Scio: Priority, motivace a kvalita uchazečů o studium na VŠ

pátek 19. října 2012 ·

Analýza přináší čerstvý a doposud nediskutovaný pohled na to, z čeho pramení a zejména jak se vyvíjí priority uchazečů o studium na VŠ během jejich středoškolského studia. Volba určitého studijního oboru je navíc vztažena ke kvalitě obecných studijních předpokladů uchazeče. Celkový kontext doplňují vybraná zjištění z šetření Education at a Glance, realizovaného OECD. Ve výsledku analýza poukazuje na zajímavé trendy v této oblasti.

Otázky, na které analýza odpovídá:

  • Je ČR ohrožena „španělským syndromem“ nízké uplatnitelnosti absolventů VŠ?
  • Skutečně je malý zájem o studium technických oborů?
  • Kolik středoškoláků změní během svého studia své preference?
  • Na které vysokoškolské obory směřují nejkvalitnější uchazeči?
  • Jaké vyhlídky na kvalitu učitelů si můžeme dělat při stávající úrovni uchazečů o studium pedagogických oborů?
  • Jak se liší motivace ke studiu podle volby studijního oboru?
Analýza ke stažení



0 komentářů:

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.