Dcera Miroslava Vašíka prospívá na praktické základní škole v Kyjově na Hodonínsku se samými jedničkami a do školy chodí ráda. Od září se však možná na stupnici známek přesune na opačný konec.
Z článku Veroniky Gecové v Brněnský.Deník.cz vybíráme:
Opatření se na jihu Moravy dotkne šesti tisíc žáků. Všechny jihomoravské školy, které redaktoři Deníku Rovnost oslovili, se vzpírají a sepisují petici. „Ředitelé mají čas se vyjádřit do dvacátého května. Kvůli zrušení přílohy by tyto žáky praktické školy učily podle klasických osnov. Děti se zvláštními potřebami by propadaly a nedokončily základní vzdělání. Navíc praktickým školám hrozí zavření," vysvětlil předseda Asociace speciálních pedagogů za jižní Moravu Aleš Lažek.

Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
Aplikace
(109)
BYOD
(34)
Bezplatně
(102)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
EDUin
(852)
ESF
(807)
EU peníze školám
(257)
FAQ
(87)
ICT
(1907)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
NAEP
(14)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
OECD
(114)
OER
(25)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
Ostatní
(6)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
PR článek
(1612)
PSP
(80)
Pedagogika
(1364)
Přečtěte si
(2698)
Přijímačky
(216)
RVP
(627)
SCIO
(317)
SKAV
(148)
Strategie 2020
(46)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
TIMSS
(39)
UJAK
(25)
Učitelský spomocník
(169)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
Zprávy
(4268)
analýza
(25)
anketa
(101)
audio
(148)
causy
(1049)
cloud
(22)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
dětské skupiny
(52)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
eTwinning
(32)
evaluace
(13)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
myšlenkové mapy
(10)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
novela
(69)
nová maturita
(1305)
odbory
(45)
odkazy
(271)
ombudsman
(40)
online
(174)
open source
(23)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
petice
(19)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
praktické školy
(25)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
práce s talenty
(37)
právní poradna
(339)
průzkum
(53)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
satira
(44)
sexuální výchova
(21)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
stravování
(50)
studie
(33)
střední školy
(369)
tablety
(113)
testování
(568)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
video
(685)
vyhláška
(41)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
výzkum
(283)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
ÚIV
(3)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
Škola21
(3)
školství
(2922)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018


Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.

Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
3 komentářů:
Dítě na dolní hranici "lehké mentální retardace" má IQ 50.
To znamená, že je v v šesti letech, kdy nastupuje do školy, mentálně tříleté. Vzdělávat tříleté dítě podle požadavků běžné základní školy je zjevný nesmysl. Nezvládne to žádný učitel,ani kdyby měl k ruce několik asistentů.
Ten rozdíl mezi mentálně retardovaným žákem a jeho spolužáky se bude dále zvyšovat, protože nepostižení žáci se budou vyvíjet mnohem rychleji. Učivo probírané ve škole žáku s mentálním postižením "uteče" už v první třídě a on ho nikdy nedohoní, takže celých 9 let nebude chápat, čemu se ostatní žáci učí. Bude sedět ve třídě a udiveně "koukat"-v lepším případě. V tom horším bude vyrušovat a zdržovat ostatní ve výuce.
Problém se prohloubí na 2. stupni, kdy se ve třídě bude střídat několik učitelů. Ne každý z nich dokáže pochopit, že žák s mentální retardací, který chodí už 6 let do školy, nedokáže řešit úplně jednoduché rovnice a chápat prosté logické souvislosti. Žák s mentální retardací bude frustrovaný, nešťastný a jeho rodiče také.
Kdo tenhle nesmysl vymyslel, komu má sloužit a kdo bude odpovědný za jeho důsledky???
Za důsledky budou odpovědní běžní učitelé.To je zřejmé.Budou osočování z neschopnosti a neumění se přizpůsobit individuálním potřebám dítěte.To je nad slunce jasné. Vymysleli to sluníčkoví lidé, kteří mají idealistický pohled na svět. Je to svět, kde přeci všechno jde, když se chce. jedna situace, která se mi v životě stala mi dala za vyučenou, že tohle nefunguje a je třeba pokory před některými věcmi, které nezměním, ani kdybych se na hlavu postavila.Dalšími viníky jsou ti, co přisluhují všem organizacím typu AI apod. V určitém smylsu mají tyto organizace dobrou náplň práce. Od určité doby se ale začaly montovat do věcí, po kterých jim je houby.
A ještě k těm dětem. I socializace má své meze. Ještě na prvním stupni si ty děcka budou s ostatními hrát a blbnout. Na 2. stupni si už nebudou mít co říci, na střední škole to budou exoti, ze kterých padají moudra, kterým je třeba se smát a z dětí budou jen třídní šašci či třídní blázni.A pak přijdou experti, kteří budou vydávat příručky:"Jak zapojit mentálně retardovaného do dikuse o jaderné fyzice".
S oběma příspěvky souhlasím, jen nevím proč o těchto záležitostech (např. nic nechápající žáci, kteří dospějí bez propadnutí do osmého ba i devátého ročníku a sluníčkoví učitelé, kteří nikdy nenechali nikoho propadnout) hovoříte, jako o záležitosti budoucí. Ona je to totiž už realita současných škol, zejména v malých obcích, kde každý každého zná a nikdo si nechce dělat mezi lidmi zle.
Okomentovat