Přečtěte si: Valachová nám lže! Učitelům dochází trpělivost s ministryní

pondělí 8. února 2016 ·

Odvolávám, co jsem odvolal, slibuji, co jsem slíbil. Tuto repliku popleteného krále z pohádky Pyšná princezna by v klidu mohla odříkat i ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Z jejího tažení na podporu začlenění handicapovaných dětí mezi ty zdravé se stala fraška.

Z článku Vladimíra Baráka v TÝDEN.cz vybíráme:

Už dlouho nebylo školství v tak chaotické situaci, jako je tomu nyní za panování Kateřiny Valachové (ČSSD). Plány na postupné utlumování praktických a speciálních škol (dříve zvláštních) a začleňování handicapovaných a jinak znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu, nazývané inkluze, zneklidňují ředitele škol, učitele i rodiče. Ministryně po mohutné kritice oznámila, že své záměry odkládá o dva roky. Uznává prý, že vzdělávací instituce dostaly na revoluční změnu málo času. Jenže následně se ukázalo, že je všechno jinak - respektive že dojde jen k optickým změnám. Učitelé si cítí podvedeni a chystají se obrátit i na předsedu vlády.






19 komentářů:

Unknown řekl(a)...
8. února 2016 v 20:14  

a kteří to učitelé se cítí podvedeni a proč se budou obracet na premiéra,on s tím jako udělá co za zázrak

Unknown řekl(a)...
8. února 2016 v 22:19  

Vy snad nejste učitel?
A je vám úplně jedno, jeslti budete učit děti s postižením, k jejichž vzdělávání nebudete mít kvalifikaci?

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
8. února 2016 v 23:08  

No koukám, že se nad Karmelitskou zřejmě opět smráká, no už bylo na čase. Jenže mám dojem, jakoby každý další a další ministerský školník byl ještě větší blb, než jsme doufali....zřejmě úsilí lobistů, dostat tam svého koně neutuchá.

Mimo mísu... Už jsem zjistil, kde končí nehorázné výpalné za pronájem programu Bakaláři. To byste se asi divili. Vlastní jej slovenská firma se sídlem na Kypru. každý rom střízlivým odhadem 25 000 000.

Zdeněk NUTZ řekl(a)...
8. února 2016 v 23:10  

Mělo být... Každý rok, omlouvám se.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
8. února 2016 v 23:18  

No já myslím, že to mohlo i zůstat, když vezmete, kolik jich chodí do práce, jak dlouho poberou dávky a podporu na bydlení, tak nebudete daleko od pravdy. Není to každý, čest výjimkám, kterých je jako šafránu.

Nemáte se za co omlouvat, daleko od pravdy nejste...

Nicka Pytlik řekl(a)...
8. února 2016 v 23:39  

A je vám úplně jedno, jeslti budete učit děti s postižením, k jejichž vzdělávání nebudete mít kvalifikaci?

Svědomného učitele takový stav přinejmenším rozruší, a pokusí se možné následky zmírnit co možná nejvíce. A zpravidla i ve vlastní režii. Ale to je asi tak všechno, co s tím může udělat.
Jedno by to nemělo být zejména těm, kteří mají odpovědnost za systém. A za svoje děti.

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
8. února 2016 v 23:52  

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/393556-britsti-studenti-pohoreli-z-gramotnosti-a-matematiky.html

Unknown řekl(a)...
9. února 2016 v 0:37  

Kolego Pytliku,
ono je to složité. Rodiče jsou většinou vyděšení z toho, že mají postižené dítě a nikdo se s nimi moc nebaví. Když jim pak v poradně odborníci řeknou, že jejich dítě zase tak moc postižené není a klidně může chodit do školy jako ostatní, někteří se zaradují a někteří tomu uvěří. A pokud ne, tak mají smůlu.
Ti, kdo mají odpovědnost za systém, zneužívají svoje pravomoci k jeho destrukci.
Takže kdo to nakonec odnese? Ten svědomitý učitel a žáci.

Nicka Pytlik řekl(a)...
9. února 2016 v 2:06  

Jen taková jazykologická drobnost. Pojmem 'svědomný' jsem se pokusil vyplnit určitou mezeru v naší mateřštině, neboť...
Člověka 'svědomitého' vnímám jako pečlivého a pracovitého, tedy klaďase komplet.
Člověk 'svědomný' je pak každý, kdo má svědomí, byť může být i drobně neuspořádaný a pohodlnější.

Věřím, paní CatCatherine, že postižení rodiče jsou v nepokoji, jde tu přece o jejich děti. Každá naděje je vítána. Problém je v tom, že rozčarování z vývoje řekněme nenadějného může padnout právě na učitele, který se v tom plácá jaksi nezaviněně. O to je ta neodpovědnost odpovědných mrzčejší.
A tak se znovu a znovu vracím k tvrzení, že čím nižší stupeň školy, tím vyšší je třeba pedagogické vzdělání, nižší úvazek a vyšší plat. Nepřímá úměrnost non plus ultra na kvadrát. A dnes spíš na tridrát.

Unknown řekl(a)...
9. února 2016 v 5:39  

jsem učitel,profesionál a jako takový si musím poradit i s šimpoanzem,když mi ho strčí do třídy,což jsem nikdy ovlivnit nemohl a nikdy to neovlivním stejně jako vy,postižené žáky jednoho či dva ,s asistentkou i bez ,jsem ve třídě měl (při celkovém osazenstvu 28-30 ks) a zvládal jsem to,takže vy to zvládnete taky a žádná hysterie vám nepomůže

Unknown řekl(a)...
9. února 2016 v 5:47  

rodiče byli spokojeni,protože se jim nechtělo se denně tahat s dítětem do 15km vzdáleného města,asistentka (povoláním ekonomka) byla šťastná,že má práci ,ředitel školy byl nadšený,protože na stránkách školy se prezentoval jako progresivní euro lidumil a neustále chodil postiženého fotit,no a já ,já jsem si s tím musel poradit,protože oblíbenci pana ředitel se s tím dítkem "nechtěli otravovat" a navíc jak se vyjádžila jedna kolegyně,takto manželka pana ředitele "ten hoch působí neesteticky" a dát ho holce čerstvé absolventce taky nešlo

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
9. února 2016 v 6:47  

"jsem učitel,profesionál a jako takový si musím poradit i s šimpoanzem,"

BLBOST

Jana Karvaiová řekl(a)...
9. února 2016 v 7:42  

Ano učitel si musí poradit a poradí si.
Definujte poradit si:
1/dítě sedí vzadu v koutku a kreslí si
2/dítěte si všímá jen asistentka(stačí soustružnice, to už tu taky bylo)
3/dítě baví třídu svou neznalostí či skřeky a stará se tak o kulturní vložku pro celý kolektiv
4/dítě sedí v lavici a nikdo se mu nesměje, nikoho totiž nezajímá,stalo se neviditelným, osamoceným uprostřed davu
5/dítě celou dobu vyučování blbne, snaží se upozornit na sebe jakkoli,címž narušuje chod vyučování pro všecky
Tot se děje v 90% tříd. V deseti % to nějak jde, většinou v malých kolektivech.Dítě se vzdělává,po určité době (cca 4.ročník) začíná zaostávat a v posledních ročnících to dává za účast. Všichni se chlubí jak to zvládli. Dítě neumí skoro nic, není zručné neb nebylo kde a kdy zručnost pěstovat, rodiče šťastní, že vychodilo "běžnou" a chlubí se s tím u kafe.Šlo jim hlavně o tu socializaci, čehož dosáhli. nějak zapomněli, že i jim jednou dojde sil, dítko bude nuceno se starat samo o sebe, což si nějak nezvyklo.Ale to bude až...., teď neřešíme.Splnilo naši rodičovskou představu o jeho štěstí.

Unknown řekl(a)...
9. února 2016 v 9:28  

Jana Karvaiová

Naprosto jste se trefila. Samo dítě tuto izolaci vycítí. Žádná socializace se nekoná. Jde jen o vyplněné kolonky. V několika případech rodiče vskutku prosili o přeřazení do menšího kolektivu na Praktické škole. Samozřejmě se souhlasem PPP. Dnes však nedokáži posoudit to, že PPP na základě nové metodiky tuto možnost nesmete ze stolu.

poste.restante řekl(a)...
9. února 2016 v 11:35  

Jde jen o vyplněné kolonky.
A nikdy o nic jiného ani nešlo.

Skutečné problémy a živé hendikepované děti nikoho z politiků a většinu z "odborníků" nezajímají.
Ti, kteří mají na srdci skutečné zájmy hendikepovaných dětí s nimi totiž už dávno pracují.
A právě proto jsou umlčování těmi, kterým jde jen o kolonky, nebo hůře, o vlastní prospěch.

Unknown řekl(a)...
9. února 2016 v 15:22  

Kolego Pytliku,
slovo svědomitý už není moderní, ve "svobodné" společnosti se téměř nepoužívá, protože být svědomitý člověka svazuje.
Jedna studentka se mě dokonce zeptala, jeslti slovo svědomitý znamená totéž, co v angličtině conscientious.

Unknown řekl(a)...
9. února 2016 v 16:20  

svědomný,to je krásný výraz,no tak se nebojte použít hezky česky výraz uvědomělý,ano to je ono,svědomitý bordelář může býti uvědomělý,jinak dneska vlastnosti svědomitý a uvědomělý nejsou v kurzu,takovíto lidí jsou brzdy,potížisté,dnes musíte být kreativní a flexibilní,jakož i harmonicky asertivní

Unknown řekl(a)...
9. února 2016 v 16:21  

a pokud k tomu všemu máte ještě alternativní myšlení....

Jana Karvaiová řekl(a)...
9. února 2016 v 18:08  

A co nasertivní?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.