O společném neboli inkluzivním vzdělávání na českých školách se mluví především v souvislosti s dětmi zdravotně handicapovanými. Jak ovšem upozorňuje ministryně školství Kateřina Valachová v reportáži Deníku.cz, novela má daleko širší záběr i cíl: „Upravuje nárok každého dítěte na materiální a personální podporu v rámci běžných základních škol. Zdůrazňuji, že jde o potřeby všech dětí, tedy jak ty se zdravotním postižením, tak ty mimořádně nadané."
Jenže právě o talentované žáky se vzdělávací systém příliš starat neumí. V Česku má zhruba 210 000 dětí ve věku 5-18 let IQ vyšší než 115 a až 52 000 dětí nad 130. Přesto jen každá pátá základní škola v ČR má na prvním stupni jednoho až pět žáků odborně identifikovaných jako mimořádně intelektově nadané dítě (MiND). Na druhém stupni tohoto počtu dosahuje každá čtrnáctá škola. Vyplývá to z průzkumu nadačního fondu Qiido, do kterého se zapojilo 22,4 procenta ředitelů základních škol.
Právě Qiido se od roku 2014 zaměřuje na komplexní podporu vzdělávání mimořádně intelektově nadaných žáků. Jeho cílem je dosáhnout, aby do pěti let byla v každém kraji alespoň jedna ZŠ, která bude rozvíjet vědomosti i sociálně-emoční dovednosti malých talentů.
Celý text naleznete zde

Deník.cz: Inkluze směřuje i na nadané děti. O ně se ale příliš starat neumíme
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
6 komentářů:
"Jeho cílem je dosáhnout, aby do pěti let byla v každém kraji alespoň jedna ZŠ, která bude rozvíjet vědomosti i sociálně-emoční dovednosti malých talentů."
Jedna škola v každém kraji? To ty děti budou segregované ve speciálních školách?
Ty školy budou internátní, nebo tam ty malé talenty budou dojíždět?
Kdo a jak je bude rozvíjet, budou na to existovat specializovaní učitelé, schopní rozvíjet talentované děti, z nichž každé je individualita?
Jooo!
Segregací k inkluzi!
Motto tohoto tisíciletí...
Ano, přiznejme si, že zejména učitelé na 1. stupních základních škol neumí s nadanými dětmi pracovat. Na prvním stupni je předstih těchto dětí nejzřetelnější a lze je snadno otrávit neustálým stupidním opakováním písemných výpočtů, které zvládaly zpaměti v pěti letech, a písemným řešením slovních úloh, jejichž náročnost je jim směšná. Na druhý stupeň pak už tyto děti dorazí otrávené a znuděné. Lze však z tohoto problému obvinit jen učitele? Vždyť vzdělávání těchto dětí na rozdíl od vzdělávání dětí s LMP nikdy nikoho pořádně nezajímalo. A existují snad pro ně upravené učebnice či sady výukových materiálů? Neexistují. Jenže jedna škola v kraji tento problém opravdu nevyřeší.
http://www.tyden.cz/rubriky/nazory/handicap-ministryne-skolstvi-kateriny-valachove_399360.html
při minulém zápisu uvedlo 12 matek z 18, že mají obzvláště nadané či pouze nadané dítě a že si školu zvolili proto,že bude s jejich talentovaným dítětem individuálné pracovat a rozvíjet jeho nevšední talent (ovládání mobilu,znalost tv pořadů,poznávání zvířátek)
nevšední talent (ovládání mobilu,znalost tv pořadů,poznávání zvířátek)
...seznam pokémonů a 666 level WoWky...
Okomentovat