Infomační technologie používá ve výuce 96 procent dotázaných učitelů. Z toho pravidelně téměř každou vyučovací hodinu 39 procent a příležitostně 50 procent. Ukázaly to výsledky červnového dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 705 škol zapojených do Programu podpory digitalizace škol.
Šetření také ukázalo, že téměř 40 procent z 2000 škol přihlášených do Programu podpory digitalizace škol jsou mateřské školy z celé České republiky. Od roku 2013, kdy byl program spuštěn, se jejich počet zvýšil o 28 procent. Vzrostl také počet pedagogů mateřských škol, kteří využívají digitální vzdělávací materiály na portálu eKabinet.cz, a to o 22 procent. Oceňují především jejich širokou škálu a způsoby využití, dostupnost a možnost zapojit do jejich používání také rodiče dětí.
Jedním z benefitů Programu podpory digitalizace škol byla opět nabídka bezplatných školení pro učitele. Lektoři organizace EDUkační LABoratoř proškolili ve vzdělávacím centru EDULAB a ve 26 metodických centrech po celé České republice v průběhu školního roku téměř 2600 pedagogů.
„S příchodem metodických příruček a projektu Školka hrou sledujeme nárůst zájmu o propojení klasických postupů výchovně-vzdělávací činnosti s interaktivními materiály v mateřských školách. Pro nás v EDULABu je však důležité zajistit prostor pro setkávání učitelů na seminářích, workshopech či konferencích na všech stupních vzdělávacího systému. Proto i na nadcházející školní rok chystáme aktivity k rozvoji informačního myšlení jak u učitelů z praxe, tak u budoucích učitelů navštěvujících pedagogické fakulty po celé republice,“ uvedl Michal Orság, ředitel neziskové organizace EDUkační LABoratoř.
2 komentářů:
Jak to budou provádět lesní školky?
Jak to budou provádět lesní školky?
A co předmatematická výchova?
Okomentovat