Pokračování výběru reakcí z ankety k přípravě a průběhu 1. generální zkoušky testování žáků 5. a 9. tříd

pondělí 28. května 2012 ·

Od středy kritických připomínek ubylo díky nápravě ze strany dodavatele. Věříme, že již k závažnějším problémům nedojde.

Prosíme učitele a školy o laskavé vyplnění Ankety k přípravě a průběhu 1. generální zkoušky testování žáků 5. a 9. tříd, v případě potřeby či zjištění nových poznatků můžete dotazník vyplnit opakovaně.

Zoufalost, nevhodný termín, demotivace při dlouhých prodlevách atd.

M. B.

Musím říct, že děti měli radost, když se po hodině prokousaly přihlášením a anketou a konečně mohly počítat. Taky mají převážně lepší výsledky.

Takovýto test nemá absolutně vzdělávací hodnotu.

Anonym

... veskera vyuka behem testovani je na ... ZBYTECNY CAS K NEZAPLACENI!

Anonym

Lokalita: Praha 6; standardní připojení k internetu, pevná linka cca 6 Mbit/s garantovaných, PC 2 roky staré, Win 7 atd.

90% problémů se vyskytlo při vlastním testování během tohoto (1. testovacího) týdne.

Instalace byla bezproblémová, stahování testů též, prvotní dojmy před zahájením testování byly veskrze pozitivní, postoj k testování v obecné rovině víceméně neutrální. Jediný menší zádrhel nastal po stažení aktualizace testovací aplikace na verzi 2.5, kdy již nebylo možné pokračovat s tzv. zkušebními testy, protože aktualizovaná verze aplikace s těmito testy nebyla schopna pracovat - o tomto omezení funkčnosti jsme se dozvěděli až na dotaz skrze hotline v pátek 18.5. Vyjma dlouhé čekací doby na operátora si nelze na podporu v době před testem stěžovat - pomoc byla konstruktivní, operátor ochotný a vstřícný.

První dva dny testování = z našeho pohledu absolutní obrat a totalní propad, hrůza, děs. První den testování - 1x 5. třída, 1 předmět, začátek 8,00: kromě cca prvních 4 žáků u všech extrémně pomalá odezva aplikace, čekání na spuštění jednotlivých částí testu v desítkách minut (až 45 minut na žáka), prodlevy též při přechodu mezi otázkami a při odesílání výsledků. Místo 1 vyhrazené hodiny jsme testovali min. cca 2,5.

Druhý den (1x 1 test 5. třída, 1x 1 test 9. třída, začátky 8,30 a 9,40) - změna taktiky - testy spouštěny ""dávkově"" žáky po skupinách cca 6 členných - i tak opět prodlevy při všech částech testu, v mnoha případech opět extrémně dlouhé nezávisle na době startu testování konkrétního žáka. Při zatuhnutí obvykle pomohl restart testovací aplikace po pár minutách a její opětovné spuštění. Úvodní zmatečnou anketu jsme rovnou přeskakovali. Místo vyhrazených 2 hodin zabralo testování min. kolem 3,5. Dozor a související servisní úkony vykonávány zástupcem a učitelem ICT mimo jejich standardní výuku, vynaložené suplované hodiny se tedy zatím = 0 za cenu přibližně 5 hodin přítomnosti 2 lidí, kteří by normálně vykonávali jiné úkony nebo pracovali mimo školu. Dozor ""nepoučených"" učitelů dle běžného rozvrhu je zcela absurdní představa, těžko by si s danou situací poradili. Podpora ze strany helpline v první den nulová, patrně v důsledku požárního cvičení v callcentru - po zavolání jsme automatem byli odkázáni na e-mail. Odezva webového rozhraní IDM tragická, úspěšný byl tak každý 20 pokus o připojení (ostatní weby v internetu normálně dostupné).

P. N.

1) lokální instalace, testy na jednotlivé PC = příliš mnoho vynaloženého času
2) online režim nestabilní náročný na vybavení centra
3) nestabilní připojení k serverům,nemožnost se přihlásit, prodlevy, zablokování v průběhu testu, rozdílný průběh na stejných PC v jedné síti...

To vše netvoří přijatelnou atmosféru pro testování. Žádný klid na práci pro žáky.

S přípravou, údržbou a dohledem na provoz PC při testování jsem ztratil spoustu času, neproduktivního času.

Z. H.

Vynaložený čas neodpovídá výsledku. I když údaje, které to vyplivne, jsou zajímavou statistikou. A už se jí hrozí - školy, které skončily výrazně špatně a výrazně dobře, budou postiženy inspekcí, oni by stejně přišli, ale přijde mi to divné. Výhrůžka?

Žáci jsou rozladěni tím, jak aplikace nefunguje, jsou zvyklí na svižnější práci. A na svižnější testování, např. u on line testování Společnosti pro kvalitu školy to bylo skutečně on line a nic podobného se nám za dva roky nestalo.

A to nás ještě čeká angličtina, kde se testy mají načíst před poslechem. Tudíž strategie je taková - do načtení testu řešíme otázky, které s poslechem nesouvisí.

Ještě jeden postřeh - při generování 2. části testu se čas testování nezastavuje, když se test generuje 15 minut, žák o něj přijde. To skandální, jak to máme vysvětlit žákům? Ano, je to generálka. Mám argument pro následnou inspekci ve škole.

Výsledky nejsou hned přístupné - kasala se tím ČŠI a další odpovědní - server je zahlcen testováním.

Aplikace si při každém dalším spuštění ověřuje aktualizace na serveru - fy Sapcom? - což hltí server. Spouštíme aplikaci 4x za dopoledne - máme 4 třídy k testování.

Pak je zajímavé provedení hesel - tiskneme si sami, upravit si musíme sami, čekal jsem trošku větší komfort, to je ale detail.

Nikdo nás s průběhem testování neseznámil, průběh testování - tedy jestli se tomu tak dá říct - oznámen na poslední chvíli. To taky nedodá na komfortu. Prostě státní tajemství se vším všudy. Takhle probíhaly státní maturity? Nedivím se, že řada studentů neprošla.

Aby to nebylo jen negativní - výsledky, které jsme takto získali, porovnáme s ostatním testováním, které jsme si letos objednali. Využijeme k posunu školy kupředu.

B. H.

  • instalace by nebyla složitá, ale kdyby to fungovalo jak má, kdyby se to nesekalo a nehlásilo údajně špatné už. jméno a heslo apod., kdybych nemusela kvůli tomu několikrát restartovat celý program
  • minimálně dalších 10-15 h administrace (marné pokusy o připojení se k IDM, stahování hesel ze stále nepřístupného portálu, kontrola a hledání neodeslaných výsledků a jejich dodatečné odesílání aj.)
  • testování v době, kdy deváťáci mají minimální motivaci k činnosti
  • časová ztráta - testování zabralo daleko víc času než bylo avízováno (zejména v souvislosti s chováním programu)
  • přesto, že jsme začínali v úterý, tak jsme si ""užili"" s kolabujícím systémem, další den jsme si naopak neužili, neboť informace o tom, že žáci se mohou podívat na své výsledky až o 24 h později přišla později - na školu až v odpoledních hodinách, po testování
  • přesto, že ve středu už skoro všichni chválili, tak: nepovedlo se odeslat všechny výsledky a hesla pro další den (jazyky) se naopak povedlo stáhnout až po obědě (měla být k dispozici již od půlnoci)
  • je mi úplně jedno, že se systém polepšil po několika dnech, když my jsme začali o něco dříve - a to jsme podle pokynů mohli a udělali
  • tím, jak se testy protahovaly, celkem slušně zablokovaná učebna VT pro jiné žáky

Anonym

Poznámka: Zvýraznění redakce. Respondenti označení iniciálami jsou redakci známi.

50 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 12:39  

Jak jsem byl rád, že jsem se mohl o testování zde něco dočíst, tak musím opravdu nyní již prohlásit, že dál to nečtu. Je to jednostranné a přestávám tomu věřit.

Jde o "výběr z ankety", kde je uvedeno, že "Od středy kritických připomínek ubylo díky nápravě ze strany dodavatele. Věříme, že již k závažnějším problémům nedojde."

Pokud si hrajete na investigativní novináře, tak pak by bylo více než profesionální, uvést nejen výroky a příspěvky, které se vám hodí k evidentní negativní kampani, kterou pro testování vedete.

Nepracuji ve školství, ale takto to celé už na 100% vyznívá. Na to nemusím mít VŠ. ;-(

Janek Wagner řekl(a)...
28. května 2012 12:43  

V anketě NEBYLA bohužel žádná kladná reakce. V případě, že vystoupíte z anonymity, vám mohu zpřístupnit kompletní výsledky.

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 13:09  

Pane Wagnere, do té vaší ankety se pozitivní příspěvek ani vložit nedá. Taky netuším, proč tu točíte na pokračování něco, co už týden neplatí. A to mám ohlasy i z jiných škol. Vy ale jistě taky, jen se vám to nehodí.

Janek Wagner řekl(a)...
28. května 2012 13:14  

Poslední příspěvek v anketě má časovou značku 26.5.2012 22:01:37. Formulář funguje v odkazovaném článku i na adrese http://goo.gl/f66Xb,

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 13:23  

Jste opravdu tak hloupý nebo se jen děláte?
Jak poznáte, k jakému okamžiku se případný problém vztahuje?
Když do toho formuláře napíšu teď blábol o tom, že to už týden padá, ověříte to nebo to bude v zítřejší svotce?
Už to tady odmítám číst. ČŠI kritizujete, ale sám jste amatér nejhrubšího zrna. Tím se jich ale rozhodně nechci zastávat.

Janek Wagner řekl(a)...
28. května 2012 13:29  

1. Píšeme "svodka".
2. Ověřujeme neanonymní informace.
3. Proč se nepozastavujete nad tím, že pozitivní komentáře pod články o testování jsou zásadně anonymní nebo podepsané neexistujícími osobami?
4. Anonymní ankety přinášejí řadu rizik. Mám ale k dispozici i ověřené neanonymní komentáře z mailů i sociálních sítí, které vesměs popisují stav podobně.

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 13:31  

Ty ankety mi přijdou jednak dost divné (mám desítky ohlasů od kolegů z prvních dní = velmi negativní a destíky ohlasů od kolegů ředitelů z dalších dní = naprosto pozitivní), ale hlavně - zajíci se počítají až po honě, tedy po skončení generální zkoušky. Takové výkřiky v průběhu jsou sice lidsky pochopitelné, ale zcela irelevantní. Za sebe asi tolik: chyby to mělo, a dost zásadní, ty se odstranily a funguje nyní bez problémů.

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 13:33  

Co je na této anketě divné?!

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 13:36  

Moment, pozitivní komentáře jsou anonymní? Vždyť u všech článků na České škole jsou všechny komentáře v naprosto drtivé většině anonymní. A jak jsem viděl někde minule, který byl podepsaný - to, že ten člověk nefiguruje v google, znamená, že neexistuje? Nevím, kolik řadových učitelů je mediálními hvězdami.No nic, jdu něco dělat.

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 13:36  

Kdyby to ta banda samolibých arogantních hovad po kolapsu v pondělí dopoledne na 48 hodin přerušila, byl pokoj. Jenomže jim na pár tisících učitelů nezáleží.

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 13:50  

"že ten člověk nefiguruje v google, znamená, že neexistuje" Většina škol má web se seznamem učitelů, tož tedy není třeba býti hvězdou. S vámi se tady asi ještě nasmějeme. Nejste vy ten Melichárek?

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 13:59  

Jděte už do háje s tím testováním. My testujeme až od dnešního dne, zatím bez jakýchkoli technických problémů. Já si osobně myslím, že by se mělo spíš než neustále nadávat na to, že to dva dny nejelo jak mělo, diskutovat o těch testech jako takových.

Janek Wagner řekl(a)...
28. května 2012 14:15  

Anonymní 13:59: V posledním týdnu právě testování zajímá naše čtenáře nejvíce.

Pokud chcete "diskutovat o těch testech jako takových", napište článek!

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 14:17  

Nějak jsem nepochopil strategii ČŠI. Zcela jasně tady někdo odpovědný z ČŠI diskutuje s panem Wagnerem (příspěvky 12:39, 12:43 a zejména 13:31), ale necítí elementární slušnost se podepsat. Možná by někomu na ČŠI mohlo "docvaknout", že všechno zlé je k něčemu dobré a reakce z ankety dále využít ke zlepšení nepřipraveného systému.

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 14:29  

Z toho, jak fungují diskuze a nespokojenost obecně se opravdu zdá, že už je vše v pořádku. Ono je to vždycky tak, že pár jedinců se potřebuje vyvztekat a kdo je spokojený, tak se na to vybodne. Obzvlášť myslím tady, kde je to řízeno dost podivně.

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 14:37  

Kdo není v googlu, jako by nebyl a nemá sem co psát :)

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 14:45  

Psát sem může každý, jen jsme tu alergičtí na cílené provokace PR ministerstva a inspekce. A že jich tu za dob Dobeše už bylo!

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 14:46  

Tak tady je to řízeno podivně? Jak jste na to přišel?

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 16:27  

Hezký den,
rád bych, kolegové, obrátil Vaši pozornost kousek jinam. Co říkáte na některé otázky v testech, kdy je na výběr odpovědí "čtvereček", čili je možno odfajfkovat několik možností, ale otázka má jen jednu správnou odpověď?

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 17:42  

Je hezké, že testování od středy probíhá bez problémů - u nás na škole to není pravda. Ano, žáci se přihlásí, bez problémů se prokoušou otázkami, zodpoví anketu - test se odešle a jste v klidu. A to do té doby než v portálu IDM zjistíte, že v každé ze tří tříd otestovaných ten den, se pět až deset testů nedostalo kam má a proto svítí červeně. Marně doufáte, že se tak stane do druhého dne, ale nic. Zavoláte a rada zní, přihlásit se jako správce a konkrétní testy odeslat. Dnes jsem jich hledala 17 z minulého týdne, jenže ty musíte stáhnout na flash a pak jeko celek odeslat na ČŠI. Bohužel jsem tři testy nenašla ani na disku, tak musím napsat jméno, označení testu a zažádat o zrušení, aby si mohl žák test udělat znovu. Jenže těch požadavků je tolik, že mně upozornili, že tento týden to nebude. A co, příští týden jedeme na školu v přírodě, takže i když děti test chtějí udělat znovu, nebudou moci. Ten kdo tvrdí, že problémy nejsou, ať sundá růžové brýle. Zbytečně promarněné dvě hodiny, ještě že mám ráda děti.

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 18:27  

Projet, či web Česká škola mi začal zajímat. Je to nějaká oficiální iniciativa, nebo něčí protest proti někomu/něčemu? Jaký je přesně cíl? Prozatím vidím jen kritiku. Nic proti ní, kritika může být i užitečná a někdy vede k nápravě chyb.

Projekt ČŠI měl chybu, byl kritizován a chyba byla odstraněna. Že se stala chyba v procesu testování projektu je pořád lepší, než v produkčním užití.
Co je ale dalším cílem / motivací kritiky? Jaká další zlepšení očekáváte?
Nebo jen prostě chcete něco kritizovat stůj co stůj, prostě toto udělali beze mě a mých přátel, tak je to špatně a já jim ukážu !

Začínáte s tím být trapný, pane Wágnere!

ANONIM (nerad bych se dočkal Vaší lustrace, kdoví jestli jen přes Google)

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 20:36  

Jsme velká škola, nad 500 žáků, PC techniky minimumm zkušenosti prvního týdne jsou otřesné. A otázka: Kdo a kolik za ty hodiny a hodiny a hodiny nám zaplatí ???

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 21:19  

Testy se stále ztrácejí, kdy to ta pakáž odpíská?!

Anonymní řekl(a)...
28. května 2012 21:56  

To je zvláštní, že jich ČŠI posbírala už 250.000 (viz dnešní reportáž). To je u nefunkčního systému zvláštní.

kamínek řekl(a)...
28. května 2012 22:56  

Mám se stalo, že žákům se nevyhodnotila vůbec druhá část testu (pokročilá), ale na "vysvědčení" žáka po jeho přihlášení byly vidět jeho odpovědi v celém testu. Není to tak trochu chaby systému??? Obsah testů je kapitola sama pro sebe. Jsem matikář a v testech úplně chyběly rovnice a úpravy výrazů. Myslím, že tyto dvě oblasti by měl deváťák zvládnout ... ale v testech se končilo tak na úrovni 1. pololetí 8. ročníku

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 6:31  

Pro Anonyma z 21:56:

O jaké reportáži píšete? Já jsem nic takového nezaznamenala.

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 6:38  

Pro školy, které začaly testovat minulé pondělí a úterý to je stále nefunkční systém. Na tom už nic jakékoli oslavné reportáže nezmění.

Oldřich Brabec řekl(a)...
29. května 2012 9:19  

Po přečtení mnohých příspěvků mám smíšené pocity. Myšlenky typu .. „ pár jedinců se potřebuje vyvztekat a kdo je spokojený, tak se na to vybodne“ jsou mimo mísu. Diskuse snad slouží k tomu, aby se tříbily názory, aby působila zpětná vazba, aby to, co je špatné, se napravilo, co je dobré, aby se v tom pokračovalo. Kdo kdy zorganizoval takovou platformu, kde se může vyjádřit spousta odborníků i laická veřejnost? Víte, ten, kdo se na to vybodne, nemusí být spokojený, může být lhostejný, líný, bojácný vyjádřit nějaký názor. Česká škola není jen o testování, přináší mnoho dalších informací. No a právě v tomto okamžiku hýbe veřejností testování, takže čemu se divit? Každý nechce být organizován v APZŠ a vyjadřování jednotného názoru snad již patří minulosti!?? Proto vítám každou diskusi, ze které si vezme každá strana to, co napomůže dobré věci.

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 9:49  

Přijde mi to jako kdyby se žák nenaučil, dostal několik nedostatečných, pak se učivo těsně před klasifikací teprve naučil na 1 - 2 (jsou tací!!)- a pak chtěl jedničku - 2 na vysvědčení. Zkrátka každý,kdo se s testováním setkal, má na ně názor (doufám), a ten, kdo dělal testy na začátku, tak špatný názor.
Prostě podle mě mělo být vše OK od ZAČÁTKU!!
Další týden nemohu posoudit.
Ale zkoušet se začalo už minulý týden!
Ještě mám 2 dotazy - pro jistotu:
1.pokud potvrdím ukončení testování školy, dostanu se i poté na portál? (např. k vytištění výsledků)
2.pokud se některý žák některého testu neúčastnil, ačkoliv byl přihlášen, je potřeba někam hlásit jména a důvod?
Děkuji.

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 11:16  

Že testy po dvou prvních dnech totálního selhání tak nějak rozumně fungují z mého podledu nevyváží absolutně negativní dojem právě z těchto prvních dnů, během kterých se zástupci ČSI a ministeria školnictví v médiích akorát poplácávali po zádech a naprosto ingorovali reálný stav věci. Tak jako u dřívějších maturit mohou děkovat nejmenovanému hejtmanovi t.č. ve vazbě za načasování předávky "sedmičky", protože jinak by si na nich (alespoň doufám) média smlsla s velkým gustem. Na to, co jsem sám s testy minulý týden okusil a jakkoli se obvykle vymezuji vůči radikalismu, mi přijdou diskuse a články zde na ČS až příliš pokojné a nemilitantní.

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 11:38  

Zase nutno čestně přiznat, že "reálný stav věci" propuknul později a byl vyřešen poměrně promptně s ohledem na to, o jak masivní systém se jedná.

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 13:14  

Vyřešen promptně? Vůbec se to nemělo stát! To měla ověřit simulace zátěže.

Stejně tak jako měly pretesty odhalit problémy s polootevřenými úlohami.

Jenomže něco takového u takových packalů očekávat nemůžete.

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 13:30  

Promptně?
Celkem 4 h mi trvalo jenom to, než se mi podařilo zaškrtnout tlačítko, že škola je připravena k testování.
Celkem 2 dny trvalo, než mi na horké lince (nešlo se dovolat, na e-mail čekám na odpověď stále) sdělili, že je to prohlížečem, který používáme (IE), prý se na tom pracuje a bude to zítra (pátek!).
Nejsem proti testování, ale toto bylo hazardování časem učitelů!
Pokud se systém nestihl připravit, mělo být testování odloženo. Zátěž měla být předpokládána.

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 14:23  

to anonymní z 13:14:
Tyto argumenty můžou mít svou váhu po jeden a půl letém vývoji. Jinak asi těžko. Pokud jim zadrátovali termín, tak asi těžko mohli dělat co jiného.
Jinak umím si představit, co by se dělo, kdyby bylo testování odloženo. Neschopná inspekce! Zlodějna! Tunel!
Takto jsme 12 let odkládali maturitu a vznikl prasopes absoltuně neadekvátní době za jednu miliardu a třista milionů ročně, kdy je ochromena celá škola. V tomhle vidím aspoň nějakou budoucnost celkem za pár šupů.
Karel Malý

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 14:26  

Moje připomínky
1)Test z angličtiny pro 5. třídu obsahoval otázky z látky 6. třídy (mohu vyjmenovat)
2)Test z Matematiky 5. třída obsahoval chyby v zadání.
3)Obsahově mi M5 připadá spíš jako test inteligence, než test M.
4)Testy se liší co týden, ovšem minimálně. aktualne.cz zveřejni test M5 z minulého týdne, který je prakticky totožný s tímto týdnem. To je tak trochu nevýhodné pro později testující.

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 14:57  

To 14.23: Času na to měli víc než dost, dodavatelská firma si připravila i předcházející studii proveditelnosti.

Tunel a zlodějna to díky tomu pochopitelně jsou.

A jak už tady padlo, řešení i provedení je naprosto idiotské.

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 15:53  

Sapcon si připravil studii od Deloitte? Už jste obědval?
Zvláštní je, že nikdo z opravdových odborníků na IT ten model nezpochybnil.

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 15:57  

Opravdoví odborníci? A to jsou podle vás kteří? Odkláněč Kamil Melichárek?

Zpochybňoval to snad každý.

Spíš se ptejme, byl tvůrce modelu opravdu odborník nebo fachidiot?

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 16:55  

Je mi jedno, jaký odborník je nějaký Melichárek. Vlastně by mi vadilo, kdyby to ten člověk dělal jinak, než řekla odborná studie renomované firmy a myslel si, že je odborník, i kdyby jím náhodou opravdu byl.
Odborná oponentura je ale zcela něco jiného než vykřiky školního informatika Wagnera nebo paní Chocholoušové. Někdo, kdo má zkušenosti se stavbou takových systémů. A protože někoho takového znám a ten takový model chválí a chápe (v kontextu prostředí a zadání), výkřiky neberu. Jako laik spíš znám podobně velké projekty s dvacetkrát větším rozpočtem, jejichž porodní bolesti byly až mnohonásobné, a to po několika letech vývoje.

Tomáš řekl(a)...
29. května 2012 17:29  

Za naši školu na Plzni Jihu, plus dvě sousední školy, proběhlo vše naprosto v pořádku. Rozvrhli jsme testování tak, že se jela jedna třída a jeden předmět v jednom dnu, nic víc, zítra celkově končíme. Děti spokojené, úroveň úkolů vyhověla i nám vesničanům, dalo se to. Malé srovnání - letos byly děsné technické problémy se Scio testy.

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 17:49  

O těch Scio testech jsem taky slyšel. To je ten webový přístup, po kterém tu všichni volají, aniž by věděli, co to znamená. Akorát, že oni vytáhnou papíry a jede se postaru. Takže maturita hadra. Ono taky 20 tisíc testů je něco jiného než půl milionu

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 19:01  

Kdo to umí ten to dělá, kdo to neumí ten to učí, kdo to neumí ani učit ten to řídí :)

Jirka řekl(a)...
29. května 2012 19:31  

Za naši školu na Plzni Jihu, plus dvě sousední školy, proběhlo vše naprosto v pořádku. Rozvrhli jsme testování tak, že se jela jedna třída a jeden předmět v jednom dnu, nic víc, zítra celkově končíme. Děti spokojené, úroveň úkolů vyhověla i nám vesničanům, dalo se to. Malé srovnání - letos byly děsné technické problémy se Scio testy.

Jirka řekl:
za naši školu v obci na kopci. Rozvrhli jsme testování jako vy, ale začali hned od prvního dne, takže jsme si užili dost a dost. Přes otrocký systém z doby kamenné jsme byli připraveni dobře, ale moc nám to nepomohlo. A malé srovnání na konec. Týden před tím jsme otestovali všechny třídy angličtiny se Scio, protože chceme mít také srovnatelné výsledky o výsledcích své práce. Webová lahoda bez sebemenšího zaváhání. Komfort na úrovni doby. Myslím, že za ty peníze by Scio jistě dokázalo posílit své kapacity tak, aby ta pohoda zůstala.
Ale pojďme se konečně bavit o kvalitě a smyslu testů, které nám připravila ČŠI. Nejen Rathgate, ale také Sapcon výborně odvedl pozornost od zásadních otázek této "generálky". Při další generálce za rok snad už půjde i o testy.

Anonymní řekl(a)...
29. května 2012 19:45  

To 16.55: Nedávno jsem se díval do CV šéfredaktora Wagnera, označovat ho dehonestujícím způsobem jen jako školského informatika může pouze blbec.

Zen řekl(a)...
29. května 2012 20:31  

Pro Anonymní z 29. května 2012 16:55

Souhlas. Vim napr. o projektu, do ktereho se nalila jiz miliarda (10^9) Kc a uzivatele z nej dodnes sedivi. A to se tam stridaji zahranicni experti jak na bezicim pasu, nekolik lidi z vedeni to jiz stalo misto, ...

A ne, neni to statni/verejny sektor, ale ciste soukroma firma.

Anonymní řekl(a)...
30. května 2012 7:39  

Prosím, vyvarujte se v těch diskuzích, které na České škole mají katastrofální úroveň a dost vypovídají o úrovni čtenářů serveru Česká škola, aspoň osobních útoků, nadávek a dehonestací, a to jak na ty, jejichž práci kritizujete, tak na pana Wagnera nebo kohokoli jiného.

Anonymní řekl(a)...
30. května 2012 7:53  

Nesoudil bych čtenáře podle cílených útoků evidentně z řad PR pracovníků MŠMT a ČŠI, kteří tady řádí od Dobešových dob.

Prosím redakci, moderujte diskuzi!

Anonymní řekl(a)...
30. května 2012 12:03  

Úplně stejné množství je tady PR útoků z řad protivníků MŠMT a ČŠI. To si člověk nevybere. Diskuze bych zrušil, laskavý čtenář si názor podle článku jistě udělá sám.

Jirka řekl(a)...
30. května 2012 20:33  

Diskuze bych zrušil, laskavý čtenář si názor podle článku jistě udělá sám.

Laskavý čtenář si udělá názor i podle kvality diskuzního příspěvku. Pokud chcete věci zlepšovat, neruště diskuzi a navrhněte jinou demokratickou metodu, jak si formovat své názory. Myslím, že je tu stále spousta dobrých diskutérů, kteří nejen otevřou oči, ale také poučí či pobaví. Srážka s blbcem hrozí nejen na diskuzním fóru a navíc tady mi nemůžou prskat do obličeje nebo dělat nemravná gesta.

Zen řekl(a)...
30. května 2012 21:33  

Pro Anonymní z 30. května 2012 7:53
Jak objektivne poznate, kdo je PR ceho?
System "Kdo se mnou nesouhlasi, je ***"?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.