ČŠI: Vzorové testy s úlohami - první týden celoplošné generální zkoušky

středa 30. května 2012 ·

Česká školní inspekce zveřejnila vzorové testy s úlohami, které byly použity v prvním týdnu celoplošné generální zkoušky ověřování výsledků žáků na úrovni 5. a 9. ročníků základních škol. V prvním ze tří plánovaných týdnů systém přijal cca 210 tisíc vypracovaných testů, tedy téměř polovina očekávaného celkového počtu.



14 komentářů:

Anonymní řekl(a)...
30. května 2012 v 8:31  

ČJ 9 těžší varianta - u některých otázek chybí odpovědi...?

Anonymní řekl(a)...
30. května 2012 v 13:57  

Poslechy k cizím jazykům zvěřejněny nebudou? Nebo že bych je přehlédla?

Test AJ 9 těžší varianta, ot.8: Proč nelze použít spojení "to miss the way"?

Např. ve větě "I miss the way we used to live when we were young." nevidím problém.

Myslím, že nad některými úkoly z těžší varianty by se dost zapotili i někteří středoškoláci. :-)

Anonymní řekl(a)...
30. května 2012 v 14:11  

U matematiky chybí odpovědí u otevřených otázek. Mám pocit, že oficiální dokument je prostě náhodně zvolená práce, kterou nikdo neotevřel.

Anonymní řekl(a)...
30. května 2012 v 15:18  

Otázky z angličtiny jsou katastrofální. Pokud je vytvářel někdo z Britské rady, byl patrně špatně informován o probíraném učivu na ZŠ. Spousta otázek se vůbec neprobírá, odpovědi jsou nejednoznačné. Třeba co odpovědět na otázku odkud odlétají a přistávají letadla či jak to bylo: z letiště? z ranveje? Poslech byl úplně mimo sféru ZŠ. Používala se slovní zásoba, kterou žáci neznají, protože na ní nejsou probíraná témata zaměřena.

obyčejná učitelka řekl(a)...
30. května 2012 v 18:25  

AJ základní, otázka č. 11
"Prirad správne následující slova k nadrazeným pojmum v odpovedích."

Snad v zadáních, ne?

Jinak AJ pro páťáky mi přijde těžká.

Jirka řekl(a)...
30. května 2012 v 20:22  

Dnes jsme testovali a první, na co mne přemýšlivý deváťák upozornil, byla právě otázka na širokou cestu, kterou používají letadla k přistání i vzletu. Myslím, že jediná možná odpověď je runway. Zatím nevím, jak si žáci poradili s poslechem, ale myslím, že jako test hledající "hvězdy" (Scio), bych ho hodnotil velmi kladně včetně dalších otázek, které podle mého prvního dojmu kombinují gramatiku s reáliemi atd. Pokud však tento test kontroluje plnění standardů, pak jsem na rozpacích. Přesto věřím, že okamžitě po testování dostaneme testy do ruky i s řešením, abychom mohli zpětnou vazbu využít při další práci. V opačném případě platí velmi mnoho silných argumentů, které testování kritizují a odmítají.

obyčejná učitelka řekl(a)...
30. května 2012 v 21:23  

AJ 9 otázka 20: Proč nemůže být správná odpověď A?

AJ 9 otázka 23: Nabídkové věty nejsou očíslovány.

O slovesu miss už zde byla řeč.

Nevím, jestli všechny devítky stačí probrat souslednost časovou a "podmínková souvětí".

obyčejná učitelka řekl(a)...
30. května 2012 v 21:44  

ČJ 5 těžší - otázka č. 1: Nemělo by místo "Koupelna bylo puvabné údolí protkané potucky" být "koupelnou bylo..."?

"Kynutí testa bychom mohli vzdálene prirovnat k duši, kterou nafukujeme pumpickou." Tato věta je nesmyslná - kynutí nelze přirovnat k duši, neboť je to proces. Když tak kynoucí těsto!

Otázka č. 22 - navržená "vhodná" závěrečná věta vyvozuje chybný závěr. Kdyby např. chléb nebyl osolený, asi by nám nechutnal.

Kde v dnešní "moderní" škole přijde páťák k dalšímu významu slova "duše"? (Nebo je snad oním vícevýznamovým slovem v otázce 23 slovo "pumpička"?)

obyčejná učitelka řekl(a)...
30. května 2012 v 22:11  

Těžší matematika pro páťáky se mi líbí, až na ty puntíky místo znamének pro násobení. Elegantně by to šlo vyřešit tučným typem písma v celém příkladu.
(Jen by mě moc zajímalo, kolik dětí si s tím poradí.)

obyčejná učitelka řekl(a)...
30. května 2012 v 22:19  

A těžší matematika pro devítku je jak vystřižená ze sbírek...

Úplně zbytečně vyhozené peníze!

Anonymní řekl(a)...
31. května 2012 v 9:33  

Je slovo runway to pravé, jehož znalost by se měla testovat? V kterých učebnicích se objevuje? Je ve standardu?

Anonymní řekl(a)...
1. června 2012 v 9:09  

Testy z angličtiny standardům neodpovídají. Nechápu, co tedy vlastně bylo testováno.

Anonymní řekl(a)...
19. června 2012 v 13:20  

Příšernost. A rodičové ruku na srdce. Kdo z Vás, jež jste již dvacet let ze školy by bez dlouhého uvažování zvládlo test z matematiky? Třebas otázka 30cm na mapě 15km ve skutečnosti. Jaké je měřítko mapy? Pro průměrné dítě těžké a v dnešní době i zbytečné. Pokud ovšem dítě nechce studovat kartografii nebo není dalším Einsteinem;-) Schválně vyzkoušejte...

Anonymní řekl(a)...
19. června 2012 v 13:21  

Příšernost. A rodičové ruku na srdce. Kdo z Vás, jež jste již dvacet let ze školy by bez dlouhého uvažování zvládlo test z matematiky? Třebas otázka 30cm na mapě 15km ve skutečnosti. Jaké je měřítko mapy? Pro průměrné dítě těžké a v dnešní době i zbytečné. Pokud ovšem dítě nechce studovat kartografii nebo není dalším Einsteinem;-) Schválně vyzkoušejte...

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.