Varování kritiků inkluze se nenaplnilo. Začátek nového školního roku v Olomouckém kraji neprovázely žádné hromadné přesuny dětí s handicapy ze speciálních a praktických škol do běžných. „Inkluze začala fungovat už dávno. Kdo chtěl odejít, udělal to už dřív,“ poznamenal zástupce ředitele základní školy praktické v Prostějově Tomáš Jachník v reportáži MF DNES.
Mnozí ředitelé si stěžují, že nemají dost informací. „Pokud jde o finance, nikdo nám zatím nevysvětlil, co přesně se změnilo. Pořád dostáváme jeden balík peněz. Neumím rozklíčovat, kolik prostředků je tam na podpůrná opatření,“ uvedla ředitelka ZŠ Bystrovany Vlasta Dorazilová.
Na to, aby najely na nový systém podpůrných opatření, mají školy dva roky. Během tohoto období musejí všechny děti se znevýhodněním projít novým vyšetřením ve speciálněpedagogickém centru či pedagogickopsychologické poradně.
„Spousta ředitelů má pocit, že když budeme vyšetřovat podle nových pravidel, dostanou se k většímu množství podpůrných opatření, a tím také k větším částkám peněz,“ řekl Lubomír Schneider, ředitel Pedagogicko-psychologické poradny a Speciálně pedagogického centra Olomouckého kraje. „Kvůli náročným elektronickým dotazníkům, komplikovanosti postupů a papírování odhadujeme nárůst práce o 40 procent. Počet pracovníků se ale díky příspěvku ministerstva školství mohl zvýšit jen o necelých 10 procent. Dá se předpokládat, že v zákonem stanoveném termínu nebudeme schopni obsloužit všechny požadavky.“
Celý text naleznete v dnešním vydání MF DNES Kraj Olomoucký

MF DNES: Inkluze není invaze. Varování kritiků se nenaplnila. Chybí ale informace a čas.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
8 komentářů:
Varování kritiků se nenaplnila.
Možná především proto, že kritici, na rozdíl od odborníků, varovali.
Varování odborníků se bohužel naplnily: poradny nestíhají, podpora poraden selhala a elektronické formuláře byly distribuovány pozdě, žáci nedostávají potřebná podpůrná opatření, peníze na školy nedorazily, kvalifikovaní asistenti pedagoga na pracovním trhu nejsou...
Přesun žáků z praktických škol nenastal, protože navzdory tvrzení aktivistů o něj není zájem. Je ale otázkou, jak se zachovají poradny při rediagnostice.
A skutečné vyhodnocení legislativních a administrativních změn budeme moci udělat až za rok, kdy bude jasné, jak bude postaráno o žáky 1. ročníků se SVP.
Podle mě je nutné, aby celý systém zkolaboval. Jedině potom se celá věc začne systémově řešit. Do té doby se budou vrcholní představitelé plácat po ramenou, jak nám ta inkluze pěkně běží.
Já tomu nevěřím. Ono to navíc nikdy úplně nezkolabuje. Bude se to vpořád s..t, ale nezkolabuje to.
Zatím jediným výsledkem inkluzářské štvanice je nárůst chaosu ve financování a nárůst počtu nesmyslných papírů, které kde kdo vyžaduje. A ovšem záplava spamu - denně několik nabídek školení od NNO, jak úžasně teď mají školy inkluzařezávat. Buzerace, zmatek, prachy - o děti vůbec nejde.
Autor titulku je tuctový demagog. Opět si vybral ministryní omílanou invazi. Že však školy pociťují uspěchanost, nedostatek informací a zmatek jen dokazuje, že varování se "kritiků" se naplnila.
Skuteční kritikové inkluze o žádné invazi nehovořili, ale hovořili přesně o těch problémech, které se nyní projevují, a o nichž se hovoří v předcházejících příspěvcích.
Já jen přidám čerstvou zkušenost z naší školy. Předesílám, že v minulých letech jsme na naší škole vzdělávali několik těžkých dyslektiků, a to i na druhém stupni, a vždy jsme k nim měli asistenta minimálně na půl úvazku. Na konci školního roku jsme řešili s PP poradnou přidělení asistenta pro dalšího takového žáka. Dostali jsme radu, že máme s žádostí počkat na začátek nového školního roku, prý to už bude na asistenty vyčleněno více peněz a bude možné je lépe ohodnotit. Řekli jsme si fajn, počkáme. Jak to celé dopadlo? Ano, asistenta nám PP poradna doporučila, jenže ne na půl úvazku, jak jsme předpokládali, ale na čtvrt. A teď sežeňte někoho solidního, kdo vám půjde za těch pár šupů (cca 3000 Kč) do školy každý den.
http://www.tyden.cz/rubriky/nazory/handicap-ministryne-skolstvi-kateriny-valachove_399360.html
Okomentovat