Kulatý stůl SKAV a EDUin: Jak dlouho se těší prvňáček do školy? Kam mizí motivace k učení?

pondělí 12. září 2016 ·

Stálá konference asociací ve vzdělávání (SKAV) a EDUin zvou na další z pravidelných kulatých stolů. Ve čtvrtek 15. září v budově ZŠ Vodičkova 22 v Praze budou diskutující hledat odpovědi například na otázku: Co se (ne)stane, když se dítě přestane těšit do školy?

Dalšími tématy kulatého stolu jsou:
- Co se děje s motivací žáků během povinné školní docházky?
- Jak efektivně rozvíjet motivaci k učení u každého dítěte a jaké podmínky jsou pro to potřeba?
- Jaký význam má v dnešním světě motivace k učení?

Pozvaní účastníci panelové diskuze:
- Soňa Rýdl, lektorka Respektovat a být respektován
- Denisa Sedláčková, vedoucí programu pro rodiny, IQ Roma servis
- Lukáš Šlehofer, lektor a učitel, Gymnázium Na Zatlance, Praha 5
- Jana Udatná, Společnost Montessori, zakladatelka a ředitelka ZŠ Donum Felix – Montessori ve Slaném
- Jana Zapletalová, náměstkyně, sekce pro pedagogicko-psychologické poradenství, prevenci a institucionální výchovu, Národní ústav pro vzdělávání

Moderuje:
Tomáš Feřtek, EDUin

81 komentářů:

Zdeněk Bělecký řekl(a)...
12. září 2016 13:04  

Odmítl jsem pozvání k účasti, protože nerad marním čas zbytečnými diskusemi. Proč zbytečnými, zkusím stručně vysvětlit drobnou změnou úvodních otázek, z níž snad ona nesmyslnost dostatečně vyvstane. Tedy: Jak dlouho se novomanžel/ka těší na manželství? Kam mizí motivace k manželství? Co se děje s motivací novomanželů během manželství? Jak efektivně rozvíjet motivaci k manželství u každého novomanžela a jaké podmínky jsou pro to potřeba? Jaký význam má v dnešním světě motivace k manželství? Dovětek: Očekávaný objev Ameriky, tj. poučení o vnitřní a vnější motivaci, se má k objektivnímu popisu důvodů lidského konání asi tak jako sdělení, že na začátku se člověk narodí a na konci zemře. Jinými slovy míra zjednodušení je tak vysoká, že tvrzení nemá prakticky žádnou výpovědní hodnotu. Nic víc bych v očekávaném formátu a složení debatérů stejně říci nemohl, tak to sem aspoň napíšu.


Nicka Pytlik řekl(a)...
12. září 2016 13:56  

Jakože smekám, pane Bělecký. To Vám ti naši odborní hoší neodpustí.
Hodnota tohoto portálu dopopravdy spočívá v mnohých diskutujících.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
12. září 2016 14:42  

No já nevím. Přestože s panem Běleckým souhlasím, měl-li možnost se zúčastnit, mohl jim to tam říct do očí a hrát roli nejednotného člena kulatého stolu, pak mohl na protest bouchnout do stolu a hrdě odejít. Nestálo by ho to tolik času a zazněl by hlas rozumu. Ty naivisty musí nějaký realista hlídat. Jinak jsou jak děcka bez dozoru - začnou vymýšlet ptákoviny.

Pak nám tady pan Komárek vystaví článek opěvující jednotu závěrů kulatého stolu a přednese nám (ten článek, ne pan Komárek) snůšku blbostí.

Miloslav Novotný řekl(a)...
12. září 2016 16:21  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Miloslav Novotný řekl(a)...
12. září 2016 16:23  

Pane Bělecký, Ezop by to líp nenapsal.
Návrh opravy pro 14:42: Nejde ani o naivisty ani o děcka, ale o placené škůdce. O děti jim ani v nejmenším nejde, ty jsou jen živými štíty v řízeném nastolování chaosu v českém národním školství. Navíc, téma je zástupné. To, co se vytrácí, není motivace. Prostě zhruba v tom věku u dětí odeznívá instinktivní učení a přes fázi „a puoč“ nastupuje vědomé začleňování do společenství, realizující se rovněž učením. Myslím, že by se to nemělo zaměňovat. Instinkt zákonitě odezněl a musí se přepřahat, aby to jelo dál. Navíc, obrazně řečeno, je to v kopci, klouže to, koně se plaší, nepohoda vůkol i v dítěti. Pro dítě je to těžké období, ne jediné a samozřejmě překonatelné. Ostatně od nepaměti všechna společenství svým dětem v tom pomáhají. Hledat v tom nějaké ubíjení motivace je blud hodný marketingu podnikatelky Nováčkové a podobných "prodlužovatelů" dětství za úplatu.

CatCatherine25 řekl(a)...
12. září 2016 17:41  

Prodlužování dětství za úplatu - to je velmi výstižné.

Eva Adamová řekl(a)...
12. září 2016 17:54  

Než děcko nastoupí do školy těší se do ní, pak už se logicky těší spíš ze školy. A tak je to správne, tak to má byt.

Jirka řekl(a)...
12. září 2016 18:11  

Bacha, už jde! Děcka neblbněte, zase bude průšvih.
Je to tak spravne? Má to to tak byt?
Já říkám jasněéééé! Pytlíku, nahraj! Mílo, hustý! Eviku, boduješ! Zdenda je jednička!
SKAVové a EDUini neblbněte! Dyť jsou tady děti!

Tajný Učitel řekl(a)...
12. září 2016 19:23  

Pěkně znějící moudra pane Bělecký. Takové úderné, Hřebíky na hlavičku. Perly. Tesat.

Dokud vám vaše dříve natěšené děcko, nepřijde domů po prvním měsíci ve vytoužené škole otrávené a s nechutí tam zítra a každé další ráno jít; stav který přetrvá dalších minimálně 13 let. Třetí v pořadí. Stejná situace, různé školy, různí učitelé. Zobecnění pravíte? Možná. Ale statisticky signifikantní. Tak si už konečně přestaňme namlouvat že je vše v cajku a že je to přeci normální jako v manželství. Manželé v trablech se ovšem mohou rozvést, dítě se školou nikoliv. Smůla pacholci.

Nicka Pytlik řekl(a)...
12. září 2016 19:36  

Založte si vlastní školu, člověče, a už ty svoje děti netrapte.
Bude to v nich kvasit celý život, jako v jejich tatínkovi.

Nicka Pytlik řekl(a)...
12. září 2016 19:41  

Smůla pacholci.

Normální, demotivací trpící dítě to zabalí už po základní škole. Tady běžně ještě nejméně dvanáct dalších let. Jako můry kolem petrolejky. Štokholmský syndrom jak vyšitý.

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
12. září 2016 20:04  

Že je "otrávené a s nechutí tam zítra a každé další ráno jít"? Copak se stalo? Paní učitelka chtěla, aby si umývalo ručičky, psalo písmenka a netlouklo spolužáky penálem?

Michal Komárek řekl(a)...
12. září 2016 20:10  

pane Novotný, napsal jste:

"O děti jim ani v nejmenším nejde, ty jsou jen živými štíty v řízeném nastolování chaosu v českém národním školství"

A to je nepodložená urážka a tvrzení na hraně šíření poplašné zprávy. Já tady vážně takový způsob diskuse nechci. Můžete, prosím svoje tvrzení nějak doložit? Máte-li argumenty a fakta, velice rád publikuji Váš příspěvek jako samostatný text. Byl by velmi důležitý i zajímavý. Díky! hezký večer!

CatCatherine25 řekl(a)...
12. září 2016 21:19  

"Dokud vám vaše dříve natěšené děcko, nepřijde domů po prvním měsíci ve vytoužené škole otrávené a s nechutí tam zítra a každé další ráno jít......"

Adaptační problémy mohou ve škole mít i docela zdravé děti, a co teprve "inkludované" dítě s mentálním postižením, které je mentálně o několik let mladší než jeho spolužáci, nerozumí ničemu z obsahu výuky, nikdo se s ním nechce kamarádit, spolužáci se mu smějí a nadávají mu do debilů....

Nicka Pytlik řekl(a)...
12. září 2016 21:20  

to je nepodložená urážka

A kdopak nám to tady šíří poplašná podezření o demotivovaných dětičkách možná už na konci listopadu prvního roku povinné školní docházky. Věčně otrávených středoškolácích, z kterých nám posléze vyrostou věční vysokoškolští studenti. Za ta léta jsem zažil celé rodinný klany ledvá prolézajících demotivantů.
A kdopak nám tu v každé druhé větě uráží učitele státní školy svalujíce na ně vinu za neprospěch kdejakého lenocha a budižkničemy, kterého pak budou, dnes vyskající, posléze nešťasní rodiče živit až do jeho důchodu? Za ta léta jsem jich už zažil...
V každém případě popustím uzdu svojí fantazii, a zkusím formulovat nějakou podloženou urážku.

Eva Adamová řekl(a)...
12. září 2016 21:38  

Tajný, neměl byste se spíš zamyslet nad způsobem výchovy svých dětí? Ono totiž, věřte nebo nevěřte, 99 % děcek se školou zas až takový problém nemá. A u těch, které ten problém mají, se spíše jedná o problém jejich rodičů související s příliš velkými požadavky na své děti a s příliš velkým tlakem, který na ně vyvíjejí, a u některých zase s tím, že ze svých miláčků vychovali choulostivé květinky, které vystresuje už jenom to, že jim učitelka nakoukne přes rameno, aby zkontrolovala, jak ty čárky do písanky sázejí.

Miloslav Novotný řekl(a)...
12. září 2016 22:38  

Pane Komárku, co Vy označujete jako urážku, rád doložím. To není nic obtížného. Z mého pohledu je zrušení přílohy RVP-ZV LMP zločin spáchaný na dětech. S přitěžující okolností, že se jedná o děti osudově krutě postižené. Seznam těch, kdo to prosadili a nadále obhajují, si sestavte sám. Až s tím budete hotov, Vy sám nám napište samostatný článek o tom, jak si myslíte, že k onomu zrušení došlo, a proč. Začněte třeba rokem myslím 2007 a příšerným rozsudkem ve věci D.H. a spol., vyneseným ESLP a následným koordinovaným nátlakem na vládu České republiky.
O poplašné zprávě pomlčte. S tím nemám nic společného. Tou je naopak a bezesporu pozvánka ke kulatému stolu, pod níž se zbytečně hádáme. Opakuji zde posté, jsem z učitelské rodiny, před učiteli na zadek nepadám, ale když se ve veřejném prostoru neustále producírují individua, pokoušející se přesvědčit národ, že naše děti vyučuje několik set tisíc opovrženíhodných nedouků, kteří dětem jen ubližují, neznám bratra (taky kantor).

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
12. září 2016 23:07  

Pane Komárku s urážkami opatrně.
Zveřejnil jste např.:
http://www.ceskaskola.cz/2016/08/spolecnost-scio-otevira-tri-nove.html
s názvem "Společnost Scio otevírá tři nové ScioŠkoly. Jako alternativu k zastaralému systému základního vzdělávání"
a vlastním vysvětlením:
"Za titulek jsem samozrejme odpovedny ja. Nechci prebirat tiskove zprávy jako takove, chci zdůraznit něco podstatného, nejaky konflikt, téma."

Napadne Vás vůbec, že tím urážíte desetitisíce učitelů? Článkem, který slouží jako Štefflovo PR za účelem vytváření zisku dehonestováním státních škol?

Je to ještě horší, než nepodložená urážka! Abych nakonec páně Týřovi nedal za pravdu...

Fanda Moudry řekl(a)...
12. září 2016 23:11  

Pane Tajný, jestli jsou vaše děti stejné jako vy, pak se není čemu divit. Založte si rodinnou školu a možná budou spokojeny. Vyučujte je doma sám. Pravdou taky je, že na druhém stupni je musí vyučovat absolvent VŠ. Tak pořád neskuhrejte. Ještě je můžete umístit do nějaké soukromé školy. Možná se bude dětem líbit třeba SCIO škola. Zamyslete se a vyjděte svým dětem vstříc. Vše pro děti. Možností máte přehršel.

Fanda Moudry řekl(a)...
12. září 2016 23:16  

Víte co je Anonymní z 21:30 zajímavé? Nikdo z MŠMT se učitelů nezastane, asi se jim to na MŠMT i líbí. Někteří aktivisté se pak chovají jako zemští škůdci. Fakticky pomalu začínají narušovat základní funkce státu.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
12. září 2016 23:22  

Mimochodem, divíte se nabroušeným učitelům? Prioritní školství dostalo 6 + diskutabilní 2 procenta.
http://zpravy.idnes.cz/vlada-pridala-lekarum-i-sestram-10-procent-polepsi-si-cely-verejny-sektor-1oy-/domaci.aspx?c=A160912_202230_domaci_kop
Autobusy už jsem někde odkazoval. Čeští učitelé patří mezi nejhůře placené ze zemí OECD. Mají čeští žáci nejhorší výsledky? Sere se nám na hlavy posledních 25 let, Feřtekové, Štefflové, Kartouzové, novináři, rodiče. K tomu totálně pos...ná inkluze.

Platy na ho..no a pořád mají žáci NAVZDORY tomu všemu výsledky srovnatelné s daleko lépe placenými kolegy z jiných států.

Nevidíte si do úst pane Komárku. Voláte po slušné diskusi, ale sám jste na straně, která učitele uráží dlouhodobě. Ale to už se na podloženost důkazů samozřejmě neptáte, to se nehodí do krámu.

Nicka Pytlik řekl(a)...
12. září 2016 23:24  

Abych nakonec páně Týřovi nedal za pravdu.

To je ale velmi vážná hrozba. Asi bych to nehrotil. Až tak moc...
Pamatujte, že opovědění je v českém právu od roku 1495 zapovězeno.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
12. září 2016 23:33  

:-)
Mě stejně jednou smaže taky, cítím to.

(Jinak pozitivní jistě je, že i obvoďáci půjdou asi do stávky. Bodejť, nemají už co žrát...)

Michal Komárek řekl(a)...
12. září 2016 23:37  

Pane Novotný, děkuji za odpověď. Myslím ale, že víte, co mám na mysli. Rozumím Vaší pozici a věřím, že se opírá o reálnou zkušenost. Nerozumím ale tomu, proč lidi, kteří si myslí něco jiného a mají jinou zkušenost označujete rovnou za někoho, kdo řídí nastolování chaosu v českém školství a komu nejde o děti. Tahle atmosféra vzájemného podezírání, nedůvěry až nenávisti diskusi ale především řešení čehokoli určitě neprospívá...

Anonymní z 21:30

Ten titulek chce vyjádřit intenci Scioškoly, chce ve zkratce shrnout, oč jde. Není to můj komentář, moje hodnocení. Je to informace... Ano, je tam riziko, že se mi ta zkratka nepovedla, nepovede, ale myslím, že v tomto případě to docela sedí...

Díky! Hezký večer!

Fanda Moudry řekl(a)...
12. září 2016 23:39  

12. září 2016 23:33

Ne nadarmo se tomu říká stávka milionářů.

A ještě k tomu mazání. Cenzura je svinstvo, pač lidé potom lezou do ilegality. Stát zas tolik konfidentů nemá, aby to vše ohlídal.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
12. září 2016 23:50  

"ale myslím, že v tomto případě to docela sedí... "

A tak znova. Říká se myslet, znamená ho.no vědět. KDE jste přišel na to, že naše školství je ŠPATNÉ neb zastaralé se jinak chápat nedá? Jak chcete tuto urážku podložit?

Jestli ne a chcete zůstat u "myšlení", OK. Pak ale přestaňte napadat diskutují a chtít po nich nějaké důkazy o smyšlených urážkách - MAJÍ NA TO STEJNÉ PRÁVO JAKO VY!

Vl.Václavík řekl(a)...
12. září 2016 23:59  

Že mizí motivace k učení je vlastně tragédie školního vzdělávání - v některých školách a v některých třídách. Chápat "učení jako mučení" je příkladem velice zastaralého přístupu. Současná psychologie přináší řadu podnětů pro novou organizaci učebního procesu, který by měl směřovat k pozitivním stránkám lidských prožitků. Tím je míněna například radost, pocit štěstí, zaujetí životem (odborná terminologie používá v této souvislosti pojem "stav plynutí - flow"). Odmítám námitku, že je přece nejdůležitější, aby se děti něco naučily. Rozhodující je, v jakých podmínkách individuální učení probíhá.
Podmínky, vytvářené učiteli - učitelkami, jsou předpokladem požadovaného výkonu (i při učení). Ale to právě často nezvládají. Proto se o nich někdy tak špatně mluví (píše), proto rodiče hledají nebo dokonce zakládají alternativní školy.
Mizející motivaci je třeba se věnovat.

Nicka Pytlik řekl(a)...
13. září 2016 0:03  

riziko, že se mi ta zkratka nepovedla

Nebuďte na sebe, pane Komárku, zase až tak příkrý. To se dnes už nenosí. Nemyslím si, ale jsem přesvědčen, že články jsou otitulkovávány zdařile. Je tu naděje, totiž, že to časem třeba už nevydrží a zapojí i ti, kteří doposud jen četli. A to by bylo skvělé. Tak jen tak dál, pane šéfredaktore.

Nicka Pytlik řekl(a)...
13. září 2016 0:09  

Odmítám námitku, že je přece nejdůležitější, aby se děti něco naučily. Rozhodující je, v jakých podmínkách individuální učení probíhá.

Operace Vašeho tlustého střeva se mi, pane Václavíku, pravda, moc nepovedla.
Ale zase na druhou stranu... docela jsem si ji užil.

Pavel Doležel řekl(a)...
13. září 2016 1:25  

"Mizející motivaci je třeba se věnovat."

Pane Václavíku Vladimíre,

k tomu, abych se věnoval mizející motivaci, obávám se, nemám dostatek motivace. Musíte ty světové, moderní a politicky korektní výzkumy holt zvládnout beze mě.

Pavel Doležel řekl(a)...
13. září 2016 1:32  

"Dokud vám vaše dříve natěšené děcko, nepřijde domů po prvním měsíci ve vytoužené škole otrávené a s nechutí tam zítra a každé další ráno jít; stav který přetrvá dalších minimálně 13 let. Třetí v pořadí. Stejná situace, různé školy, různí učitelé. Zobecnění pravíte? Možná. Ale statisticky signifikantní. Tak si už konečně přestaňme namlouvat že je vše v cajku a že je to přeci normální jako v manželství. Manželé v trablech se ovšem mohou rozvést, dítě se školou nikoliv. Smůla pacholci."

No tak jestli jsou po vás, tak to chápu. To je jako když jede ten debil po dálnici v protisměru a poslouchá rádio.

Pavel Doležel řekl(a)...
13. září 2016 1:35  

Pane Pytlíku, ujišťuji Vás, že operaci tlustého střeva byste si neužil. Ani nějakého aktivistického, či dokonce obecně prospěšného.

Jana Karvaiová řekl(a)...
13. září 2016 6:11  

Motivace mizí, protože mnoho dětí je naučeno, že vše dostanou "zadarmo". Doma nic moc nemusí, nepodílí se na chodu domácnosti. Aby se neunavily. nebo já nevím, proč rodiče dnes takhle smýšlejí. Potom je jasné, že pokud do výchovy vstoupí osoba, která dělá něco jinak než taťka s mamkou, je zle.

Tento průzkum je podobný, jako když jsem jela na lyžák. Já, absolutní nelyžař. Ještě v autobuse všichni kolem mě tvrdili, že jsou na lyže úplně blbí a lyžovat neumí nebo jen trochu, prostě, že jedou kvůli tomu, že je to povinné. Pak se na ta prkna postavili a jeli. Super. Jen dvě jsme se tam kymácely a dělaly lavóry ve sněhu. A takhle podobně se často děti, studenti a dospělí lidé vyjadřují k mnoha věcem ve svém životě. Většinou je to póza, ne pravda. Jen u malého procenta je možné věřit.A jen trubky mohou podobné věci brát zcela vážně.
uvědomte si, kolik lidí kolem vás asi chodí s naprostým nadšením do práce?! Copa s tím uděláme? Kulatý stůl?

Janek Wagner řekl(a)...
13. září 2016 6:55  

Re: "Nerozumím ale tomu, proč lidi, kteří si myslí něco jiného a mají jinou zkušenost označujete rovnou za někoho, kdo řídí nastolování chaosu v českém školství a komu nejde o děti. Tahle atmosféra vzájemného podezírání, nedůvěry až nenávisti diskusi ale především řešení čehokoli určitě neprospívá..." Nejde přeci o to, co si myslí či jakou zkušenost mají, ale o to, co v praxi dělají. U řady z nich se to dá docela dobře vysledovat a dokladovat. Ignorují jiné názory a žádnou diskusi nepřipouštějí. To není podezírání, to je jen moje zkušenost. A je jedno, jestli šlo o Internet do škol, o systémové národní projekty v éře Dobeše nebo o prosazování inkluze, změny financování regionálního školství nebo kariérní řád.


Anonymni z 21:30 řekl(a)...
13. září 2016 6:57  

Tady je článek o tom, kam "ustupování prvňáčům" vede v pozdějším věku:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/usa-chicago-jednak-jako-horor-ale-tez-jako-vzor-fqi-/p_zahranici.aspx?c=A160911_171958_p_zahranici_wag

mirek vaněk řekl(a)...
13. září 2016 8:01  

Málokterý článek na tomto portálu dosahuje kvality diskuze.

Abych odpověděl na otázku v titulku článku. Záleží na dítěti a okolí. Moje dcera se těšila do školy už od začátku školky. V posledním ročníku školky se těšit přestala, protože ji děti okolo, začaly školou strašit, jak bude muset dělat domácí úlohy. Pak v první třídě měla spolužáka, který byl starší, rozšlapával dětem kufříky a mlátil je. Občas přišla ze školy s modřinou. Teď je "postižený spolužák" na jiné škole, takže bude líp. Možná s tím bude mít škola problémy, až si toho všimnou inkluzionisté.

Proto bych doporučoval rozlišovat pojmy motivace k učení a docházka do školy!

Po mnoha letech ve školství s tvrzením pana Novotného:

"O děti jim ani v nejmenším nejde, ty jsou jen živými štíty v řízeném nastolování chaosu v českém národním školství"

plně souhlasím. Dokonce se domnívám, že se to netýká jen školských příživníků, ale i některých úředníků a politiků.

Tajný Učitel řekl(a)...
13. září 2016 8:39  

To jsem mohl čekat a vlastně ani nejsem překvapen. Jakákoliv škola a její učitelé tvoří mikrokosmos dění ve společnosti. Pokud se majoritní společnost skládá převážně z xenofobních zemanoidních venkovanů, zákonitě se to promítne i za katedry. Úroveň zdejší diskuze je toho zářivým důkazem.

Rád bych, aby se mé děcko do školy těšilo. "To není normální, normální dítě se do školy netěší. Stejně za to mohou špatní rodiče."

Rád bych, aby se děcko ve škole něco naučilo. "Pak to bude bolet, protože to lze jedině drilem, strachem, potem a krví."

Rád bych, aby děcko mělo rádo své učitele. "Ti mají příliš málo peněz na to, aby byli oblíbeni."

Rád bych aby dítě bylo ve škole v bezpečí. "Učitelé jsou přetíženi a nemají čas zabývat se důvody nekázně, ze které stejně mohou rodiče. "

Rád bych, aby dítě nebylo pořád testováno a poměřováno s ostatními. "Jak jinak zjistíme, zda umí to, co umět dle rvp má?"

Rád bych aby mne učitelé vnímal jako partnera v procesu vzdělávání mého dítěte, nikoliv jako obtížný hmyz. "Mají málo peněz a je na ně, z neznámého důvodu, štvavá kampaň ze strany neziskovek, médií, soukromých škol a vlastně všech."

Atd, atp, ad infinitum...

Josef Soukal řekl(a)...
13. září 2016 8:53  

Příspěvek TU mj. vysvětluje radikálně odmítavou reakci těch učitelů, kteří se v rodinách a ve škole naučili, že je slušné se pod své názory podepsat.

Michal Komárek řekl(a)...
13. září 2016 9:09  

Anonymní z 21:30

Nerozumíme si - když jsem napsal, že "si myslím, že v tomto případě to docela sedí", měl jsem na mysli vystižení intence Scioškoly. Není to moje hodnocení, můj komentář, ani nepíšu, že si myslím, že Scioškoly mají pravdu a školství je zastaralé. Informuji o tom, co jsou Scioškoly. Díky. hezký den!

Michal Komárek řekl(a)...
13. září 2016 9:15  

Janek Wagner napsal (o "odbornících"): "Nejde přeci o to, co si myslí či jakou zkušenost mají, ale o to, co v praxi dělají. U řady z nich se to dá docela dobře vysledovat a dokladovat. Ignorují jiné názory a žádnou diskusi nepřipouštějí. To není podezírání, to je jen moje zkušenost. A je jedno, jestli šlo o Internet do škol, o systémové národní projekty v éře Dobeše nebo o prosazování inkluze, změny financování regionálního školství nebo kariérní řád."

Pan kolego, ta Vaše zkušenost je nepochybně velmi bohatá a velmi zajímavá. bez kjakékoli ironie. Ale tady v diskusi prostě nevyzní, pokud nebudete konkrétní. Navíc je zjevné, že lidí, o kterých jsme tady poslední dobou diskutovali - Klára Laurenčíková, Tomáš Feřtek, Bob Kartous... - se třeba Internet do škol vůbec netýká a těžko je lze podezřívat z jakékoli podpory ministra Dobeše... Jsou tu zjevně různí lidé, spjatí s různými projekty a politickými konstelacemi, s různou motivací, různými zájmy... Nemá smysl je obecně zařadit do jedné kategorie "nepřátel". Díky! Hezký den!

Janek Wagner řekl(a)...
13. září 2016 9:34  

Začněte odkazem: http://www.ceskaskola.cz/2016/03/janek-wagner-bida-propagatoru-inkluze.html. Ozvu se opět asi až večer, mám dost práce jinde.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
13. září 2016 9:47  

"Nemá smysl je obecně zařadit do jedné kategorie "nepřátel"."

To určitě ne. Indoš nezpůsobil vyjma financí víceméně žádnou újmu ani devastaci školství. "Reformátoři a i(nk)luzionisté" jsou daleko horší, než Indoš.

Ygrain řekl(a)...
13. září 2016 9:49  

Pane Komárku, snaha udělat z diskusí místo se sluncem v duši vás nepochybně šlechtí, ale tím neustálým děkováním a hezkodnováním toho nedosáhnete.

Co se týká mizející motivace - jak dlouho vydrží člověk těšit se z nějaké povinnosti? Učím ještě pořád ráda. Některé hodiny a dny mě doslova nabíjejí energií. Ale že bych vstávala ráno s radostí, že jdu do práce, to tedy ne.
Můžeme se snažit učit zábavnou a zajímavou formou, můžeme se třeba stavět na hlavu, ale dříve či později narazíme na něco, k čemu je potřeba práce, nejen zábava,a někdy dokonce opravdu krev, pot a slzy. A do toho se nepouští rád nikdo.

Nicka Pytlik řekl(a)...
13. září 2016 9:57  

Bývaly doby, kdy jsme se s dětmi bavili o tom, co si od studia slibují, čeho a jak by chtěli dosáhnout, a tak nějak podobně. Už to nedělám. Prý lezu lidem do hlav a hraju si na samozvaného psychologa.
Odbočka - Pytlikova logika se potýká s představou stavu 'hrát si na samozvaného psychologa'. Je to až k zbláznění. - Konec odbočky
Je to, pravda vyjímečný případ, ale přesto. Zajímalo by mne, jak motivovat žáka, který hned zkraje svého pobytu ve střední škole, sdělí, že tu prostě nechce být, a po celou dobu toho pobytu to dává nepokrytě najevo. Tento případ je vyjímečný tím, že na rozdíl od mnohých svých spolužáků to řekl nahlas.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
13. září 2016 10:52  

",a někdy dokonce opravdu krev, pot a slzy."

Ježíši neblbněte, to si od nás už ani kůrku chleba nikdo nezme a skončíme u soudního dvora v Haagu...

Ivana řekl(a)...
13. září 2016 11:50  

Pane Komárku, píšete " Já tady vážně takový způsob diskuse nechci". Nemůžu si pomoct, ale zní mi to velice majetnicky.Ještě mi tam chybít to tytyty...... Česká škola je pomalu jediné místo, kde se učitelé mohou sejít a podiskutovat, i když za asistence tajných. Já jsem se sem vždy těšila, na pana Pytlíka, Sotoláře, Běleckého, paní Karvaiovou a ostatní. Nemusím vždy s každým z nich souhlasit, ale vážím si jich a respektuju jejich názory. Mám ráda, když si po řečtení myšlenky řeknu, že přesně takhle jsem to cítila, ale nemohla jsem najít slova k vyjádření. Jsem vděčná všem, kdo dokáží svými slovy vyjádřit názor ostatních a navíc se u toho můžeme zasmát a vážnost situace trochu odlehčit.
Nikdy jsem tady nezažila, že by někdo někoho urážel, přestože udržet se na uzdě může být občas náročné. Před lety sem chodil účastník s nickem znějícím jako nějaká střelná zbraň, ale ten do ostatních pořádně tepal, to byly grády......I tak jsem se ale nikdy necítila uražená a byl to skvělý adrenalin.
Teď je to jiné, když si přečtu některé příspěvky, tak mám depresi, pak se začnu stydět, že jsem také učitelka, protože zobecnění naší neschopnosti je snad každodenní tématika ve všech médiích. A kdybyste nám, pane Komárku, tady popřál hezký den bezpočtukrát, tak nezlobte se, ale nezní mi to upřímně. Nevěřím vám, omlouvám se za upřímnost.
Zato s panem Pytlíkem bych šla hned na pivo.....

Michal Komárek řekl(a)...
13. září 2016 12:14  

Pani Ivano, ja si samozrejme velice vazim toho, ze na Ceskou skolu chodi diskutovat ucitele a nadále to zustava hlavnim smyslem České skoly. Pokud pisu, ze tady urcity typ diskuse nechci, pak jde skutecne o urážky nebo naproste opusteni diskutovaného tematu. Rada kolegu tady opakovane pise, že "odbornici" uciteli pohrdaji, neznaji jejich problémy, fungovani skoly, ze s nimi nelze diskutovat, ze si o učitelích a priori mysli, ze jsou hlupaci... Nekdy to ma ale podobu nedolozeneho nekonkretniho tvrzeni, ze kterého vyplyva především to, ze ten který ucitel si o "odbornicich" a priori mysli, ze to jsou hlupaci, dokonce zli hlupaci. Takova diskuse je nesmyslna.

Ciste proto, ze jsem sefredaktor, tak tady za diskusi odpovidam. Není to majetnicky vztah, ale povinnost. Pokud jde o ty pozdravy a dekovani - uz jsme na to narazili v jedne diskusi s poste.restante - nejsem v roli "obyčejného" diskutéra, coz není vyvysovani, nýbrž zase to souvisi s povinnosti. Jsem v roli dejme tomu správce, ci jak to zobrazoval poste.restante hospodského. Jsem rad, ze sem chodi hoste, bez nich by to nemelo smysl. Vim, ze mají ruzne názory a vim, ze nekterym se nelibi ty moje, ale pokud se někdo nechova vylozene agresivne, neobtezuje ostatní, pak to samozrejme nemá vliv na to, jestli ho uvitam a rozloucim se s nim. Je to zcela upřímné. A doufám, paní Ivano, že byť Vám to tak třeba nezní, na tento lokál nezanevřete. Děkuji! hezký den!

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
13. září 2016 12:47  

Pane Komárku, stran Vaší odpovědnosti za diskusi - tu měl pan Wagner taky a přitom jsme o něm "nevěděli".

Vy tu píšete o urážkách, ale sám zapadáte svým vystupováním za "jednu stranu barikády". To máte a budete mít pak těžký. Nejste nestranný (což by nevadilo, pokud se to nezačne (a už začalo) projevovat ve spojení s "moderátorstvím").

Nicka Pytlik řekl(a)...
13. září 2016 12:57  

s panem Pytlíkem bych šla hned na pivo...

Neberte to, paní Ivano, nikterak osobně a už vůbec ne ve zlém, ale mým vzorem je brouk, nikoli šváb. Naposledy jsem nějaký alkoholický nápoj pozřel 15. listopadu roku 1995. Normálně piji vodu, při těžké duševní práci na zahradě horký bylinkový čaj s trochou koly, a každé ráno, poslední dobou i večer teplý koktejl ze sušené syrovátky a granka pro eliminaci hormonální nerovnováhy. Trpím nedostatkem testosteronu, a poslední dobou bývám i dost plačtivý nad osudem mých značně demotivovaných žáků.

Tajný Učitel řekl(a)...
13. září 2016 13:50  

Pane K, dobře míněná rada zní, pokuste se tolerovat a odfiltrovat hloupost, omezenost, sprostotu a zášť, která se bohužel nelimituje na českou hospodu, ale je dlouhodobě přítomna i v české škole. Kdo chce s vlky žít, musí s nimi výt. Vložíte-li se osobně se svými názory do dikuze, nebo vytvoříte-li zdání, že jste na špatné straně barikády, rozuměj, nedštíte patřičně oheň a síru na mrzké neziskovky, politiky, aktivisty, inkluzi, liberály, pedocentriky, alternativce apod., riskujete, že budete označen velmi nelichotivými jmény, vaše mentální zdraví, váš životopis, vaše profesní způsobilost i vaše rodina, to vše zde bude probíráno, lustrováno a očerňováno. Někteří zdejší "učitelé" se neštítí ničeho. Obrňte se tedy a nechte vrány ať si navzájem vyklovou oči.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
13. září 2016 14:29  

Hlavně pane Komárku - troly nekrmit :-)

Radomír Palát řekl(a)...
13. září 2016 14:48  

Paní Ivana to napsala přesně tak, jak to cítím i já... Díky.

Eva Adamová řekl(a)...
13. září 2016 16:09  

Tajný, opomněl jste připsat: Hezký den!

Nicka Pytlik řekl(a)...
13. září 2016 16:26  

Obrňte se tedy...

Tak ona vrána k vráně sedá, aby si oči vyklovaly.
Už se mi to rýsuje v jasnějších barvách. Od doby, co jsem se tu zapojil, to se mnou jde z kopce. Jednou nohou v kriminále, druhou na psychiatrii.
A třetí nohu už ani nemám.

Ivana řekl(a)...
13. září 2016 17:45  

Ještě že nejste stonožka, pane Pytlíku:)
Na několik věcí se v životě navzdory pokročilému věku ještě těším: až se ve škole udělá klimatizace, až se mi na pár měsíců před důchodem zvýší plat, až poradna pochopí, jak má definovat způsob postižení žáka, aby byl kompatibilní s naší školní matrikou.....A taky na to, až se tajný odtajní. Ano, v životě se máme stále na co těšit a to je na něm hezké.
Nevzpomíná si někdo z vás, jak se jmenoval ten buřič tady před lety? Znělo to jako značka samopalu, ale v podstatě jsem pacifista, tak jsem to vytěsnila z paměti. Ten mi pil krev, ale vždycky jsem se na jeho komentáře těšila.A užívali jsme si to bez hysterie a bez napomínání kohokoliv.Pořád jsem si říkala, kdo to asi je, co když ho potkávám ve škole ve sborovně nebo za hranicí obce na akcích DVPP.Jo, ten byl skvěle utajený. Čas uplynul a pro mě je jeho identita stále ukrytá.
Odcházím pracovat na švp při sklence vína, všechny zdravím.Panu Komárkovi hezký večer!

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
13. září 2016 17:58  

Myslíte parabellum?
Nebo možná Daniel Višňovský?

:-)

Ygrain řekl(a)...
13. září 2016 17:59  

Parabelum. Nevím jestli s jedním l nebo dvěma.

A v zásadě souhlasím s vaším shrnutím.

Jana Karvaiová řekl(a)...
13. září 2016 18:04  

Pro tajné i natajné. Asi tušíte, že mají lidé různé názory. jediný, kdo tu opravdu něco dští, zdá se ten tajnej. Výrazy jako xenofobní, rasističtí, klování očí a podobně. Je zvláštní, že zatímco u Pytlíka a jiných člověk hned pochopí, že jde o určitou nadsázku, u vás to hledám marně. Ale jak říkám ,říkejte si co chcete. Co mi připadá divné je to, že se vám ještě chce být zde,v téhle divné společnosti. jste snad masochista?

Nicka Pytlik řekl(a)...
13. září 2016 18:05  

Jojo, klimatizace. Ta je za odměnu pro nejlepší z nás... O tom něco vím.
Myslíte-li, paní Ivano, přispivatele po nickem Parabellum, tak by to měl být Daniel Visnovsky, a měl, tuším, něco společného s automobilovým průmyslem. Přinejmenším vlastnil nějaké superautíčko... Pral do toho fest, ale číst jej bylo přínosem.

Nicka Pytlik řekl(a)...
13. září 2016 18:06  

Cha! Pamětníci se rojí!!!

Nicka Pytlik řekl(a)...
13. září 2016 18:11  

Chtělo by to večírek. Co Janku?

Jana Karvaiová řekl(a)...
13. září 2016 18:13  

POjďte si udělat večírek, než nás smažou!!!!

Janek Wagner řekl(a)...
13. září 2016 18:29  

S tím večírkem to není špatný nápad, ale jsme z celé republiky. Takže navrhuji matičku Prahu v nějaký státní svátek či o nějakých prázdninách.

Prostory zajistím i základní proviant.

A je možné to i zkombinovat s něčím dalším, pokud bude zájem.

Nicka Pytlik řekl(a)...
13. září 2016 18:37  

A anonymní přispivatelé by měli na hlavě pytlik.
Popřípadě karnevalovou čepičku s postavou...

CatCatherine25 řekl(a)...
13. září 2016 18:58  

Já bych si vzala chlupatou masku a kožich.:-)

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
13. září 2016 19:01  

Nepřipadá v úvahu. Toto je můj nejtajnější nick, který mám na internetu.

Přece se nebudu odhalovat!

Ygrain řekl(a)...
13. září 2016 19:15  

To zní docela lákavě... nějaká ta pořádná hostina mi už chybí. Ale žádné meče v šutru, prosím.

Ivana řekl(a)...
13. září 2016 19:21  

Tak Parabellum....nu, je to možné. Znělo mi to tak militantně jako jeho komentáře, proto uvedená paralela se zbraní.Nicméně máte pravdu, jeho příspěvky zvedaly ze židle, ale byly podnětné. Jednou mě tak setřel, že jsem nad monitorem ronila slzy, ale zase jsem to po pár dnech nevydržela. Uražená jsem nebyla a chybělo mi to tady. S Českou školou jsem u kafe začínala dny a večerní mrknutí online taky jednoznačně končilo tam.
Ale abych dnes nebyla zlá na pana Komárka, musím mu poděkovat. Jsem ráda, že najdu všechny potřebné informace právě tady - z MŠMT, denního tisku i z dalších zdrojů. Nemusím hledat všude možně a denně trávím určitý čas rozesíláním odkazů odsud pro kolegy podle jejich aprobace. Z tohoto pohledu je Česká škola skvělá. Když jsem před lety potkala pana Wagnera na akci Microsoftu v Olomouci, byl pro mě nefalšovanou mediální hvězdou. A mluvila jsem s ním osobně!!!!! Jen o ten podpis jsem si jaksi neřekla.....

Pavel Doležel řekl(a)...
13. září 2016 19:32  

Nechci se nijak vnucovat, ale já bych dokázal zajistit odvoz tří lidí prakticky kamkoliv, případně přispět na ten proviant, nebo pozvat dorazivší někam do hospůdky na nějakou pořádnou večeři. A ať nežeru, pozvu i Tajného, pokud dorazí. Jediné riziko vidím v tom, že jakmile budu vědět, kdo to je, tak ho budu víc šetřit. Uvítal bych kolegy Soukala, Stanzela a Sotoláře a samozřejmě kolegu Pytlíka.

Josef Soukal řekl(a)...
13. září 2016 20:33  

To vypadá na konkurenci UPS. Ale vůbec to nevadí, čím více neziskových neformálních učitelských sdružení, tím lépe. Možná by to ale chtělo na začátek nějaké pracovní téma, až pak veselici.
Když už pan se Komárek dočkal i pochvaly, zkusím veřejně opakovat svůj námět na zveřejnění blogu Z. Sotoláře o zbytečnosti propadání. NA FB se kolem něj rozvinula pěkná diskuse.


Josef Soukal řekl(a)...
13. září 2016 20:51  

Teď jsem si všimnul, jaká se mi povedla inverze slovosledu. Nechám to jako kuriozitu.

krtek řekl(a)...
13. září 2016 21:51  

A po půlnoci by se na nás inkognito přišel podívat Tajný učitel. Já jsem pro a těším se ;-)
P.S.: Ani nevím, co to je za článek, ale diskuse - jako vždy - stojí za to. Přátelé, nečíst večer shrnutí na České škole, to je jako nedat si šláftruňk před spaním. Dobrou noc.

Tajný Učitel řekl(a)...
14. září 2016 7:45  

Opráším škrabošku a kordem budu vyřezávat do trámků hostince velké Té.

Vladimír Stanzel řekl(a)...
14. září 2016 15:14  

Děkuji za přizvání do tak vybrané společnosti!

krtek řekl(a)...
14. září 2016 18:00  

Beru! Doufám, že k ránu přijde odmaskování ;-)

Janek Wagner řekl(a)...
15. září 2016 12:40  

Takže výkop: setkání by mohlo být o podzimních prázdninách tedy ve dnech 26.-27. října. Máte někdo jiný návrh? V matičce Praze máme k dispozici Pirátské centrum kousek od Hlavního nádraží, pokud se tedy nebojíte, hospody a restaurace jsou všude kolem... Ale dá se dohodnout i nějaký školní prostor.

Témata: Česká škola, česká škola, inkluze... A protože už bude po krajských volbách můžeme si i zanadávat ;-)

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
15. září 2016 13:04  

Výkop přijat. Od školních prostor si můžeme klidně odpočinout.

krtek řekl(a)...
15. září 2016 19:48  

Tak ještě registrační tabulku a zápisné, aby to nedopadlo katastrofálně ;-) Akorát je nutné udržovat tuto diskusi, aby myšlenka nezapadla. Za sebe říkám, že vážně uvažuji, že "prázdniny" oželím, alespoň se zeptám našich Pirátů, co plánuji a případně podám přihlášku do UPS. A přijde-li Tajný učitel a odmaskuje-li se, podám mu ruku ;-)

Josef Soukal řekl(a)...
15. září 2016 20:23  

26. 10.?

Janek Wagner řekl(a)...
15. září 2016 21:15  

Přihlásit se můžete na http://doodle.com/poll/qxy97w5s9mvp47p3. Preferuji zatím čtvrtek po celý den, ale rád se přizpůsobím.

Josef Soukal řekl(a)...
17. září 2016 17:23  

Pane Wagnere, prosím informujte o tom i jinde, zde to asi už potenciální účastníci nebudou hledat.



Články dle data

Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.