už od INDOŠE, ale nesmím, protože pan redaktor by to považoval na konspirační teorii a byl bych opět upozorněn, abych bez důkazů nic takového nepsal. Tak jo...
INKLUZE JE TUNEL TUNELŮ - INKLUZE JE TUNEL TUNELŮ - INKLUZE JE TUNEL TUNELŮ - INKLUZE JE TUNEL TUNELŮ - INKLUZE JE TUNEL TUNELŮ - INKLUZE JE TUNEL TUNELŮ - INKLUZE JE TUNEL TUNELŮ - INKLUZE JE TUNEL TUNELŮ došel inkoust

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Aby jste byli v obraze:
Já:
Mezi kotlíkovou dotací a valachovou inkluzí až takový rozdíl není. Jde hlavně o přelévání peněz z jednoho kotle do druhého. A cestou se zcela náhodou nějaké penízky vypaří a zmizí ve šrajtoflích organizátorů těchto donebevolajících makrotunelů...
Michal Komárek řekl(a)... 5. června 2017 8:41
Pane Nutzi, to je obvinění hraničící s konspirační teorií. Pokud máte na mysli nějaké konkrétní organizátory a "šrajtofle", měl byste podat trestní oznámení. Pokud nemáte, měl byste se zdržet nepodložených obvinění. Děkuji! Hezký den!

Michal Komárek řekl(a)...
6. června 2017 v 6:03  

Pane Nutzi, Vaše tvrzení "inkluze je tunel tunelů" nenabývá na přesvědčivosti ani grafickým zdůrazněním, ani opakováním. Bez vysvětlení a argumentů zůstává v rovině nepodloženého výkřiku, který do věcné diskuse nepatří. Hezký den!

RP řekl(a)...
6. června 2017 v 7:08  

Už se těším na konkrétní čísla vysvětlující ekonomickou výhodnost české inkluze. Smát se asi nebudu. Že se odkloňují finance na nesmyslná jakoinkluzivní školení, je snad z nabídek školení a seminářů každému jasné....

Unknown řekl(a)...
6. června 2017 v 8:31  

Zeptám se tedy jinak.
1) Je inkluze v podání "inkluze po českém způsobu" levnější než existence praktických a speciálních škol?
2) V čem z hlediska výchovně vzdělávacího procesu byly (!) praktické školy špatné?
3) Osvědčil se britský model inkluze v podání multikulturalismu?
4) Osvědčil se francouzský model inkluze založený na občanském principu?
5) V čem je tedy ekonomická výhodnost inkluze?
6) Tak finančně náročný proces, který byl stanoven MŠMT je vskutku vhodný pro bohaté státy - viz. modely finský a norský.
7) Ohrožuje již tak obrovské byrokratické (PLPP, IVP + běžná přebujelá agenda) zatížení učitelů samotnou existenci vzdělávacího procesu?
8) Probíhá tady skutečná inkluze nebo se jedná jen o přesun žáků ze škol praktických do běžných ZŠ?
9) Jsou školy hlavního vzdělávacího proudu schopny zvládnout žáky s PAS, mentálně postižené a těžší případy smyslového postižení?
10) Jsou ZŠ materiálně a personálně připraveny na proces inkluze po českém způsobu?

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
6. června 2017 v 11:45  

INDOŠ byl tunel. Internet se zaváděl do škol, které ho dávno měly. Počítače byly zastaralé, už když se kdesi ve Francii nakupovaly. Prodala se k nim školám údržba, přesto, že se do nich nesmělo nic instalovat, takže poruchy téměř nula. I paní Buzková, když po Eduardu Zemanovi nastoupila jasně řekla že došlo k trestným činům a že věc předá policii. Zameteno pod koberec, jsme přece spolustraníci.
TABLETOŠ moc nevyšel. Školy samy tak nějak pochopily, že nepotřebují hračky, které mohou zahodit, když jim dojde baterka.
A tak přišel INKLUDOŠ.
Mimochodem, proč z archivu ČT24 zmizel rozhovor s Marcelem Chládkem, kdo po jeho odvolání za údajnou paní lahodnou otevřeně hovoří o penězovodech, které z ministerstva vedou neznámo kam a to kvůli INKLUZI? A že se znelíbil tím, že začal usekávat chapadla?
Kdo udělá na MŠMT audit 20 let nazpátek?
Přečtěte si tohle, když Vám jako důkaz nestačí, že INKLUZE JE TUNEL, je stejně každému soudnému člověku jasné.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/sites/default/files/1923597-k16020.pdf

A ještě vzkaz pro pana Komárka. Přestaňte si hrát na mravokárce. Pokud s někým nesouhlasíte, tak s ním diskutujte a přestaňte poučovat, vždyť je to fakt hrozný co tu předvádíte......

tyrjir řekl(a)...
6. června 2017 v 13:48  

S panem Nutzem vcelku souhlasím s tím, že sousloví Inkluze je tunel tunelů bych nahradil souslovím

Způsob realizace systémových vzdělávacích projektů je tunel nejen na veřejné peníze, ale i na pracovní energii učitelů a žáků veřejných škol v České republice, kteří v tom chaosu nemohou vyučovat potažmo učit se, jak by měli a chtěli.

Nedivme se, že pak ve školách chybí učitelé a že děti "chodí do školy nerady", O TOMHLE se v České škole diskutuje spoustu let a Kariérní řád je, myslím, svou nepřipraveností a chybným zaměřením na především kariéristy, rozpočto a grantožrouty a nikoli na profesní rozvoj řadových učitelů docela ukázkovou třešničkou na tom, domnívám se, klientelistickém dortu.

Proti dopadu mrhání sportovními dotacemi je dopad klientelistického nepořádku v systémových vzdělávacích projektech řádově (o několik řádů) závažnější věc.

J.Týř

Viz například

Kdo a jak przní české školství

HROZÍ VZDĚLÁVÁNÍ V ČESKU ŘECKÝ SYNDROM V DŮSLEDKU KLIENTELISMU PŘI ČERPÁNÍ EU PENĚZ?

Linkování školních sešitů


tyrjir řekl(a)...
6. června 2017 v 14:02  

Mnoho energie jsme tu vydali polemikami s názory pana Šteffla, který jako podnikatel LEGITIMNĚ (tj. v souladu se zákony ČR) využívá výše popsaných nedostatků v řízení veřejného školství ČR.

Je myslím na místě položit si otázku, nakolik to bylo účelné a účinné. Otázku, zda jsme se neměli víc soustředit na nedostatky v práci MŠMT. Proč? Schopní podnikatelé budou schopni dosahovat zisku i v případě, když české školství bude řádně řízeno - a to je to, oč by nám všem mělo primárně jít.

Doufám, že paní ministryně odvolá svou demisi. Doufám také, že tentokrát Sněmovna ten nepořádek při realizaci Kariérního řádu a projektu IMKA řádně "provětrá".

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.