Učitelské profesní sdružení: Dialog o inkluzi - pohled speciálního pedagoga

úterý 3. listopadu 2015 ·

Inkluze je bezesporu téma, které hýbe světem českého vzdělávání. O svůj pohled a svá stanoviska se s námi podělily naše kolegyně Jana Navrátilová a Eva Zichová.

15 komentářů:

Unknown řekl(a)...
3. listopadu 2015 13:33  

než začneme debatovat,ujasněme si do je to inkluze:v jednom ročníku,jedné školy jsou následující třídy: A/nadaní (16 žáků,více hodin,více učiva,vyšší tempo) B/průměrní žáci(30 žáků,pouze jeden cizí jazyk,průměrné tempo) C/průměrní žáci D/průmerní žáci E/podprůměrní,bez poruch,sociálně zanedbalí F/postižené,hendikepovaní (malý počet žáků,k nim učitelé asistenci aspol) G.cizinci (učí se především místní místní jazyk)
a teď jak to funguje:když se cizinec naučí jazyk tak podle svých chopnodtí příští šk. postoupí z G do E,C a klidně nakonec skončí v A,žá z A zleniví,začne s ním cloumat poberta stěhuje se do B a klidně taky skončí, jestli se dá na fet, v D,žáci hendikepovaní nikam nepřecházejí jedou pořád po svém,ale jsou některé předměty,třeba hudebka nebo výtvarky kdy jsou postižení tedy F společně s B nebo G
neboli inkluze je složitý,organizačně náročný systém ale na západě funguje naprosto normálně

Unknown řekl(a)...
3. listopadu 2015 14:04  

humbuk učitelské veřejnosti je zbytečný,jelikož z deseti škol základek v okresním městě budou takto plně inkluzivní max. dvě a jedna bude částečně inkluzivní,bude mít třeba jenom tu malou třídu cizinců,dalších sedm škol o nějaké inkluzi ani nebude vědět

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
3. listopadu 2015 15:18  

Dopady inkluze budou zcela určitě nerovnoměrné a některé školy možná o inkluzi vědět nebudou, ale umenšují se tím problémy těch škol, které dopady pocítí? Umenšují se tím problémy těch žáků, na které mohou důsledky inkluze dopadnout?

Na nesmyslném příkladu tříd A–G si neujasníme nic. Naopak.

Unknown řekl(a)...
3. listopadu 2015 15:32  

ten příklad jest realitou v německu, eu to na nás požaduje,takže inkluze bude,s tím se musíte smířit,a jestli nechcete přijmout unkluzi jak již jinde funguje,no tak představte vlastní českou variantu....

Unknown řekl(a)...
3. listopadu 2015 15:41  

a jaké problémy bude mít inkluzivní škola?ředitelé se mezi sebou poperou být inkluzivní školou a brát "inkluzivní" dotace,a jaké problémy budou mít žáci v inkluzivní škole?

Unknown řekl(a)...
3. listopadu 2015 18:48  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Unknown řekl(a)...
3. listopadu 2015 22:02  

"...dalších sedm škol o nějaké inkluzi ani nebude vědět".

Nepovažuji za tak důležité, kolik škol bude či nebude o inkluzi vědět, za podstatné považuji to, že o ní budou vědět všichni žáci s mentálním postižením, kterých se citelně dotkne.

Z které spolkové země Německa pochází uvedený příklad inkluze??

Jana Karvaiová řekl(a)...
4. listopadu 2015 6:29  

Vas argument-EU to pozaduje,je trapny.Co takhle- vsechny staty eu budou povinne slavitMikulase,ve vsech statech eu se bude povinne jist vepro knedlo,ve vsech statech unie ......Sjednotme se ve vsem treba i v poctu chozeni na wc.Tady je vyborny system pece o postizene.Jedini kdo si stezovali(a jeste na popud vyzirku advokatu) byli Romove.Neslysela jsem o stiznostech ostatnich postizenych, vy jo?Ti co inkluzi chteji,tak ji maji uz ted.Sami Msmt se chlubi velkymi cisly.Tak stacilo cilene dat penize skolam prijimajicim postizene a ne bourat uceleny a propracovany system. A jestli si laime prostudujete ostatni zeme, tak v kazde je to trochu jinak.

Unknown řekl(a)...
4. listopadu 2015 13:28  

argument eu není trapný,eu to požaduje a my to musíme nějak !!! realizovat,možnosti jsou dvě,převzít z nějaké jiné země (německo,finsko to je fuk) nebo si sami vymýšlet a zkoušet a realizovat něco podobného,já jsem logicky pro vyzkoušené a fungující,jedno je jisté,ten systém co byl a je u nás již nebude,protože na něj nebudeme dostávat peníze,již to chápete?takže s vámi ssuhlasím,že v každé zemi je to trošku jinak,já to viděl zcela náhodou v brémách už cca 10 před 10ti lety,ale zvláštní školy tak jako je máme dnes mít prostě nemůžeme,to všechno jste si měli rozmyslet než jsme vstoupili do eu,teď musíme být ve všem tak jak v eu,jenom ve své vlastní variantě,a tu si můžeme podle pravidel ,mantinelů vymyslet sami nebo převzít.líp už to vysvětlit nedovedu

Unknown řekl(a)...
4. listopadu 2015 13:33  

déle si uvědomte,že již nežijeme v socialismu,ale v kapitalismu a vše,co se v něm dělá,souvisí s kapitálem,,náklady,penězi i zde jest hlavním cílem snížit náklady,neboli polopatě:ušetří se na budovách,učitelech,vybavení pomůckách atd.

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
4. listopadu 2015 14:26  

Neušetří se nic. Co je dražší? Vybavená specální nebo praktikcá škola, nebo všechny potřebné pomůcky rozstrkané do jednotlivých škol? Polopatě: plánovaná inkluze bude daleko dražší a v tom je jedno z jejích velkých rizik. Až vyčerpáme OP VVV, budou další peníze? MŠMT se tváří, že ano, ale věřm mu: kariérní řád také odpískalo kvůli nedostatku peněz.

Unknown řekl(a)...
4. listopadu 2015 15:06  

Různé země mají různé vzdělávací systémy. Dokonce i každá ze spolkových zemí Německa má poněkud odlišný vzdělávací systém. Zabývá se tím obor zvaný srovnávací pedagogika.
Proč zrovna nás by měla EU nutit nebo na nás požadovat, abychom převzali vzdělávací systém té či oné země?
Právě ten náš systém speciálního vzdělávání byl až posud fungující, vyzkoušený a osvědčený.
Pokud by se mělo v této zemi začít šetřit, snad by se nemuselo začínat u postižených dětí.

Unknown řekl(a)...
4. listopadu 2015 16:19  

z.s.-já se osobně domnívám,že současný náš systém je pro ty žáky lepší,ale musíme přece brát realitu jaká je a tahle země již není finančně samostatná a nemůže si dělat co chce,jestli se ušetří jest otázka,normálně by se mělo,avšak u nás ,však to znáte,co vše se rozkutálí,ale proti tomu nic nezmůžete,a kariérní řád je v instituci jako je školství nesmyl,úplně by postačoval tzv. standard,o tom se také jednu dobu mluvilo,jenže pak mnozí zjistili,co to obnáší a dneska je ticho po pěšině,schválně si představte,kolik lidí na vaší škole by splňovalo např finský standard:ovládat angličtinu na profesní úrovni,tedy nejen se domluvit,"helou,helou jak vám melou",ale odučit ten svůj dějepis nebo fyziku v angličtině,nebo it základy (základní tabulky,grafy,nějakou tu základní grafiku a e-learning)....
cat.-netvrdím,že musíme něco kopírovat,můžemm matlat vlastní,tomu cizímu podobné a že se bude šetřit na postižených je smutné ale je to tak.

Unknown řekl(a)...
4. listopadu 2015 16:33  

My nepotřebujeme matlat nic cizímu podobného, my máme svůj vlastní vzdělávací systém, který nám mnoho zahraničních kolegů závidí, vážený pane matlale.
A pokud jde o vzdělávání postižených dětí:
"Kvalita společnosti se může měřit podle způsobu, jak se stará o své nejzranitelnější a nejzávislejší členy. Společnost, která se o ně stará nedostatečně, je pochybená."
Adrian D. Ward.

Jana Karvaiová řekl(a)...
4. listopadu 2015 17:25  

Nejde o to, že speciální školství je levnější a inkluze bude dražší. Jde o to dostat do systému více soukromých škol a už se daří. Základní školství bude skoro zprivatizováno a ten zbytek bude vypadat jak v Bronxu.I když jsem četla, žže už ten Bronx je na tom velmi dobře. Takže laimes - fakt kapitalismus.

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.