Co umím: nejzlobivější kluk na světě.

úterý 9. září 2014 ·

Školní známky o budoucnosti nerozhodují. Podpořte děti v tom, co opravdu umí! Co umím: elektronické portfolio dovedností. Internetová aplikace, umožňující zdarma zaznamenávat úspěchy dětí ve školním věku. Zaregistrujte se na www.coumim.cz. Pro EDUin vytvořilo studio Družina.

13 komentářů:

MM řekl(a)...
9. září 2014 v 11:24  

Logicky by měl následovat další krok:
"Podpořte učitele v tom, co opravdu umí."

Mimochodem, u mnoha žáků skutečně vím, co opravdu umí. Kdybych je v tom podpořil, jdu sedět.

V našich médiích se vyskytl nový druh primáta, zřejmě člověka. Je jím inteligentní sympatický rošťák plný nápadů a tvůrčí energie, kterému jen nevyhovuje převažující styl výuky. Za více než čtvrtstoletí praxe jsem takového poznal jednoho. I když občas dovedl zabrnkat na nervy, ve škole ani s uplatněním v praxi neměl žádné problém.
Ti zbývající pak měli problémy ve škole proto, že byli líní, agresivní, přehnaně sebevědomí a neuměli vůbec nic. Co s nimi, soudruzi Eduíni?

Nicka Pytlik řekl(a)...
9. září 2014 v 12:28  

inteligentní sympatický rošťák

Nezbývá, než sáhnout do francouzské kinematografie pro Bébela.

Nicka Pytlik řekl(a)...
9. září 2014 v 20:32  

Rozverné nezbedy a nezbedky vyloženě miluju. Jsou kreativní, svébytní, srší nápady, vždy připraveni se rozletět výš a dál nepříznivým okolnostem navzdory.
Zpravidla jsou to právě oni, kteří vás i po letech pozdraví. Rád je pak vídám na úřadech, v ordinacích, v advokátních kancelářích, ve službách, stavebních firmách a servisních organizacích. Sice zmatlají a popletou, na co přijdou, ale zase je s nimi veselo a nenudno. Člověk se na ně snad ani nemůže zlobit. Když to tedy přežije ve zdraví.

Jan Hučín řekl(a)...
9. září 2014 v 22:31  

Myšlenka je to určitě dobrá. Dětská kreativita a spontánnost je osvěžující. A schopnosti dítěte se jistě neměří jen školními známkami.

Nicméně v tom videu je několik vedlejších námětů k přemýšlení a diskusi. Vypadá to, že maminka pro samou práci s domem a zahradou se nestíhá synovi věnovat. Má mít dům a zahrada vyšší prioritu, zejména když má syn evidentně problémy s denním sněním? Kde je tatínek? Nesouvisí potíže chlapečka s osvojením řádu s tatínkovou absencí? Není třeba vedle podpory "toho, v čem je dítě dobré" ve třetí třídě (neboť to vypadalo na diktát na vyjmenovaná slova) i výchovy k pořádnosti, soustředění a schopnosti strukturované činnosti?

Víte, já věřím, že takovéto projekty můžou bránit a podporovat slabé, ale neřeší příčiny, jen reagují na situaci.

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
10. září 2014 v 9:56  

Ale hlavně že na videu nechybí blbá nicnechápající učitelka. To je celé poselství. Jako obvykle.

Nicka Pytlik řekl(a)...
10. září 2014 v 12:06  

Jako dobrý. Ale budou na tom muset ještě trošku popracovat.
Vyloženě tam postrádám nějakého všeobjímajícího a vševědoucího experta, konzultanta nebo alespoň mluvčího.

Unknown řekl(a)...
10. září 2014 v 15:52  

Krátce ke smyslu toho videa a ke smyslu celé aplikace (o tu jde především). Ano, video je poněkud emocionálně laděné a co si budeme povídat, nikdo z komentátorů hýřících sarkasmem nepatří do cílové skupiny.) Nicméně to, že má trochu idealizovaný narativ, to je přirozené. Těžko můžete chtít přitáhnout pozornost videem předkládajícím nějaký ordinérní obsah. Ale o video přece nejde, to je prostředek jak ukázat na něco jiného. Za koment spíše stojí samotná aplikace, která není určena "sympatickým inteligentním nezbedům", nýbrž širokému spektru dětí a rodičů, "všedních", jak to jen jde.

Btw. Tenhle je nejlepší: "Mimochodem, u mnoha žáků skutečně vím, co opravdu umí. Kdybych je v tom podpořil, jdu sedět."

krtek řekl(a)...
10. září 2014 v 19:11  

Mimochodem, tam, kde rodina normálně funguje, žádnou takovou aplikaci nepotřebují. Dítě je pochváleno ve chvíli, kdy se mu něco podaří, a káráno, když se ocitne mimo lajnu. My se z těch počítačů jednou ...

Zdeněk Sotolář řekl(a)...
10. září 2014 v 20:56  

Takže děti můžou vloži svůj úspěch, který
"Může mít různou podobu, může jím být například:

fotografie výtvoru (obrázku, modelu, výrobku z keramické hlíny…)
audionahrávka vystoupení v Základní umělecké škole
videonahrávka divadelního vystoupení
scan diplomu ze sportovní soutěže
vlastní povídka
scan certifikátu o vykonané mezinárodní jazykové zkoušce
atd.

Nic ze školy. Třeba písemka, slohovka... Výmluvné že?

poste.restante řekl(a)...
10. září 2014 v 22:25  

Prosím Vás. Chlubit se takovou trapárnou, jako je úspěch ve škole. Vždyť v životě ty školní nesmysly stejně nikdo potřebovat nebude...

Unknown řekl(a)...
11. září 2014 v 11:23  

Samozřejmě, že je možné nahrávat tam i úspěchy ze školy. Od počátku je to zamýšleno tak, že je jedno, jestli se jedná o školní rozvoj nebo mimoškolní...

Nicka Pytlik řekl(a)...
11. září 2014 v 14:16  

V tendenčnosti a poplatnosti z vně vnucovaným klišé jsou výživnější už jen Tři chlapy v chalupě (o psu nemluvě).

krtek řekl(a)...
11. září 2014 v 14:20  

A co lodička z kůry, peříčko havrana, skládačka z papíru?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.