Přečtěte si: Víc maturit a míň dyškrimynacyje

pondělí 15. června 2015 ·

Člověk by skoro řekl „zlatej Chládek“. Nová paní ministryně školství dala první rozhovor a můžeme v klidu říci „všechno špatně“.


Z komentáře Václava Klause ml. v Novinky.cz vybíráme:

Snaha zavést více typů maturit je v něčem z podobného soudku a v jádru odkazuje na heslo „každému podle jeho potřeb, každý podle svých schopností“.

Maturitu tak nějak chce skoro každý, ale ne každý má schopnosti se učit, rozumět složitější látce atd. Takže zavedeme normální maturitu, maturitu lehčí, maturitu úplně snadnou a maturitu pro pitomce. A je to. Mise splněna.

Nevýhodou je, že to hodnotu maturitní zkoušky, hodnotu výuky a všeho pošle do pekel. Jen se trochu zvýší administrativní agenda, CERMAT zavede čtyři nové divize a přijme další úředníky a ze školství bude nepřehledný galimatyáš, kde snadno přežijí neschopní (studenti i školy) a líní.

18 komentářů:

Jana Karvaiová řekl(a)...
15. června 2015 v 20:49  

Ten chlápek si mi líbí čím dál víc.

Ondřej Šteffl řekl(a)...
16. června 2015 v 0:27  

Takoví a podobní vyvolali Třicetiletou válku. Já s VK nesouhlasím, ale nikdy by mě nenapadlo vnucovat svůj názor jeho dětem, resp. ho nutit, aby dával dítě do školy, jakou si já představuji. KV a někteří diskutující zde, jsou ovšem ochotní prosadit svou pravdu PRO VŠECHNY mečem a ohněm. Oni vědí, co je dobré i pro moje děti.

S jednotnou školou je ale naštěstí konec. Doufám, že nová ministryně bude tolerantnější.

Nicka Pytlik řekl(a)...
16. června 2015 v 0:34  

Souhlasím.
Nechť si svoje děti každý vzdělává k obrazu svému, jak uzná za vhodné a kde uzná za vhodné.
Tak už, prosím, pane Šteffle, přestaňte osočovat ty, kteří státní škole pořád ještě věří.

Jana Karvaiová řekl(a)...
16. června 2015 v 6:18  

Pane Šteffle a vy se mi dnes taky líbíte. máte pravdu.Ať si dávají rodiče děti kam chtějí.
Jenže oni někteří nesmí, víte? Třeba mnoho rodičů si přeje, aby jejich stále selhávající dítě chodilo na praktickou školu a dnes je to větší problém dostat se tam( pro některé v podstatě nemožné) než za sociku na vejšku. Není to trochu v rozporu?

Anonymni z 21:30 řekl(a)...
16. června 2015 v 6:40  

Pan Šteffl perlí...

Unknown řekl(a)...
16. června 2015 v 9:11  

Paní nastávající ministryně mluvila o zrušení Přílohy jako o téměř hotové věci. Kam mají dát rodiče mentálně postižených žáků své děti, aby tam ty děti netrpěly a mohly se vzdělávat podle svých schopností a možností?
Budeme pro ně také zřizovat soukromé školy?

Tajný Učitel řekl(a)...
16. června 2015 v 9:18  

Stejnou maturitu pro všechny. Co na tom, že podmínky přípravy nejsou stejné. Nejdřív třískni kladivem, pak měř. K čertu s tím, co je fér. Koukám, že synek se potatil.

poste.restante řekl(a)...
16. června 2015 v 9:34  

Individuální maturitu pro každého.
Každému běžci na závodišti jeho vlastní délku trati.
V zaměstnání stejný plat za odlišné množství a kvalitu práce.
Neměřit radši vůbec a nechat každého, ať si tříská nejen kladivem, ale čím chce a do čeho chce.
Jen tak je to správné a tak je to fér.

MM řekl(a)...
16. června 2015 v 10:16  

Každému řidičák podle jeho možností a bez ohledu na kvalitu absolvovaného kurzu!
Každému lékařský diplom, pokud si 6 let odsedí někde na přednáškách.
Každému pilotní průkaz na Boeing, i když se učil jen na motorovém rogalu...

A já trvám na účasti ve finále Miss České republiky! Už deset let mám koupené plavky a brzy se do nich nevejdu. Máte nejvyšší čas!

Nicka Pytlik řekl(a)...
16. června 2015 v 10:19  

Každému běžci na závodišti jeho vlastní délku trati.

Běh jeho vlastním tempem, sám svůj výkon zhodnotí, musí zažít úspěch...
A že v cílové rovince zabloudil? Není nic přínosnějšího, než práce s chybou.

V zaměstnání stejný plat za odlišné množství a kvalitu práce.

Lépe, v zaměstnání různý plat za stejné množství a kvalitu.

Jirka řekl(a)...
16. června 2015 v 11:13  

Vidím, že jde do tuhého. Češi vytáhli svou nejmocnější zbraň - humor. Řehtám se jak bestie, protože je to zkrátka sranda.
A ještě kontrolní dotaz. Kdo je větší liberál? Tajný učitel nebo Václav Klaus mladší?
I nadhoz pana Šteffla byl dnes opravdu slabý.

Jana Karvaiová řekl(a)...
16. června 2015 v 11:51  

Lidi vy jste boží!Dík za nádherné uvolnění během pracovního dopoledne.Hlavně Pytlík a jeho práce s chybou...to fakt nemá chybu, takže jak s ní mám teď pracovat?

Nicka Pytlik řekl(a)...
16. června 2015 v 13:12  

Počkejte! To ale není vůbec žádná legrace!
Dovedu si živě představit, jak se na najbližší olympiádě skupina sportovců z nějaké vodovodně vyloučené oblasti dožaduje začlenění do hlavního veslařského proudu, poukazujíce na princip vodorovných příležitostí.
Možná nás čekají i zimní olympijské hry nižší úrovně pro sportovce z afrického kontinentu.

Jirka řekl(a)...
16. června 2015 v 13:42  

Pane Šteffle, nedá mi to! Mohl byste pro nás pomalejší trošinku podrobněji popsat, se kterými vyjádřeními pana Klause mladšího nesouhlasíte a proč. Moc hezky to na České škole dělá v komentářích např. pan poste.restante.
Jinak se v tom nevyznám a nemohu si udělat svůj názor na věc. Zatím to vypadá, že článku pana Klause rozumím, a tak se mohu s jeho názory ve veliké míře ztotožnit.
Poctivost, pracovitost, dochvilnost, pravdomluvnost atd. nejsou dobré i pro vaše děti?
Pokud ne, pak se musím přidat poctivou kantorskou prací na stranu pana Klause. Meče a ohně přenechávám vám, ale běda, až je tasíte i proti mým dětem.
V rezervacích se chovám vzorně, protože moc dobře chápu, že jde o záchranu vzácného přírodního společenství, bez kterého ti vzácní zahynou. Pojďme se tak chovat i za hranicemi rezervací a všem se nám bude žít lépe.

Tajný Učitel řekl(a)...
16. června 2015 v 16:36  
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Tajný Učitel řekl(a)...
16. června 2015 v 16:38  

ad Každému individuální maturitu dle jeho schopností... Ovšem, nelíbilo by se vám, pokud byste měl na přípravu státem garantované zdarma dvě hodiny a jiný pět.

Karel Lippmann řekl(a)...
16. června 2015 v 17:02  

Za velice pozoruhodný pokládám fakt, že v debatách o školství se velice zaníceně vede polemika o tom, jak provést zaručeně spravedlivou selekci žáků, místo aby se diskutovalo o obsahu a smyslu toho, čemu se mají ve škole učit a zda jsou s tím využívané metody zkoušení v souladu.

krtek řekl(a)...
16. června 2015 v 17:14  

A může češtinář s matikářem smysluplně diskutovat o obsahu a smyslu biologie?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.